Interior dreaming

Jeg er utrolig glad i leiligheten min, den er stor og lys, det er høyt under taket og jeg trives ubeskrivelig godt her. Det er likevel noen småting som ikke helt er på plass, og det gjør at leiligheten fremstår som litt uferdig og kanskje til og med litt upersonlig. Det er ingenting på veggene her, bare digre hvite vegger som nesten skaper et slags ekko i hele leiligheten. Det er heller ingen tepper på gulvet som luner og gjør det koselig. Det er på en måte litt kaldt og sterilt. Jeg elsker minimalisme, luft, lys og enkelt, delikat interiør, men det må likevel ikke være for hardt og ukoselig. Så denne høsten skal jeg omsider få tatt grep og gjøre de siste små tingene som gjenstår. Jeg har tross alt bodd her i over to år, så nå er det på tide å bli ferdig. 

Interior dreaming

Jeg har snakket med mennesker som kan interiør og fått enormt med tips, jeg har hatt en fantastisk interiørkonsulent på befaring her, og fått så mange gode råd i forhold til fargevalg, lyssetting, bilder, tekstiler osv. Jeg har bestemt meg for å lage en stor kontrast midt i min hvite drøm av en leilighet, og fagene som er her i dag endres totalt. Det føles litt skummelt, og veldig gøy på en gang. 

Jeg hadde et spennende møte forrige uke om et lite prosjekt for leiligheten, det skjer ikke før mot slutten av september, men det er en litt artig greie som vil være gunstig for dere lesere også. Så det gleder jeg meg til vi kan snakke mer om. Enn så lenge får vi kose oss med disse deilige inspirasjonsbildene fra Atelier Ribe, Richard Ribe og Stylizimo. Det er et bilde der fra Eirin Kristiansen sin leilighet også, jeg synes det var litt kult når bildene stod på gulvet. Nå har hun hengt dem opp da, så det var kun midlertidig, men likevel et inspirerende bilde synes jeg. 

Var det ikke lekkert? Fortell meg litt om din stil, hvordan har du det hjemme? Eller kanskje enda gøyere, hvis du kunne velge helt fritt, hvordan skulle du ønske du hadde det der du bor? La oss ta bort alle begrensninger som plass, økonomi osv, og bare drømme litt. Fortell meg om ditt drømmehjem.

 

Smiiiiil Maren 

 

 

10 kommentarer
    1. Stilen min er veldig lik som din, nå bor jeg et sted som leies ut med møbler, så da får jeg ikke ha ting akkurat som jeg vil. Jeg elsker det likevel, siden det er det første stedet jeg bor som faktisk er “mitt”.

    2. Hei! Jeg har nettopp startet på Sykepleien, og jeg husker for en god stund siden så nevnte du at du skulle skrive et blogginnlegg om dette studiet og dine erfaringer. Siden det har vært så mange søkere i år tror jeg mange hadde satt pris på dine meninger og erfaringer rundt dette! Blant annet lurer jeg på hvordan du la opp lesingen til bl.a. Anatomieksamen, i og med at boka er så innmarri tykk og nermest uoverkommelig.. Hadde satt stor pris på dette!

    3. Jeg synes de fleste ikke er så flinke med interiør. jeg synes igrunnen at alle bare hermer etter hverandre..Alle har den samme vasen, bilder, marmor…Hva med å virkelig være kreativ og gå for noe alle ikke har?
      Lykke til 🙂

    4. Skulle vært dobbelt så stor som den jeg har nå, så sånn ca 90 km2. Peis må man ha, og foran den skulle det vært en stor deilig stol som man kan slenge seg opi, lese bok eller strikke litt i. Da skal jrg nemlig lære meg å strikke. Høyt under taket, og store flater der jrg kan henge opp kule bilde serier. Stor bokhylle, og så må det være friske blomster. Fargene jrg vil ha er blått i en nyanse som hun Kristina Andersen har, grått, hvitt, gull, oransje kanskje og enten litt rosa eller vinrødt. Hehe. Og selvfølgelig stilige glass lamper og walk in klesskap. Hehe. Jrg kunne skrevet så mye mer..
      Anja

    5. Når det gjelder mitt drømmehjem vet jeg iallefall at når det gjelder stuen at jeg ser for meg en moderne og ren stil, mixet med litt lounge feeling om du skjønner? Velour, kalkmaling, Tom Dixon’s kobber lamper, Sion lenestol fra Bolia, fargene blå, grønn, grå, sennepsgul, konjakk… *drømme drømme* 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg