Godfølelsen sniker seg tilbake

Run run run 

God onsdagsmorgen. I dag sov jeg over alt av alarmer, og fikk dratt en grisestøl kropp opp av sengen i halv ti draget. Jeg hadde en styrkeøkt på mandagen som sitter brutalt godt i kroppen. Jeg tok styrkefri i går, men hadde en liten runde med intervaller på høyt tempo på tredemølla, og det medførte ordentlig såre legger i dag. Jeg elsker følelsen av å være stiv og støl igjen, jeg har faktisk savnet treningsverk, tro det eller ei. Jeg har snakket mye om dette droppet i motivasjon og treningslyst jeg har opplevd, og jeg har innsett at jeg må jobbe for å komme tilbake. Jeg skynder meg sakte, og godtar at det tar litt tid. Jeg gleder meg stort over hver gode økt, og er utrolig glad for å kjenne go´følelsen snike seg tilbake.

I går sto det altså intervaller på mølla, og jeg deler dem selvfølgelig med dere. Jeg kjørte 30/30 intervaller, og fokuserte mer på fart og kvalitet på hvert drag, enn mengden intervalldrag. Slik så økten ut: 

  • 10 min oppvarmning med rolig jogg 
  • 30 sek spurt / 30 sek pause x 10 
  • 10-15 min nedtrapping med rolig jogg / rask gange
  • Uttøying 

Jeg hopper av og står på siden av løpebåndet i pausene. jeg startet på 15 km/t, økte til 16 km/t og avsluttet med de 3 siste intervallene på hele 17 km/t. Det er fort for meg nå, og det var utrolig deilig å kjenne at kroppen responderte, og var med på et litt høyere tempo. Alt i alt en herlig økt som jeg putter i sekken over gode energiske treningsøkter. 

I dag er planen å gjennomføre en ny styrkeøkt, denne gangen med fokus på overkropp. Mandagens økt skal jeg få delt med dere så snart som mulig, jeg skal bare få knipset et par bilder av øvelsene først. Ellers går dagen med litt jobbings hjemme, et kjapt møte i sentrum og lunsj med en venninne. Håper dere får en nydelig lillelørdag, også hadde det vært utrolig gøy hvis noen av dere testet intervalløkten. Fortell meg veldig gjerne hvordan det gikk. 

 

Smiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Hei:) sitter selv å motiverer meg på ei økt på overkropp:) en av plassene jeg finner motivasjon er på bloggen din:) elsker den! Go økt, og skap deg en fin onsdag:)

    2. Denne økta skal jeg prøve! 🙂 Har du stigning på mølla når du løper intervaller? Det sies at man ALLTID skal ha stigning uansett hvilken økt man kjører på mølla (minst 1-1,5) så mølla ikke ”jobber for deg”?? Hva anbefaler du? 🙂

    3. Bra jobba! Allerede fast innslag på treningsplanen. Slitsomt men godt når det er gjort! 15 drag @17-18 km/t.

    4. Men hvorfor i all verden stopper du å bevege deg i pausene?
      Melkesyren som skapes i lår og legger blir ikke så lett brutt ned om du stopper å bruke musklene.
      Virker på meg som om denne treningsformen egentlig bare fører til at du lettere ender opp med å måtte gi deg når melkesyra virkelig begynner å hope seg opp.

    5. Hei! 🙂 Er dette en økt som passer vektnedgang? Jeg er en av de som sliter litt med treningen, og vil helst få det unnagjort så fort som mulig.

    6. Christine: Jo jeg titter rundt, og sjekker jevnlig. Ikke funnet den rette enda, men følger veldig med så plutselig kommer den perfekte lille tassen for meg <3

    7. Linda: Det har du helt rett i, men jeg skal innrømme at jeg løp helt flatt jeg altså 😛 hehe. burde ha 1 – 1,5% stigning, men sånn ble det rett og slett ikke for min del. slappfisken 😛

    8. lars: Pausen er så kort, og farten så høy at jeg rekker faktisk ikke få møllen helt ned i tempo og opp igjen på den korte 30 sek pausen 🙂

    9. Fornuftig!:) Vi får hund nr 2 neste sommer,teller dager !:) Var det setter du og familien hadde før?

    10. Har mistet litt motivasjon på løpingen, men prøvde denne i kveld og det var så moro! Skulle bare ta en rask økt før treningssenteret stengte, og jaggu ble jeg ikke gjennomsvett og utslitt! Denne skal jeg ta i morgen også, men øke hastigheten enda mer. Takk for tips!:)

    11. Siri: Så herlig å høre 😀 Klapp deg selv på skulderen, det her var virkelig godt jobbet!! Veldig veldig gøy at du fant motivasjon til å gjennomføre økten, det betyr enormt mye for meg å høre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg