Du må ikke gå i kjelleren på hver eneste treningsøkt

IN MY ELEMENT

Jeg blir så glad av disse bildene, de er så levende, så energiske og så meg. Det er slik som dette jeg trives aller best, opp ned, ute i naturen, i fint vær og masse frisk deilig luft. Dette gjør meg lykkelig, og turer som dette gjør hele dagen min bra. Så i dag er en god dag, jeg har kost meg ute i skogen i nesten to timer, og det gir meg så utrolig mye energi. Det handler ikke om trening eller prestasjon,det er bare tur, frisk luft og lek. Det er akkurat det jeg liker med det. Noen som kjenner seg igjen i at en tur i skogen kan gi mer enn det krever? For min del er det hvertfall slik, og i dag var en av de fineste turene på lenge. 

Grunnen til at jeg titter innom dere nå var selvfølgelig for å dele litt naturglede med dere, men også for å dele en økt jeg hadde på tredemøllen her om dagen. Jeg la økten ut på snapchat, og den fikk over 200 (!) printscreens. Jeg tenker at det er et solid tegn på at økten bør deles. Økten er helt enkel, og ikke vet jeg hvorfor den slo å voldsomt ann. Kanskje fordi den virker overkommelig? Den fremstår ikke som skremmende, eller brutalt hard. Det var den heller ikke, men effektiv – det skal jeg love deg at den er. Du må ikke gå i kjelleren hver eneste gang du trener for at det skal regnes som en god økt. 

Gårsdagens kondisjonsøkt var som følger:

  • 40 minutter raskt gange i motbakke 
  • 6 km/t i hastighet 
  • 6-8 % incline på mølla 

Så enkel er økten, og det trenger ikke være mer komplisert. Jeg skal love deg at svetten siler, og blodpumpa får jobbet. Samtidig får du jobbet godt med baksiden, og spesielt rumpa får kjørt seg på denne typen økt. Det er også skånsomt for knær å jobbe i motbakke, så her er det i grunn bare fordeler. Test den ut da vel, og fortell meg hva du synes. 

Ha en deilig søndag videre mine venner. 

 

Smiiiiil Maren

 

11 kommentarer
    1. Ååå, jeg ELSKER at du senker terskelen for hva som kan telles som en god treningsøkt! Du gjør det lettere for meg og så mange andre der ute å komme seg på trening, tusen tusen takk!! Fortsatt fin søndag <3

    2. Hei Maren😊 Takk for super god tips til en god økt på mølla😊 Jeg lurte på om du kunne gi meg litt god råd og tips her..Jeg får så vondt i knærne av å løpe på mølla, smertene kan vare opptil 2-3 døgn.. Ellipsemaskin går helt fint, der får jeg ikke noe vondt og knærne er helt fine. Men jeg er jo så glad i å løpe på mølla. Har du noen gode tips på hvordan jeg kan løpe uten å få så vondt? Kanskje løpe litt i oppoverbakke istedenfor rett frem? Ønsker deg en sporty og fin søndag😊🌸 Klem Jasmin

    3. Så fint innlegg. Jeg ble inspirert av gårsdagens økt så i går løp jrg på mølla. Jeg liker å kombinere løping i motbakke på incline 9, med gåing i incline 13. Ble 40 min svettefest, men fint er det. I dag er det jobb, men imorgen skal jeg ut å løpe litt igjen.

    4. Camilla Acklam: Så bra du synes det, men test økten, jeg synes den er mer enn hard nok jeg altså. Jeg mener virkelig det jeg skrev, at man må overhode ikke kjøre så beinhardt hele tiden for å få resultater 🙂

    5. Jasmin: Nå er jeg ingen ekspert på vondter og skader, men du spør om mine tanker rundt dette og de vil jeg selvfølgelig dele 🙂 Jeg tenker at smerten er tilstede på mølla og ikke på elipsen fordi på møllen får du et slaget/støtet når foten treffer bakken, dette skjer ikke på elipse og er derfor mye mer skånsomt. Det vil absolutt hjelpe å ha litt motbakke på mølla, så jeg vil anbefale deg å teste det å se om ikke det hjelper 🙂 Det er jo også en super måte å utfordre deg selv også litt på, jogg / raske gange i motbakke er knall god trening 🙂 Lykke til! Maren

    6. Noen ganger så er det bare best med en gåtur, eller som et tillegg 🙂 Jeg foretrekker å gå ute da, og helst i skog og mark, men er været helt ufyselig så er en økt på mølla flott 🙂
      Jeg lurte på om du kunne fortelle hvor skoene er fra? Merke?
      Også lurer jeg på om du kommer til Trondheim på MasterMania i år også? 😀
      Ha en flott dag videre skjønne! Klem <3

    7. Kristina =]: Skoene er fra Under Armour, fra fitliving.no nettbutikken 🙂 Nei dessverre så gjør jeg ikke det, skulle virkelig virkelig ønske det. Det var SÅ gøy forrige gang <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg