Dagens tips: Snackplate

Eat the rainbow

I dag sitter jeg å jobber hjemme, og det er så deilig for da kan jeg lage meg små snackplates når jeg kjenner at jeg får lyst på noe. I dag ble det snackplate til frokost, rett og slett fordi jeg hadde lyst på alt, og ikke klarte å velge. Jeg lager ofte fat med ulike godsaker på, men jeg synes snackplate er et utrolig herlig ord, så la oss kalle det det fremover. Dagens bestod altså av litt oppkuttede grønnsaker, friske bær, epler, mandler, og et glass med meieriprodukter og bær. 

Etter bildet ble tatt så kuttet jeg eple opp i biter, og knasket halve, og brukte den andre halvdelen som base i bunnen av glass nummer to med meieriprodukter. For nei, jeg blir ikke mett av et så lite glass med cottage cheese, yoghurt og skyr. Proteiner er jeg alltid nøye på å få i meg, så ingen småspising på meieriproduktene her nei. Det er jo også noe av det aller beste jeg vet. 

I dag har jeg dagen full av jobbrelaterte ting, en del ting jeg har utsatt og rett og slett ganske mye kjedelig. Jeg skal ikke klage et sekund, for det er akkurat dette jeg har savnet. Jeg ønsker hverdagen og dager fyllt med ting som gjøres, rutiner, og deadlines hjertelig velkommen. Det føles godt med litt struktur igjen. 

Har dere det fint om dagen? Har det vært okei å komme tilbake på jobb og skole? Jeg er sikker på mange av dere kanskje har startet nytt studie, eller kanskje noen har startet en ny jobb. Del litt med meg da, hva jobber du med, hva studierer du, og hvordan synes du det er? Jeg gleder meg til å høre fra dere, jeg synes alltid det er så spennende å høre hva folk driver med av jobb og studier. 

 

Smiiiiil Maren 

 

40 kommentarer
    1. Hei, dette så utrolig sunt og godt ut!
      Jeg må bare si jeg synes det er så moro at du spiser så “mye”! Det er så mange som blogger om trening og kosthold som fremmer at de er flinke som spiser færrest mulig kalorier og lite mat, mens du heller er opptatt av å få i deg nok. Likevel er det du som ser ut til å sitte igjen med masse treningsglede, energi og overskudd, samt en fantastisk trent, sterk og sunn kropp!
      Det synes jeg er så moro å se. Stå på videre og ha en fantastisk dag 🙂
      Jeg leser alltid bloggen din om jeg ønsker motivasjon og positiv energi – fungerer hver gang 😀

    2. Flotte Maren. Jeg har lest bloggen din i mange år nå, og blir fortsatt inspirerert av deg. Etter å ha jobbet med livsstilsendring og gått ned mye i vekt, har jeg vært tilbake i “virkeligheten” (dvs uten en fast matplan å følge) siden rett før påske. Jeg sliter litt med å finne balansen på matrutinene, og har gått litt opp i vekt igjen etter plutselig sykdom og ferie (med alt for mye godteri og kaker). Jeg blir veldig inspirert av deg, og jeg elsker virkelig at du spiser så mye frukt – spesielt siden jeg er så glad i det selv. Finnes det noe bedre enn fersk annanas og kaffe? Jeg tror ikke det.
      Jeg jobber forresten som bibliotekar og et deltidsstudent (fram til desember). Nå er jeg midt i jobbbytte og flyttet sørøver (fra Finnmark), begynner i ny og litt annerledes jobb i ca midten av september. Jeg elsker virkelig jobben min nå og jeg satser på å gjøre det samme i nyjobben også.

    3. Jeg begynte å jobbe 100% i hjemmesykepleien som sykepleier den dagen autorisasjonen var i boks i juni:D

    4. Hei, Maren! Det så utrolig godt ut, du er så flink til å spise grønnsaker og frukt, og det er definitivt noe jeg skal prøve å bli bedre på denne høsten. Jeg har nettopp startet opp med jobb etter å ha studert i 3 år, og det er utrolig spennende! Eget firma, så jeg har virkelig alt å vinne, men ingenting å tape. Jeg gleder meg til å se hvordan det går og utvikler seg – hvem vet, kanskje vi samarbeider på et vis i fremtiden?
      Ha en super helg!
      Klem fra Maria 🙂

    5. Helene: Hehe, jeg er uten tvil en storspiser ja. Jeg ønsker å vise at det er viktig å få i seg nok næring og energi for å kunne ha overskudd og prestere på trening. Herlig å høre at det skinner gjennom og når ut 🙂 Tusen tusen takk for en nydelig kommentar, den tar jeg virkelig til meg <3

    6. Ingeborg: Takk for at du delte dette, og tusen takk for fine ord. Så koselig at du finner inspirasjon her, det betyr så mye å høre <3 Stå på videre, og ikke la det at du har kost deg i sommer bli noe negativt. Du har hatt ferie og kost deg, slik man skal om sommeren. Nå kommer høsten, med mer faste rutiner og hverdager. Bare fortsett din fine livsstilsendring du nå, så går alt seg til. Du er kjempe flink, jobb på videre, og prøv å kos deg med prosessen. Nyt ananas og kaffe - det er både sunt og godt.

    7. Det så kjempeodt ut! Så fargerikt og fristende 🙂 Jeg har akkurat begynt på en bachelor i sykepleie ved UiS, og etter å ha hørt så mange, inkludert deg, som er så fornøyde med utdanningsvalg, gleeeder jeg meg til fortsettelsen! God helg, og takk så mye for en utrolig inspirerende gladblogg det virkelig er en fest å lese 🙂

    8. Jeg jobber som selvstendig forhandler i Forever Living så jeg jobber selv hjemmefra. Deilig å være tilbake i hverdagen med rutiner og gjøremål 🙂

    9. Så godt det ser ut! Liker at du er så påpasselig med å vise at du spiser sunt og godt, men samtidig skeier ut innimellom.

    10. Jeg begynte på lærerutdanningen og gleder meg veldig til studiet og forelesningen starter ordentlig! Motivasjonen er absolutt på plass 🙂

    11. Du gir så mye inspirasjon, både med trening, mat og hverdagsglede 😀 Følger deg både på instagram og snapchat, og du stråler jo!
      Det er godt å komme tilbake til hverdag og rutiner. Selv om jeg storkoste meg med tre uker ferie hjemme i Trøndelag! Jeg holder på å utdanne meg som fengselsbetjent, så i juni startet jeg i praksis i Oslo og trives veldig godt bak murene! Neste uke starter vi med to dager skole i uka også, så da blir det nok endel å gjøre utover høsten og vinteren.
      Håper du får en fin helg!

    12. Jeg leser bloggen din daglig, og det har jeg gjort i flere år, men det er sjelden jeg kommenterer…:) Siden du spør, så jobber jeg som sykepleier i hjemmesykepleien og stortrives med det. Jeg er også utdannet personlig trener, men har aldri brukt det til annet enn min egen treningsglede. Nå for tiden er jeg på bryllupsreise og nyter livet!:) Ha en fin dag, fine Maren:)

    13. Det skal litt til å spise for mye meieriprodukter ja, det er jo så godt! Jeg pleier også å lage diverse snack dagene jeg har fri og da er det best å ha kjølen fylt av sunnheter, for tomt blir det uansett;)

    14. Jeg studerer til å bli lektor i nordisk, går førsteåret nå og har lest bloggen din gjennom hele videregående 🙂 Må si jeg liker meg godt i Kristiansand!

    15. Du er så fantastisk flott og inspirerende Maren! Selv skal jeg begynne på folkehøgskole i Kristiansand nå, noe jeg er veldig spent på ettersom jeg har slitt med spiseforstyrrelser i tre år. Videregående ble derfor en tøff tid for meg, så nå gleder jeg meg til å komme videre i livet. Senere er planen å ta lærerutdanning. Slenger meg på det de andre sier over her- det er så herlig at du fremmer det som faktisk er sunt, med rom for å kose seg, fremfor å spise minst mulig. Håper jeg kan komme dit en dag jeg også, og du er et forbilde på veien dit. Klem til deg

    16. En herlig og inspirerende blogg jeg leser hver dag! Du tar både inspirerende bilder samtidig som du har kvalitets-gode innlegg! I tillegg stråler du som en sol og jeg misunner alle menneskene som får være rundt deg å ha deg i livet sitt, du virker som en fantastisk person som sprer mye glede hvor enn du går!! Synes det er kjempe fint at du har en så god rød tråd med trening og kosthold, men samtidig klarer å balansere det med hverdagslige ting og tanker, det får deg til å virke så ekte! Stå på, du er SUPER!!
      Jeg studerer HR og personalledelse ved Høyskolen Kristiania og trives foreløpig kjempe godt!! 😀

    17. Anonym: Takk for fine ord, jeg tar dem virkelig til meg, og takk for at du er så modig at du deler litt av din historie. Jeg håper Kristiansand blir bra for deg, at du trives på folkehøgskolen og at du jobber videre med deg selv og de tingene du strever med. Sender deg verdens største klem 🙂 Virkelig glad for at du er her på bloggen, og synes det var så modig og fint av deg å legge igjen en kommentar 🙂

    18. Hanna: Ååå skjønne skjønne du, nå skulle jeg bare sjekke bloggen kjapt en siste gang før jeg la meg, også kommer denne kommentaren her. Dette blir det siste jeg leser før jeg legger meg, og det betyr så masse. Blir helt rørt av alt det fine du skriver, hadde du bare visst hvor glad jeg blir og hvor mye det betyr for meg at du faktisk tar deg tid til skrive dette til meg. Tusen takk, jeg føler meg heldig som har så nydelige lesere som deg her på bloggen. Sender deg en god klem

    19. dinematvaner: Ikke sant 🙂 Helt enig med deg. Jeg synes det er lettere å spise sunt, når sunn mat er tilgjengelig, samtidig som at jeg lett skeier voldsomt ut hvis søtsaker er tilgjengelig. Viljestyrke er noe jeg kan øve litt på 😛 hehe

    20. Anonym: Så koselig, glad for å ha deg her som trofast og god leser 🙂 Så herlig å høre at du trives, jeg synes selv hjemmesykepleien var en fin tid i praksis, men kjente veldig på det å ikke kunne ha bedre tid til hver pasient, sitte ned, snakke med dem osv. Nyt bryllupsreisen din, det høres magisk ut <3

    21. Kristine: Tusen takk, så herlig å høre at du blir inspirert <3 Å så spennende, jeg har en venninne som gik fengselsskolen for et par år siden, og hun trivdes super godt hun også! Lykke til med en hektisk og fin høst 😀

    22. Hei! Bloggen din inspirerer meg masse, og jeg er innom hver eneste dag! Elsker hvordan alt du skriver er litt interessant!
      Jeg studerer grunnskolelærer 5-10 trinn, i tillegg til at jeg arbeider på Sport1!
      Mvh
      Silje Beate

    23. Silje Beate Øvergård: Det må jo være tidenes komplement, at alt jeg skriver er litt interresant. Tusen tusen takk <3 det tar jeg virkelig til meg. Sender en god klem din vei 🙂

    24. Eg går andre året sosialt arbeid. Veldig spennende og interessant 🙂 Bloggen din er veldig motiverende, du er god på å motivere 🙂 Ha ein fin søndag 🙂

    25. Ser at du har svart på kommentaren min lenger opp! Ville bare si at JA, jeg trives veldig godt på hjerteavdelingen. Hjertet påvirker alt i hele kroppen, og det er det jeg syns er så spennende! Og det er en stor bonus at vi har et fantastisk miljø på avdelingen! Vi møter på mye tøft, og det er alltid åpent for refleksjon og tanker rundt situasjonene vi kommer opp i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg