De små tingene

Sponset behandling

Sun kissed skin

Jeg har aldri vært en typisk girly-girl, og jeg har aldri brydd meg spesielt mye om verken hår, sminke, eller klær. Jeg var den jenta som satt høyest i tretoppene i alle friminutt på skolen, og kom hjem etter en hel dag utendørs så skitten at jeg nesten ikke var til å kjenne igjen etter leking i skog, gjørme og sand. Jeg har alltid drevet med idrett, og hatt en haug av hobbyer. Sminke, hud, hår og utseende var aldri blant de hobbyene. I mer voksen alder har dette endret seg litt, og jeg synes det er gøy og ikke minst viktig å ta litt vare på seg selv. Jeg går fast til frisøren, jeg steller neglene, jeg renser huden med gode produkter og jeg gjør små ting for å ta vare på meg selv.. En ting er trening og sunn mat, men det er faktisk viktig å ta vare på hud og hår også. Helt ærlig, så gjør disse små tingene at jeg føler meg litt bedre. Jeg kommer aldri til å endre noe på mitt eget utseende i mer drastisk grad enn en spraytan, neglefiks og farge/forming av bryn. 

Like før jeg dro til Oslo så var jeg innom Auds hudpleie og frisket litt opp i sommerens brunfarge (sponset behandling). 15 små minutter, og vips var fargen tilbake. Auds hudpleie har et kabinett med en slags vifte bak som gjør at all overskuddsfarge forsvinner, og dermed tørker du fortere, og du blir ikke klissete. Jeg la meg med fargen uten å dusje, og var forberedt på at hele sengetøyet mitt skulle være oransje – det var det ikke. Dette er et supert alternativ hvis du for eksempel skal i et bryllup nå på sensommeren, i et selskap, eller bare føler for å friske opp fargen litt. 

Auds hudpleie kjører i gang et tilbud nå, med hele 25% rabatt på spraytan.Tilbudet varer frem til 19 august, så har du lyst å gå sensommeren i møte med litt brunere ben og litt mer glød er det bare å hive seg rundt. Jeg synes hvertfall dette var veldig deilig før helgens poolparty i Frognerbadet. 

Hva er deres tanker rundt dette med å “fikse” på eget utseende? Hvor går dine grenser for hva du selv føler er okei, og hva som blir for mye? Jeg synes dette er litt spennende å høre fra dere. Nå vet dere jo hvor jeg står, jeg setter min grense ved hudpleie, frisør, voksing, negler og lignende. 

 

Smiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Jeg synes også fiksing av negler og bryn, voksing og spraytan er helt innafor. Ang botox er jeg litt usikker, tror det bare er pga lav selvtillit.. Jeg har alltid tenkt at naturlig skjønnhet er den fineste, og det er ikke feil å fikse på hår og negler og sånne enkle ting.

    2. Før jeg begynner la meg bare få si; det at jeg ikke helt forstår noe eller synes noe er rart betyr ikke at det er feil:)
      Jeg synes denne bryntrenden er litt rar. Brynene skal tegnes på og sminkes til det ugjenkjennelige – slik at når du vasker ansiktet på kvelden så er en del av ansiktet ditt borte. Jeg bruker også å få de formet og setter gjerne litt farge i dem men jeg tegner ikke opp noe som ikke er der fra før av. MEN det betyr som sagt ikke at det er feil – bare jeg som synes det ser ut som mye jobb, og hva gjør du hvis det begynner å regne? 😂

    3. Lill: Nå måtte jeg le høyt. “hva gjør du hvis det begynner å regne”. Hehe. Tenk så festlig om brynene bare ble vasket bort. hehe. Jeg vokser og farger mine, så den fargen er heldigvis safe, og vaskes ikke bort. hihi

    4. anja: Takk for at du deler dine tanker Anja. Tenker at vi ser ganske likt på det. Samtidig så er det annerledes hvis noen feks har fryktelig komplekser for noe, og det vil føre til økt livskvalitet for dem å få litt hjelp, men utelukkende utseende motiverte inngrep er jeg skeptisk til.

    5. Jeg helt enig ang komplekser og noe som får økt selvtillit. Jeg tror kanskje jeg ordla meg litt feil, jeg har nemlig også begynt å tenke mer og mer på å fikse noe. Jeg har ganske lav selvtillit, og da er det lett å ty til den tankegang om å fikse noe for å føle seg mer pen og attraktiv.. Men håper det bare er en fase..!!!

    6. Jeg synes det er greit å vedlikeholde det man har fra før, men kirurgi for å få større pupper osv synes jeg er overdrevent hvis man ikke virkelig er helt “flat” fra før.

    7. Hei! Du hadde en så kjempefin langermet pumatopp (rød/rosa) på en snap i dag. Hvor kan man få kjøpt en sånn?

    8. Katrine: Ja sant den var fin? Og stoffet er helt vilt, så mykt men samtidig teknisk bra ift løpetur. Nei den der altså – ny favoritt! Den er fra Puma, fikk den i går men tror det var en vareprøve dessverre. Skal undersøke saken 😉

    9. Vi deler nok de samme tankene 🙂 men jeg må bare kommentere at jeg alltid har trodd du bruker restylane! Så heldig du er som har så fyldige lepper naturlig! <3

    10. Susanne: Det er det veldig mange som spør om, og ekstremt mange som bare antar at jeg gjør det. men jeg har aldri noensinne brukt noe som helst, og kommer aldri til å gjøre det 🙂 Leppene har vært så fyldige hele mitt liv, helt like som min bestefar sine 🙂 Det har ikke alltid vært like greit, jeg ble mye ertet for dem i barne årene, men heldigvis gikk det over etterhvert som vi ble eldre. Så lang historie kort – ingen restylane her 🙂

    11. Hvorfor ikke bare utelate siste del av innlegget i steder for å lyve? Man ser jo kjempetydelig at du har Restylane i leppene og det gjør da ingenting. Bare så unødvendig å prøve å overbevise alle om noe annet.

    12. Anonym: Denne kommentaren burde jeg sikkert bare slettet, og hvertfall ikke svart på – men jeg klarer ikke holde meg. Jeg blir så oppgitt. Hvorfor skulle jeg lyve om det? Håper vi møtes en gang kjære Anonym, så skal du få se at de er så ekte og naturlige som det går ann å få det. Gå et annet sted med din negativitet, du hører ikke hjemme her!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg