Oslo next

Simply fresh

Frokosten er spist, og når dere leser dette er vi på full fart inn mot en langhelg i Oslo. Helgen fylles med både litt jobb, og masse sosial hygge. Jeg gleder meg veldig til lørdagen, da er det nemlig Poolside – Norges største poolparty i Frognerbadet. Jeg tror det kan bli utrolig gøy, og nå er det jo faktisk meldt fantastisk vær også, så det er bare å krysse fingrene for at det holder seg. Ellers har jeg et par møter med både gamle og nye samarbeidspartnere. Det er alltid godt å få en Oslotur og fysisk møte alle disse fine menneskene jeg samarbeider med. Det blir noe annet når man får satt seg ned og snakket sammen, i stede for å alltid kommunisere via mail og telefon.

Jeg har jo selv bodd i Oslo i nesten 4 år, og har mange gode venner, og tidligere kolleger der. Jeg gleder meg så til å endelig få litt kvalitetstid med flere av dem igjen. Det er så mye jeg gleder meg til i Oslo. 

  • Jeg gleder meg til joggetur på Bygdøy
  • Jeg gleder meg til salat på LETT
  • Jeg gleder meg til kaffe på min faste Kaffebrenneriet 
  • Jeg gleder meg til å sjekke inn på my home away from Home Frogner House.
  • Jeg har så lyst på en treningsøkt på Barrys Boostcamp også, jeg håper tiden strekker til og at jeg rekker det. 
  • Jeg gleder meg til å spise på gamle favoritter, slik som delicatessen, og villa paradiso
  • Jeg gleder meg til å innom Anton sport, Zara, Ganni, Cos, Eger og alle de andre deilige butikkene vi ikke har her på sørlandet. 
  • Jeg gleder meg til å vandre rundt i Frognerparken, og jeg gleder meg til bryggekos på Aker brygge. 
  • Jeg gleder meg til å rusle på Løkka, med kaffe i hånda og sol i ansiktet. 

Alt dette tenker jeg å rekke på en helg, noe sier meg at jeg trenger mer tid. Flaks at jeg skal til Oslo igjen om to helger til også da. 26-28 august er det nemlig AFPT convention på planen. Fy søren som jeg gleder meg! 

Nå skrev jeg meg helt bort i Oslo her, jeg skulle jo egentlig dele dagens energibombe av en frokost. Dette er den kjente “Marenskåla” med oppkuttede eplebiter, friske bær, cottage cheese, og yoplait vaniljeyoghurt. Jeg hadde misforstått i forhold til hvor tidlig vi skulle kjøre, og stod dønn klar en hel time før vi skulle dra. Det gjorde at jeg fikk tid til en kjapp tur på butikken, og resultatet ble en nydelig frokost, og et friskt fuktfat. Jeg får en så mye bedre dag hvis jeg klarer å starte med en god frokost, så nå ligger alt til rette for en fin tur innover mot hovedstaden. Nå står min kjære å venter på meg, bilen er pakket og det er bare å komme seg avgårde. 

Håper dere får en nydelig torsdag. Del gjerne helgeplanene dine med meg i kommentarfeltet, jeg trenger litt underholdning på den lange kjøreturen inn til Oslo. Skal du noe spennende i helgen? Kanskje vi ses på Poolside i Frognerbadet? Del mer enn gjerne også dine Oslofavoritter med meg. Hva er det du liker med Oslo? 

 

Smiiiil Maren 

17 kommentarer
    1. God tur til Oslo, håper helgen blir fin og at du får tid til alt du gleder deg til
      Jeg skal jobbe i helga 🙁

    2. Så koselig. Jrg bor i Bærum, men ble jo helt oslo frelst selv nå. Og jeg liker Oslo fra før. Om du vil ha en kul drink opplevelse så anbefaler jeg Himkok. God middag på smallhans. Gode gamle middags oppskrifter gjort på en ny og fresh måte!! Ta båtene ut til noen av øyene. Det liker jeg godt med Oslo. Og det er flott vær her i dag. Jeg kom hjem fra hytta i går. Så idag sksl jrg ut å handle blomster, rydde litt hjemme og kose meg ute i solen før jeg skal på trening i kveld. Kose meg med god lunsj og planlegge ukens Middager. Det er litt deilig når man har ferie, teste ut nye oppskrifter og så skal jeg lage granolaen din idag. God tur. Klem fra meg til deg, hilsen Anja

    3. Så utrolig koselig! Det er alltid gøy å reise, uansett hvor egentlig. Kos deg masse og nyt det! Blir nok gøy.
      Så ut som en digg frokost, bruker alltid yoghurt og bær selv 🙂

    4. Markedet på Grønland er en stor favoritt, såå mye god utenlandsk mat å smake på! Mener det er på søndager..? Kos deg masse i Oslo 🙂 Selv skal jeg kjøre 10 timer ned til Bergen i morgen, hvor jeg skal begynne å studere. Liitt spent kan man si:-)))

    5. Oi, navnet mitt ble ikke med i kommentaren ista:D
      Jeg skal studere human ernæring ved UiB! Storgleder meg til å bli nerd på noe jeg allerede syns er kjempegøy å lære om og å drive med:))

    6. Hei, fin blogg du har. Jeg er også veldig opptatt av riktig og sunt kosthold ved siden av treningen. Fruktskålen din ser veldig god ut 🙂

    7. Wow, du er så heldig som kan kjøpe friske råvarer! Det virker som du har så mye penger når du har råd til å kjøpe så mye fersk frukt og bær og dyre salater til lunsj <3 Du er virkelig heldig!

    8. Kos deg kjempe mye i Oslo, Maren! Jeg var der for noen uker siden, å savne etter Oslo er faktisk stort! Så koselig å kjekkt å være der. Have fun! 🙂

    9. Du må ta turen innom The Juicery! Det er en nyåpnet liten sunnhetsbar i Nils Juels gate 29 som visstnok skal være veldig bra. Har ikke vært der selv enda, men skal ta meg en tur dit i helga med en venninne for å smake på en av smoothiebowlene deres <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg