Sunne danske favoritter

Vel fremme i København, og i skrivende stund sitter jeg å nyter en stor kopp kaffe og planlegger dagen. Tusen takk for alle tips fra dere, både her på bloggen og ikke minst på Instagram. Det er flere tips som går igjen, og jeg har utrolig lyst å besøke: 

  • 42 Raw
  • Grød
  • Soul
  • Copenhagen Street food
  • Torvehallerne
  • Djuus

I går handlet vi inn mat, og lagde mat hjemme. Vi kjøpte også inn til frokost i dag, og jeg fant så mye godt. Jeg har ikke råd til å spise alle måltid ute, og da er det fint å ha litt i backup. De har virkelig den beste cottage cheese i verden her, det er den samme som de har i Sverige, og jeg synes den er himmelsk. I tillegg er det yoghurt helt uten sukker, og skyr naturell. Müsli med masse godt, og sist men ikke minst, tidene snacks – rotgrønnsaks chips. Jeg kjøper disse for den villeste prisen hjemme, og her i Køben selges de på vanlig matbutikk og er slettes ikke dyre. Frikadeller er bare så godt, og med 90% fisk kan det nesten ikke bli bedre. 

Det er så gøy å gå i matbutikker i andre land, og se et helt nytt utvalg. Spesielt steder som har kommet lenger enn Norge på sunne alternativer. Her i København har 7/11 kommet med en egen Paelo serie, hvor kult er ikke det? Jeg smakte en green-juice derfra i går, og den var så frisk og god. Nå skal jeg straks legge bort macen, og komme meg ut på en liten joggetur for å sjekke ut området. Jeg har blitt tipset om en nydelig park like ved her på Østerbro som er fin å løpe i, og ellers kom det et tips å jogge rundt de 7 sjøer, eller “sjøerne”. Så vi får se hvor turen går.

Ha en nydelig lørdag dere!

 

Smiiiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. Hei! Vet ikke om det er dette for deg og andre, men det skjer for meg hvertfall: bloggen din er så treig for tiden! Bildene vil nesten ikke lastes opp, uansett hvor lenge jeg venter… Håper dette ikke bare gjelder meg, og at det kan fikses opp i! 🙂
      Ellers håper jeg at du har det fint i København, kos deg masse!!

    2. Du må spise grøt på Grød, på Torvehallerne 🙂 Anbefaler også Sticks’n sushi, veldig god sushi 😀

    3. Åh, elsker å gå i matbutikker i utlandet! <3 Likevel er jeg ikke heelt enig med deg, jeg synes norsk cottage cheese er den beste! Har riktignok bare smakt den svenske, men synes den blir for bløt/våt, haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg