København next

Morning cardio – check

I dag startet jeg dagen med en liten tur ut på Odderøya, før jeg avsluttet på tredemøllen på solsiden. Jeg var litt ekstra tidlig oppe i dag, for om få timer hopper jeg på på flyet og skal nyte helgen i deilige København. Jeg har allerde søkt litt rundt og funnet flere inspirerende steder jeg har lyst å besøke og ta dere med på. Danskene har kommet så mye lenger enn oss når det gjelder både sunn og økologisk mat. Jeg har funnet så mange herlige cafeer som tilbyr utrolig mye spennende innenfor økologisk mat, raw food, og generelt bare et sunnhetsbonanza av en annen verden. Jeg gleder meg så til å få litt ny inspirasjon på matfronten før høsten kickes i gang. Kamera er fulladet og klar for tur! 

Jeg trenger alltid flere tips, så har du et Københavntips du har lyst å dele med meg så kom gjerne med det. Fokuset på denne turen er inspirasjon for en sunn og sprek høst for dere lesere. Jeg skal shoote et treningsprogram til dere, dele et litt artig intervallprogram og selvfølgelig masse spennende mat i uken som kommer, og da følte jeg det passet perfekt å tilbringe helgen i København for ny påfyll av nye impulser.

Ha en nydelig fredag dere, og husk å sleng inn et par Københavntips om du har. Enten om det er en koselig cafe, en fresh restaurant, et spesielt treningssenter, en joggerunde som er helt super eller hva som helst. Jeg gleder meg stort til å lese tipsene deres! 

Ønsker dere en fantastisk helg!

 

Smiiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Kos deg masse masse. København er helt fantastisk koselig. Vært der et par ganger men husker selvfølgelig ikke navnet på restaurantene jeg har vært på. Joe and juice i enden av strøget er ihvertfall super bra. Husker også en god sushi restaurant i strøget. Jeg jogget rundt i dronningens hage eller hva den het. Er ihvertfall en hage med masse fine blomster og bed, super koselig. De har også mange kule butikker der.
      Klem fra meg til deg, hilsen Anja

    2. Køben er super på sunne alternativer, rawfood og raske sunne måltider. Bare se på 7-11, tenk om vi kunne hatt samme utvalget her.
      Var i København forrige helg og spiste på to helt fantastiske restauranter. Umami (omg) og Sticks’n sushi. Begge to anbefales! 🙂 Enjoy!

    3. Cecilielykke på Instagram har mange restaurant/cafe tips. Hun samarbeider med yelp København og har lagt ut masse tips til kafeer og restauranter. Anbefaler å ta en titt på hennes Instagram hvis du ikke allerede har gjort det 🙂 Hun har forsåvidt en blogg også http://lykkesliv.net/ der hun har lagt ut en del tips og sånt.
      Kos deg masse i København!

    4. Kos deg masse, København er en kjempefin og koselig by! 🙂 Hvis du holder deg unna de typiske turistfellene som Strøget og de klassiske kjedene så er det masse nydelig mat på de aller fleste stedene.

    5. Bodde 2,5 år i Køben og det jeg savner aller mest er helt klar helse-foodie spotsene Køben kryr av! Her er mine top tips: 42Raw, Palæo, WeDoFood, Nicecream, Sticks N’Sushi, Wulf og Konstali (brunch), Chicks by Chicks og Hafnia. Sist men ikke minst må også Torvehallerne nevnes, som KRYR av fristelser for matglade. Da snakker vi både sunt for kropp og for sjel! Ellers er min favoritt middags-spot Neighbourhood Pizza som best kan beskrives som en hip gourmet-flattbrød pizzarestaurant. Kos deg!

    6. Var i København i sommar, og tre av mine favoritt matopplevelsar var 42 Raw, simpleRaw og spesielt Falafel Factory!
      Kos deg på tur! 😀

    7. Sjekk ut København Street Food på Papirøen (en liten rusletur over en bro fra Nyhavn). Skal ikke si at alt er sunt… men masse økologisk og veldig mye godt!

    8. Hei Maren! Du burde ta deg en løpetur rundt “De 7 sjøer” eller “Sjøerne” som det heter. Veldig fint 🙂

    9. Jeg bodde to år i DK, og trivdes godt! Et tips er å ta en drop in på fitness world (danmark sitt svar på sats) og prøv timen kettlecross! Hard trening med kettlebells, veldig gøy. Jeg gikk på disse timene fast det siste halvåret, og ble i en siiinsyk form faktisk! 😀 og folkene var så trivelige. Åååh savn <3

    10. Kos deg masse i København! 🙂
      Håper du får tid til å besøke Nicecream på enghave eller nørrebro, de lager sunn supergod is og acai bowls. 🙂

    11. Hei 🙂 Vil anbefale deg resturanten Kjøbenhavn. Der har de 3-retter, 5-retter eller 7-retter til en ok penge 😀 mener vi betalte 500 kr for 7retters per pers. Fantastisk mat 😀

    12. Skulle bare mangle! Glemte selvfølgelig Grød som du skriver du heldigvis allerede har planer om å besøke 🙂 Helt ærlig er det toppingsen de byr på som er verdt turen! Anbefaler å ikke gå foruten dulce de lechen deres som er som en fantastisk brunost-karamell saus. Min favoritt er eple, mandler og dulce de leche. Nyyyt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg