Ny uke, ny måned og ny treningsplan

Sunday mood

Dagen i går var en eneste stor kosedag. Jeg tok totalt treningsfri, og brukte første del av dagen til å se på andre mennesker slite seg ut på Triquart. Triquart er en triathlon konkurranse som foregår like utenfor der jeg bor, og det var så utrolig gøy, og ikke minst inspirerende å se alle de fantastiske utøverne. Resten av dagen gikk bare med til god mat, serier, film og kos. Tidenes sløveste søndag med andre ord. Slike søndager legger til rette for en aktiv og fin mandag, og det er akkurat det jeg har planlagt at denne mandagen skal bli. Det er ofte slik at når man har vært veldig sløv dagen før, og spist masse ting man kanskje vanligvis ikke gjør så kan man føle seg litt “uggen” dagen etter. Jeg kjenner litt på den følelsen i dag, men har bestemt meg for å ikke la den påvirke mandagen min.

Ny uke, og ny måned, det er jo fristende å se på det som en litt ny start. Jeg har et helt nytt treningsopplegg jeg skal starte på i dag, og jeg er så spent. Jeg har skrevet om min lille motivasjonbrist i forhold til styrketrening de siste ukene, og nå har jeg altså tatt grep, fått litt hjelp og sitter nå med en solid plan for ukene fremover. Jeg vet akkurat hva jeg skal trene, når jeg skal trene, og hvor mye jeg skal trene. Det står foran meg svart på hvitt, og da er det så mye enklere å bare gjennomføre det. Jeg har senket kravene helt ned, og skal gi meg selv tid for å komme tilbake. Hovedmålet er å finne tilbake til den deilige treningsgleden som styrketrening gav meg tidligere. Jeg gleder meg til å komme i gang igjen, og denne mandagen går startskuddet. Jeg skal selvfølgelig dele alt med dere etterhvert, både hvordan jeg skal trene nå, hva jeg skal trene, og selvfølgelig også hvor jeg har fått litt hjelp. Jeg har bare lyst å komme i gang først, kjenne at jeg får dette til før jeg deler. 

Kanskje er det flere som sitter med en ekstra sterk mandagsfølelse i dag.  Er det ferieslutt og hverdagsliv igjen for flere av dere denne mandagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer

Siste innlegg