Slik lager jeg proteinkaffe

Protein chocolate coffee

Husker dere for rundt fire år tilbake, når jeg bodde i Oslo og drakk proteinkaffe så og si hver morgen. Jeg aner ikke hvorfor jeg sluttet med det, kanskje jeg bare glemte det litt bort. Nå har jeg hvertfall funnet den frem igjen, og det er jeg så glad for. Jeg hadde nesten glemt hvor godt det er, og ikke minst enkelt. Det smaker som den beste, og søteste mocca, men inneholder ingenting sukker.

Jeg testet med en liten slump sirup i kaffen, og det var godt, men overhode ikke nødvendig. Hvis du vil ha litt ekstra spennende kaffe en dag så kan sirup gjerne testes ut men for min del synes jeg nesten den er best uten. 

Du trenger: 

  • 1ss proteinpulver blandes med 1-2 dl vann i en shaker – rist godt, slik at det blandes helt ut. 
  • Lag kaffen slik du liker den. Jeg brukte en nespresso kapsel her. 
  • Hell sjokoladeshaken over kaffen, tilsett 1 dl melk, og litt kokende vann på toppen. 
  • Rør rundt, og voalá – den beste sjokoladekaffen, full av proteiner. 

Nå skal jeg nye siste rest av kaffen og komme meg avgårde. I dag er det Triquart her i Kristiansand, og jeg gleder meg til å se spreke triatleter svømme, sykle og løpe seg gjennom Triquart-løypa. Jeg kjenner flere som deltar, så dette blir gøy! 

Hva er din plan for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Er det en varm drikk? Tåler proteinpulveret varme? 🙂 blander du det i kaldt eller varmt vann i shakeren? 🙂

    2. Kaffen er jo varm, men varmer du noe av det andre på forhånd? Syntes smaken forsvant litt med så mye kokende vann som måtte til for å få en varm kaffe! Men var god kald også da, hehe:-))

    3. Kristin: Kaffen er varm, også blander jeg proteinpulver med vamt vann i shakeren ( ikke kokende, bare varmt ) melken er kald da, også bare bitte litt kokende vann på toppen. Da ble min helt perfekt på temperatur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg