Sommersalat & protein rundstykker

Sunn & herlig sommermat

I går hadde jeg avtalt å spise middag sammen med Edle, og planen var egentlig at vi skulle ha Sushi take-away. Jeg er så hekta på salater for tiden, så når jeg luftet forslaget om en liten salatfest istede ble det heldigvis godt mottatt. Jeg har sagt det en million ganger før, men salat trenger overhode ikke være kjedelig. Bare se på den fargerike og deilige salaten vi koste oss med i går. Her er det både tomat, hjertesalat, mais, paprika, rødløk, fetaost, agurk, skinke og pinjekjerner. Vi hadde også pesto-pasta, egg, og hjemmelagde rundstykker. 

Egg i salat er et super tips for å få opp mengden protein, og dermed øke metthetsfølgelsen. Egg inneholder også sunne fettsyrer som kroppen trenger, disse fettsyrene finner du i det gule i egget, så vær så snill å ikke ta bort den! Rundstykkene er laget på slump, med ingrediensene er:

  • Cottage cheese
  • Egg
  • Havregryn
  • Salt
  • Bakepulver

Jeg har delt oppskrift og fremgangsmåte på disse en haug av ganger tidligere her på bloggen, dere finner dem for eksempel HER

Rundstykkene er nydelige som frokost eller kveldsmat med smør som smelter, ost og skinke. Mmmm. Nå skal jeg straks legge bort macen, og komme meg ut på en liten rusletur med en venninne. Det er, enn så lenge, sol i Kristiansand i dag, så det må virkelig bare utnyttes. 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Har også salatdilla for tiden, og har blitt veldig glad i å bruke svarte bønner oppi. Gir både protein og karbo, og går superkjapt da det finnes ferdig bløtlagte (bruker GoGreen). Anbefales 🙂 Passer dessuten med alt fra tunfisk og laks til egg og oster!

    2. Det skrives “proteinrundstykker”, og ikke “protein rundstykker”. Det er kun på engelsk at sammensatte ord skal deles i to 🙂 Jeg ser stadig at bloggere gjør den samme feilen når de skal skrive ord som er sammensatt av to ord. Her er flere eksempler på sammensatte ord:
      – sjokoladekake (ikke sjokolade kake) – engelsk: chocolate cake
      – proteinpannekaker (ikke protein pannekaker) – engelsk: protein pancakes
      Og nei, jeg er ikke noen 56 år gammel norsklærer eller no sånt, jeg er en helt vanlig jente som deg :p Tenkte bare det kunne være greit å fortelle om siden du skriver så mye hehe 🙂
      Men nok om det, jeg digger bloggen din og du er en stor inspirasjon!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg