Det blir ikke bedre

Denne søndagen har jeg lyst å starte med et bildedryss fra sol, sommer, og sørlandsidyll. Jeg klarer ikke å holde igjen på klisjén når jeg skal fortelle om gårsdagen, for det var rett og slett bare en helt magisk dag i skjærgården. Hvis du ikke har vært på sørlandet om sommeren, så anbefaler jeg deg å sjekke værmelding, og ta deg en tur når det virkelig er go´vær her nede. Det finnes ikke noe mer magisk sted

This is my happy place

Vi kjørte helt ytterst i går, med sikt rett mot Danmark. Ingen holmer eller skjær som tok av noe for vind eller sjø, bare hav så langt øyet kunne se. Her ute er det alltid bølger og ofte tøff sjø, men i går lå havet stille, helt stille, og det skjer så og si aldri der ute. Folk lå å solte seg på de aller aller ytterste holmene, og det sier noe om gårsdagens idyll.

Vi tøffet rundt i blindleia og så på sommerhytter, små naust, andre båter og sjøbuer. Det er så mange idylliske plasser, og så mye koselig å se på. Jeg fikk også badet ikke bare en, men hele tre ganger. Hvert bad varte ikke spesielt lenge, og jeg er overhode ikke en tøffing på bading. Men bad er bad, og det var faktisk ikke så kaldt som jeg gav uttrykk for på gårsdagens snapchat film. 

Mat har vi alltid med, og i går gjorde vi det enkelt med sandwicher, frukt og kald drikke. Ny magasiner og bøker var også med, men i går var det så mye fint å se på at jeg ikke rakk å lese noe særlig. Jeg har begynt på sommerens andre bok, i samme sjanger og av samme forfatter. I frankrike leste jeg Nattmannen av Jørn lier Horst, og nå leser jeg Jakthundene. 

Dette var en utrolig deilig dag, og vi var ikke tilbake i båhavna før tidlig kveld. Turen hjem var fin, fremdeles strålende sol, og med vind i håret kjørte vi i et litt annet tempo enn resten av turen. Det er så befriende og deilig å stå oppe når man virkelig kjører fort og kjenne sjølufta slå i mot deg. Nei sørlandet altså, jeg er virkelig helt komplett og totalt forelsket i sørlandet om sommeren. 

 

Smiiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Så nydelig! Satt selv inne på jobb i hele går, og fikk rapporter fra de som hadde dratt til de ytterste holmene for å bade og sole seg. Det skjer jo aldri at det er stille der!

    2. Så mange nydelige bilder! Nå er det dessverre litt for lenge siden jeg har vært innom bloggen din, jeg har hatt litt for mye å gjøre. Men så har jeg mye inspirerende å se igjennom. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg