En balansert handlepose

Nå var det lenge siden sist handlepose ble delt, så da tenkte jeg det kunne være artig å slenge på gårsdagens fangst fra matbutikken. Dette ble en litt merkelig handel med en miks av sunt, og mindre sunt, og egentlig litt uten sammenheng. Jeg er ikke så flink til å ta en storhandel, jeg er mer den typen som småhandler hele uken gjennom, og fyller på litt og litt av det jeg mangler. Denne posen inneholder likevel mange av mine faste favoritter, og det er jo uansett bare positivt å dele at det går med både sjokoladeis, og middagspølser her også innimellom. 

Dette er uten tvil den beste isen jeg har smakt, ingen over og ingen ved siden. Det er store deilige sjokoladebiter i den, og jeg har ikke tall på hvor mange av disse som har gått med så langt i sommer. Pølse og makaroni er til å lage mac & cheese, som er min lille guilty pleasure middag, jeg delte oppskriften med dere HER. Ellers inneholder posen vanlige hverdagsfavoritter som proteinrikt pålegg, friske bær, salat, grønnsaker, melk, smør, krydder og andre vanlige ting man trenger påfyll av. Det eneste den posen ikke inneholdt, som alltid er en del av mine handleposer er meieriprodukter. Der hadde jeg allerede sikret jeg tidligere i uken. Jeg har alltid, og da mener jeg absolutt alltid, cottage cheese, skyr og vanilje yoghurt i kjøleskapet. 

I skrivende stund sitter jeg å spiser frokost, drikker kaffe og venter på sola. Yr lovte skyfritt, vindstille og strålende sol fra kl 12, så nå får vi se da. Enn så lenge nyter jeg en rolig lørdagsmorgen i sofakroken. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hvorfor er du alltid nødt til å opplyse at du spiser usunt når du gjør det? Et det ikke bare å spise maten?

    2. Anonym: Jeg handler nesten daglig, så ja det blir en del handleposer. Disse innleggene er etterspurt flere ganger, så da velger jeg å poste en handlepose i ny og ne. Det er bare å la være å klikke seg inn på de innleggene hvis du ikke liker dem 🙂 🙂

    3. Hanne: Det er dessverre slik at alt for mange jenter sliter veldig med å unne seg noe usunt overhode, og tror at de legger enormt på seg av en liten sjokoladebit. Jeg synes det er en viktig del av denne treningsbloggen å vise balanse og presisere tydelig at jeg også spiser usunnheter. Det er mye godsaker som ikke vises på bloggen også, men jeg mener det er viktig å vise at det går an å si ja takk begge deler, være aktiv og trene, men samtidig kose seg med kake i selskap, og en godteripose i ny og ne.

    4. Jeg er veldig glad for at du viser bredden i kostholdet ditt! Selv har jeg hatt spiseproblemer i flere år og behøver sunne forbilder som deg. Det hjelper godt å se at du, som er så slank, spiser både brød, bakst og is, da dette er matvarer jeg selv unngår av frykt for å legge på meg. Jeg blir veldig inspirert av å se hvor mye energi du får av sunn og nok mat. Takk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg