Det handler om prioriteringer

I dag ble det en sen oppdatering, og grunnen er rett og slett at jeg har brukt hele dagen på en bondegård sammen med en gjeng herlige mennesker. Vi dro avgårde på morgenen, akkurat så tidlig at jeg måtte ta en avgjørelse om jeg ville rekke en kort joggetur, eller jobbe med bloggen. Hadde det ikke vært sommerferie nå så hadde jeg prioritert bloggen, men siden det er midt i juli og fellesferie så valgte jeg å utsette det til nå i ettermiddag. For meg så føltes det som det rette valget i dag. Noen ganger må man velge bort noe for å faktisk få gjennomført treningen. Det handler rett og slett om prioriteringer. Kjenn etter hva som er viktig for deg, og prioriter deretter. Noen dager, spesielt på sommeren, blir treningen kanskje nedprioritert, og det er helt i orden. 

Chasing endorphins

Morgenturen min ble en 30 minutters løpetur og det sier jeg meg strålende fornøyd med. Ikke alle turer trenger å være så lange, eller enormt utfordrende. For min del handler det mest om å få kroppen i gang, kjenne litt på pulsen og svette ut litt. Alle de tre kriteriene ble oppfylt i dag, og da er jeg happy. I tillegg blir jeg en mye gladere utgave av meg selv når jeg får beveget litt på meg. Apropos løping, fikk dere med dere Instagram oppdateringen i går om løpecamp 2-9 september? Jeg heter enkelt og greit marenerdvik på instagram. Jeg har blogget om det HER også. Fy søren så gøy det hadde vært om vi ble en bra gjeng på tur. 

Sannelig kom jeg meg ikke opp i et tre denne gangen også. Ingen tur i skogen er komplett uten litt lek og prell. Etter turen var det altså rett hjem til en super kjapp dusj, også bar det avgårde på bondegård besøk. Jeg lot kamera ligge i dag, men fikk oppdatert litt på snapchat fra både høner, sauer, traktorkjøring og nydelig mat. En helt super dag, og perfekt aktivitet når solen igjen har valgt å gjemme seg bak et disig skylag. 

I morgen er det meldt en eneste gigantisk sol her på sørlandet, uten verken skyer eller spesielt mye vind. Hvis det faktisk stemmer så skal jeg love dere ei frøken som skal rett ut på sjøen. 

Hvordan er det med dere folkens. Dere er en stille gjeng for tiden, noe jeg forstår fordi det er fellesferie, men hvis du først er innom her, kan du ikke legge igjen et par ord om hva du bruker sommerferien til. Det er jo så gøy å høre fra dere. Er du på reise, eller nyter du norgesferie i år? Fortell meg om din sommer <3 

 

Smiiiiil Maren 

 

21 kommentarer
    1. Jeg holder meg ved sjøen i sommer – selv om været er ikke bare bra – reis vil jeg gjøre til høsten. Håper på litt bedre vær.

    2. Hei! Har aldri lagt igjen en kommentar her, men siden du spør så fint må jeg nesten bare gjøre det nå 😀 I sommer har jeg for første gang fått meg sommerjobb og arbeider (MYE) i hjemmesykepleien! Veldig spennende, men litt lite “ferie-følelse” og lite utbytte av finværet, så er litt kjipt.. Men blir student til høsten så da er det lurt å ha litt penger spart! 😀 Superfin blogg og superkul blogger! Ha en fin sommer videre og slikk sol og sjøluft for meg også! Klem <3

    3. Jeg holder meg ved sjøen i sommer – selv om været er ikke bare bra – reis vil jeg gjøre til høsten. Håper på litt bedre vær.

    4. Jeg skal ha en uke på Sørlandet og vandre en uke i fjellet og så skal jeg gjøre “ingenting” i 2 uker. Begynner ferie til mandag

    5. Du har helt rett, det handler om prioriteringer. 😀
      Her blir det mange fine dager med venner, styrketrening som vanlig og litt jobbing. Var på klatrepark med en venninne for noen dager siden, og det anbefales virkelig. Så gøy! Ellers gleder jeg meg til en liten tur til Budapest 🙂
      Ha en fortsatt fin dag, og god sommer!

    6. Jeg var i Frankrike samtidig som deg og koste meg enormt sammen med
      Både kjæreste og familie! Deretter var det mye på planen hjemme i Norge- mange late kvelder langs sjøen, på balkongen, på besøk, på hytta, festival og alt! Koser meg stort med både familie, venner og kjæreste og nå bærer det rett på hytta en uke igjen😍

    7. Hei maren!
      I sommer jobber jeg 100% på Scandic dyreparken, men har såpass gode vakter at jeg rekker å nyte sommer og sol. Har ikke fått gjort så himla mye denne sommeren grunnet været, men var på palmesus og i august skal jeg til syden i 2 uker.
      Elsker bloggen din og er innom flere ganger daglig, digger deg <3

    8. I dag var en rooolig dag på jobb, pga fellesferien tenker jeg, så titta flere ganger innom bloggen og håpte på nytt innlegg, men nå skjønner jeg veldig godt hvorfor det ble utsatt! 😀 håper du kosa deg masse i dag. Et lite spørsmål av ren nysgjerrighet; hvem tar bildene dine? Som feks fra joggeturen i dag? 🙂

    9. Flinke deg. Idag har jeg begynt sommerferie. Gikk av nattevakt idag tidlig, og har nå kommet meg ut av den boblen. Har nå kommet hjem fra joggetur, nydusjet og venter på takeaway. Skal kose meg med film og rosévin. Det blir ferie i Norge, men reiser også en tur til Italia på onsdag sammen med tre venninner. Har leid bil, og skal kjøre til og kose oss ved Gardasjøen.
      Jeg synes det er deilig å få trent litt på sommeren også. Da blir kosen så mye hyggeligere, men det viktigste er å gjøre akkurat hva man vil på sommeren!! Kos deg.
      Anja

    10. I sommer jobber jeg for det meste for å få litt inntekt før studier starter på igjen i august. I dag hadde jeg en fridag, har nytt litt sol, vært med mine skjønne tantebarn, familie, og fått til en super bra løpeøkt selv.
      Liker veldig godt å lese bloggen din. Får så utrolig mye bra tips om både mat og trening. Tusen takk for dette.
      Ha en flott sommer videre.

    11. Hei! Har bare et spørsmål siden alle snakker om viktigheten av å spise proteiner. Mitt “problem” er ikke at jeg spiser for lite, men er det slik at det går an å spise for mye? Questbarer og proteinpannekaker kan jeg f.eks. sluke MANGE av når jeg først er igang – fordi det er DIGG, men er det skadelig?

    12. Var to uker på roadtrip i California med familien helt i starten av ferien – en helt fantastisk tur med mange opplevelser og minner som kommer til å sitte klistret i hjertet for alltid. Siden det har vært hjemme og nytt norsk sommer, mens jeg har lengtet litt tilbake til USA.. Heldigvis skal jeg til London med to venninner rett over helga, noe jeg gleder meg veldig til ettersom det blir første tur alene uten foreldre. Så tror jeg det blir en topptur med foreldrene mine på et eller annet fjell her i Norge når jeg kommer hjem, noe jeg også tror blir bra. Får satse på bra vær ut august!
      Håper du får en god helg med strålende sol på Sørlandet! Noen av de kosligste innleggene dine er de med bilder fra solskinnsdager på havet. Får sånn sommerstemning av det <3

    13. Hei! 🙂 Pleier ikke legge igjen kommentar, men siden du spør så fint og har en fantastisk blogg måtte jeg legge igjen noen ord til deg i dag. Drar til Sørlandet på søndag etter å ha jobbet mye av sommeren. Gleder meg masse til å nyte sol, noen deilige joggeturer langs vannkanten og senke skuldrene et par hakk før det braker løs igjen i august. Takk for at du inspirerer, er så ekte og ærlig. Heier på deg! :))

    14. God morgen,spreke frøken 😀 Skjønner det var kjekt å besøke en gård:) har selv vokst opp på gård 🙂 Jeg skal på roadtrip til Rogaland(fra trøndelag),og i år skal vi på Kjerag 😀 ( var på Prekestolen,og ifjor Flørlitrappene). Halve slekta bor der,så blir kjekt å se de igjen 🙂 Håper du får en fantastisk dag,og at sola skinner så det blir båttur 😀

    15. To uker tilbrakte jeg i Santa Momica, LA og den siste uken har jeg gått fjellturer og kost meg på sørlandet, nærmere bestemt Søgne. Norgesferie er undervurdert, så skal definitivt fortsette med det! Nå venter jobb og hverdag igjen! Kos deg masse videre i sommer : ) Det er en stor glede og komme hit for tips og inspirasjon hver dag : )

    16. Helt i begynnelsen av ferien hadde jeg sommerjobb i 3 uker, for så å bli fast deltidsansatt!! Utrolig herlig når man bare er 17 og skal begynne å spare til studier og reiser i framtiden. Derfor er det litt uvisst om jeg får tatt meg fri (prøveperiode osv osv), men forhåpentligvis reiser jeg ned til Oslo, Trondheim og Bergen for å besøke familie i august. Ellers enn det har jeg hatt noen sykt bra økter på et tomt treningssenter, utroolig digg!

    17. Her går det i sommerjobb, dagen lang. Håper å tjene opp noen kroner til sparing 🙂
      Er helt avhengig av å komme meg opp tidlig om morningen for å få skvist inn en treningsøkt før jobb. Ellers hender det at jeg går rett fra jobb til trening og er hjemme over midtnatt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg