Sørlandet på sitt beste

Moules frites 

På dager som dette blir jeg minnet på hvorfor jeg elsker denne byen, og sørlandet generelt. Sol, sommer og Sørland. Kos på brygga, iskald drikke, måkeskrik og sjømat. Det er så idyll, og det er så ubeskrivelig godt. Det finnes ikke noe bedre sted enn Kristiansand på en skikkelig smeigedag som dette. I dag møtte jeg fine Kristina på lunsj på sjøhuset, og vi fikk et perfekt bord helt ved vannet. Vi koste oss med nydelig mat, og skravla gikk i ett. Jeg ser denne snuppa nesten daglig, men i livet hennes skjer det så mye at det alltid er noe nytt. Jeg ler så tårene triller av hennes sprø påfunn og alle de tragi-komiske situasjonene hun havner oppi. Aldri en kjedelig dag, og jeg elsker det. 

Jeg gleder meg til mange flere slike dager utover sommeren. Sjøhuset, og fiskebrygga ligger et steinkast unna begges leiligheter, så det er virkelig ingen grunn for å ikke være her mye mer. God mat og herlige omgivelser. Hva mer kan man be om? 

Jeg har fått et par kommentarer med ønske om at jeg skal dele flere dårlige dager, og det skal jeg mer enn gjerne, men akkurat nå så har jeg det bare så fint. Jeg har akkurat vært på ferie, det har vært Palmesus, det er sommer og livet smiler rett og slett. Alle dager er overhode ikke slik, det skal jeg love dere, men akkurat nå så har jeg det veldig bra.

Hvordan har du det akkurat i dag? Hvis du skulle trekke frem én positiv ting fra dagen din i dag, hva ville det vært? 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. i dag har jeg det veldig bra<3 det beste fra dagen må være at jeg endelig fikk besøke venninna mi som er innlagt og ikke har det så veldig bra for tiden. bare snakke, le litt sammen, spise sjokolade, spille kort og kose oss. det var fint.

    2. Ein positiv ting fra min dag er at eg har fått kost med niesene mine på 6 år og 3 uker.. Heilt fantastisk å være tante 🙂

    3. Så kjekt at du har det skikkelig bra! Hvis jeg skal trekke ut (bare) én positiv ting fra i dag, må det være å få våkne når jeg var ferdig uthvilt og gå opp på kjøkkenet og lage seg en stor porsjon av marenskåla til frokost, hehe 🙂

    4. Så deilig det så ut som. Du koser deg! Bra ting fra dagen i går, var at jeg egentlig skulle på date og det er jo hyggelig. Men jeg fikk litt kalde føtter, ille fordi je ikke liker han.. Hehe!
      Et spørsmål, skal trene bein styrke og løpe intervaller hver sin dag idag og på fredag. Hvilken økt burde jeg ta idag og hvilken i morgen??!
      Og et til, har du noen fine hoteller å anbefale i Kristiansand? Vurderer å ta en tur nedover til helgen.

    5. en deilig nydelig kveldsmat med min søster er en super avslutning på en fin dag! 😀
      Livet smiler her også!! 🙂
      Ha en fin kveld <3

    6. Herregud så glad jeg blir i hjerterota av å se slike innlegg fra deg! Ser ut som du koser deg sånn, så er det jo bare helt idyllisk der du bor 🙂 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg