Super effektiv ferietrening

Jeg lovet dere enda et ferieprogram, og her kommer det. Dette programmet foregår i en trapp, og det er i grunn alt du trenger. En morsomt og super effektiv økt som utfordrer både spenst, eksplosivitet, kondisjon og styrke. 

Find some stairs and you´re good to go

Sirkelen startes med løp, så gjøres 10 repetisjoner av hver øvelse, før sirkelen av sluttes med løp. Hele sirkelen gjøres tre runder, med ca 2 minutters pause mellom rundene. Alt du trenger for denne økten er din egen kropp, og en trapp. Så enkelt, så effektivt og så utrolig gøy! Øvelsene er som følger:

  • Løp opp trappen  
  • Bulgarsk utfall 
  • Dips
  • Sidelengs utfall hopp 
  • Pushups 
  • Hinke på ett ben 
  • Dype froskehopp 
  • Løp opp trapp

Øvelsene er vist med bilder i samme rekkefølge som de er listet opp over. Spør for all del dersom noe er uklart. Er en øvelse ukjent, så google den opp så vil det garantert dukke opp en Youtube-film som viser utførelse. Jeg har planer om å bli flinkere på å filme, så her blir det forbedring, enn så lenge håper jeg bildene funker fint for dere. 

Det jeg liker spesielt godt med denne økten er at den kan gjennomføres uansett hvilken type ferie du er på. Det finnes alltids en trapp, om det så er trappen på hotellet. Jeg har kjørt en suer trappetrening i en baktrapp på et hotell en gang, funket kjempe fint det. Det handler bare om å tørre å være litt kreativ, og se litt utenfor den vanlige treningssenter-bobla. 

Håper dere synes dette var et artig program, jeg likte det hvertfall godt og gleder meg til å kjøre det igjen. Neste gang skal jeg ha sko på meg, for denne økta gikk rimelig hardt utover destakkars tærne mine. 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Hei!
      Bare lurer på hvordan du gjorde det med alkohol i fadderuken når du begynte å studere? Var du med på alt og drakk lite eller deltok du ikke på noe? 🙂

    2. Ida: Jo det skulle jeg, men det havnet så tett innpå Frankrike, og kolliderte med et par prosjekter her hjemme, så da blir det neste tur på meg i stede 😀

    3. F: Du vet du , jeg var ikke med på noenting, og det anbefaler jeg IKKE. Det er tullete, for fadderuken er den beste måten å komme i kontakt med nye medstudenter og det er så viktig med gode sosiale nettverk både for trivsel og for kommende kollokvie-grupper osv. Så dra på fadder uke, kos deg og husk at det er kun du selv som bestemmer hvor mye du ønsker å drikke, eller eventuelt ikke drikke i det hele tatt. Det er helt 100% ok å ikke drikke alkohol også.
      Klem M <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg