Slik trener jeg på ferie

Full bodyweight workout

Jeg skal være ærlig med dere og innrømme at jeg kun har hatt én treningsøkt denne ferien som inkluderer styrkemomenter, og den varte i underkant av tyve minutter. Sånn kan det gå, og jeg tror nesten det kan være vel så inspirerende å dele at jeg ikke alltid trener, som at jeg trener. Enige? Nå skal jeg uansett dele treningsprogrammet med dere, for det var knall gøy, og ikke minst super effektivt. 

Programmet består av følgende øvelser og gjøres 10 repetisjoner av hver øvelse ( på hoppetau hopper du 50 hopp), uten pause mellom, etterfulgt av en 2 minutters pause, før ny runde. Kjør 3-4 runder, alt etter hva du har tid og overskudd til. 

8 øvelser: 

  • Pushups mot benk
  • Knebøy med hopp
  • Dips mot benk
  • Klatrende planke
  • Hoppetau
  • Pullups 
  • Pikes
  • Burpees 

Den første øvelsen det er bilde av i dette innlegget er den første øvelsen i programmet, og slik fortsetter det gjennom hele. Spør gjerne dersom det er noe du ikke forstår eller lurer på. Ingenting er bedre enn at dere spør hvis noe er uklart. Kjør på! 

Jeg synes dette programmet var utrolig gøy, og det utfordrer hele kroppen, samt kondisjonen. Jeg håper dere liker det. Test det gjerne ut, og fortell meg hva dere synes. Jeg gleder meg til å høre fra dere. 

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Det programmet så veldig morsomt ut, skal jeg huske på nå som jeg drar til Sicilia allerede på fredag 😉 veldig kjekt med litt kjapp og effektiv trening når man er på tur! Har plan om å få til et par økter selv, men om det ikke går blir det nok en del gåing uansett også har jeg kjørt på de siste dagene så kroppen har godt av litt hvile å;) kos deg masse de siste dagene! 😉

    2. Uten å nevne navn, så finnes det nok av folk som bare skriver om de gangene de trener. Og du er minst like inspirerende de gangene du skriver om at du kobler av litt fra treningshverdagen. Synes det bare er supert å høre at du klarer å være på ferie, så jeg er helt enig i det du skrev der 🙂 morsomt lite ferietreningsprogram du kom med der også! Nyt de siste timene i Frankrike, og god tur hjem 🙂

    3. Dette skal prøves på ferie neste uke, tusen takk! 🙂
      Kos deg siste delen av ferien, du inspirerer selv med trenings-fri, man har alltid godt av litt pause!

    4. Hehe, ja treningen har jo lett for å bli litt amputert på ferie. Men supert treningsprogram! 🙂 Ikke at jeg har prøvd det enda, men dette kan man jo gjøre hvor som helst i sommer så kanskje jeg får testet det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg