Ferietips: Morgentrening

For at jeg skal få trent på ferie om sommeren så er det helt avgjørende for meg å få gjort det om morgenen før det blir for varmt. Både fordi selve økten blir fryktelig tung når det er varmt, og kroppen blir generelt slapp og utladet av å ligge i sola. Mitt beste tips er derfor å legge klar treningsklær når du går å legger deg, og neste morgen står du opp, litt vann i ansiktet, en halv banan ( eller annen lett tilgjengelig energi ), gjerne en kopp kaffe og rett ut på tur. 

Let´s go for a morning run

I skrivende stund sitter jeg med en stor kopp kaffe, og lader opp til en liten morgentur her på Rivieraen. Jeg har vært våken helt siden kl 06, og er i grunn ganske så klar for å få i gang denne dagen. Jeg synes det er så ubeskrivelig koselig at hele gjengen er på plass nå, og jeg tror rett og slett det er en slags barnslig iver og lykke over å ha en så stor del av de menneskene jeg er aller mest glad i rundt meg, på en plass som dette, som gjør at jeg ikke får sove. 

Ellers er dagens plan kun total avslapning, masse sol, bading god mat og lave skuldre. Jeg satt oppe i går kveld og ren skrev spørsmålene deres til Polar, så nå er de sendt inn, og svarene deles så snart jeg får dem tilbake. Jeg fikk også skrevet ferdig en artikkel for Shapeup som skal ut like etter sommeren, med tema sprettrumpe, og sterke ben. Det betyr at jeg er ferdig jobbet, og kan nyte denne dagen fullt ut. 

Jeg savner å høre fra dere. Hvordan har dere det, hva driver dere med, har du ferie eller er det full jobb? Jeg koser meg så med kommentarer fra dere, og spesielt nå som jeg har så mye tid. Så skriv gjerne til meg, jeg blir virkelig glad for å høre fra dere.

 

Smiiiil Maren 

 

38 kommentarer
    1. For meg er det full jobb de neste ukene fremover. Får en uke fri i midten av sommeren, men ellers blir det bare jobbing. Vi har litt bemmaningsproblemer på jobben i sommer 🙁
      Helt enig i at morgentrening er best, særlig i syden. Det ser ut som du koser deg mye. Nyt ferien, fine deg 🙂 Gleder megg til å høre mer om oppholdet ditt. Klem

    2. I sommer blir det mye jobb, men blir også to uker til Syden 😊! Glad for sommerjobb da jeg vanligvis er student og har nettopp kjøpt tomt. Så dagene går i jobbing og hustegning 😀 kos deg på ferie 💗

    3. Ser nydelig ut på ferie 🙂 Nyt solen, varmen og familien din 🙂
      Her er det enda jobb ei uke før det blir ferie, men drømmer meg bort i din ferie. Veldig artig at du er så flink å oppdatere på ferie.
      Enig at morgentrening er best på ferie. Da slipper man den mest intense varmen, men hovedgrunnen er egentlig den deilige følelsen man har resten av dagen. Da blir det deilig med sol, avslapping og bading. Ellers blir jeg fort litt rastløs. Og frokost på terrassen etter joggeturen/ morgentreningen er fantastisk 🙂
      Ha en fin dag 🙂 Blir veldig glad og inspirert av å lese bloggen din. Nå er det klart for trening 😉

    4. i år blir det en to ukers aktiv ferie i august, med tur til blant annet Trolltunga og Kjerag og camping i stort nyinnkjøpt telt! Muligens en spontan liten tur til Roma eller andre sydligere strøk dersom været ikke spiller på lag. Utenom det er det full jobbing. Vil benytte anledningen til å si at du har en superfresh og koselig blogg, som jeg koser meg med å lese hver dag! Blir litt dagdrømmer og lurer på hvordan det ville vært å jobbe på den måten du gjør. Virker spennende! 🙂

    5. Hei. Jeg er en ganske ny leser av bloggen din, men er blitt helt hektet, er inne minst en gang til dagen. Jeg lurer på en ting. Du har kanskje skrevet om det tidligere. Hvordan startet du bloggen? Og hvor lang tid tok det før du var en av de største på blogg.no? Har du kontrakt med side2/nettavisen?
      Kos deg på tur 🙂

    6. Å ser deilig ut 🙂 jeg reiser på cruice i middelhavet 7 juli og du inspirere meg til å prøve å trene på ferie. Trener ca en time hver dag hjemme løping, sykling, og styrke trening, men på ferie har jeg aldri fått det til 😉 men nå skal det bli andre boller 😉 kos deg på ferie videre :):)

    7. Jeg er nettopp ferdig utdannet og er klar for en sommer med full jobb, og litt kos innimellom. Så fikk jeg nettopp en gladnyhet om at jeg har fått fast jobb fra høsten av, så jeg nå er jeg rett og slett bare lykkelig!! God ferie og sommer til deg!! Må bare si at du er en av de beste bloggerne og har så gode verdier, de skinner virkelig gjennom!! Stå på som du gjør 😀

    8. Har vært fire dager i Barcelona og nå er det jobbing på sykehuset resten av sommeren. Litt kjedelig å jobbe så mye, kunne tenkt meg mer fri men det får bli en annen gang 😀 Kos deg på den franske riviera 🙂

    9. Det ser ut som du har det herlig på tur! Nyter mystoryene dine med sol og sommer, mens jeg sitter inne i gråvær og regn (med andre ord – norsk sommer). Jeg har en uke ferie nå og lader opp så godt det lar seg gjøre.
      Jeg digger bloggen din og den er så inspirerende å lese i hverdagen. Jeg kjenner smilet ditt smitter over! Kos deg masse på tur og så gleder jeg meg til å se resten 🙂

    10. SÅ delig å være på ferie! 😀
      Selv skal jeg til Kreta idag med familien min, og vi blir borte i hele to uker! Når jeg kommer hjem igjen til Sørlandet skal jeg jobbe en god del, før skolen starter igjen 22. august. Jeg går sykepleien og skla begynne på 2. året nå, så det har vært interessant å lese om det du har skrevet om sykepleien, Maren!
      Kos deg masse videre på ferie! Helt ærlig så er du en av de få bloggerne jeg liker best, du er god!

    11. Så utrolig fint å se at du koser deg!
      Tenkte bare å si i fra at jeg brukte noen av dine bilder i et innlegg om ShapeUp Convention.(Med creds til deg selvfølgelig) Håper det er ok for deg <3
      Kos deg masse med ferien din!

    12. Ferdig med 3 ukers ferie etter eksamen, så nå er det jobbing på sykehuset som ferievikar resten av sommeren til studiestart, men det er ikke så verst det heller – trenger å fylle opp kontoen litt igjen hehe.
      Ser ut som det er kjempefint der du er, kos deg masse!

    13. Det ser herlig ut å feriere i den franske riviera 😀
      Her er det 3 uker jobbing igjen før samboeren og jeg skal til Dubai! Gleder meg vilt 🙂
      Deretter er det tilbake på skolen for å starte på andre året på sykepleie studiet! Synes det er så kjekt at du har blitt sykepleier! Virker som det er et yrke som vil passe deg veldig godt! =)
      Nyt ferien og kos deg masse!

    14. Er en ganske ny leser av bloggen din, men etter jeg oppdaget den så har jeg lest den daglig 🙂 Blir inspirert til å være litt mer aktiv og du er en av grunnene til at jeg nå har gått ned 5 kg de siste 5 ukene. Tusen takk 🙂

    15. Så herlig, Maren! Ser helt fantastisk ut 🙂 Kos deg masse videre og NYT ferien til det fulle 😀
      Her er det desverre hele 4 uker til sommerferien. Full jobb på sykehuset frem til det! Gleder meg skikkelig til ferien, det å kunne nyte fri, sol og sommer! <3 Teller ned dager ..

    16. Elisabeth: Så GOD du har vært, klapp deg selv på skuldra og gi deg selv ros 🙂 Så koselig at du liker bloggen – det betyr enormt mye! Klem M

    17. Signe: Tusen takk for en nydelig kommentar – så gøy at du følger med på Snapchat 🙂 nyt ferien din, også håper jeg du klarer å finne på litt hyggelige ting på tross av været

    18. Merete: Å så gøy hvis jeg har klart å inspirere deg til det!! Så herlig med cruice – der er det jo ofte supre treningsmuligheter med treningsrom og alt 🙂

    19. Marianne: Så koselig at du følger med og liker bloggen – det betyr masse:) Kos deg på Kreta og lad godt opp, nå skal du snart til på et krevende men enormt spennende år :):) Masse lykke til 🙂 Jeg heier på deg!

    20. Hei Maren❤️
      Jeg lurer på en ting, hvor mye koster det å lei inn en personlig trener. Og hvordan kan man få tak i en PT?
      Uansett, jeg har hatt sommerferie nå i en uke, og skal reise til familien min til fredag, har ikke sett dem på 11 år, så det blir koselig😊
      Du må kose deg masse med trening og ferie❤️
      Du er best!!😎

    21. Unner deg virkelig denne nydelige ferien! Kos deg masse, lad batteriene og lev i nuet.
      For min del blir dagene fylt opp med jobb og trening før jeg endelig tar en etterlengtet treukers ferie!
      Klem!

    22. Marit: I dag hadde jeg en halv banan og en kopp kaffe 🙂 Ja ca 40-45 minutter helt rolig jogg – er uansett for varmt for noe hardere treningen enn der her nede nå.

    23. Det ser ut som dere har det helt nydelig, og det fortjener du! Kos deg masse videre i sol og varme:)
      Jeg jobber ut uken, også er det tre ukers ferie på meg også. Det gledes! Da er planen å reise på telttur med to venninner, hvor vi blant annet skal gå på Galdhøpiggen! Ingenting er bedre enn en fjelltur, så dette tror jeg blir sykt bra.
      Vit at jeg leser bloggen din hver dag, og den inspirerer til enhver tid! klem <3

    24. Masse jobbing her fram til ferien min begynner 8.august 🙂 skal bli tante for første gang i begynnelsen av august så ferien min skal brukast til masse tid med babyen:)
      Kos deg masse i frankrike!

    25. Hei Maren!
      Skal ærlig innrømme at jeg er litt misunnelig når jeg ser alle de fine bildene du legger ut! Selv er jeg i militæret i Nord-norge, og teller ned dager til jeg er ferdig. Nå er det bare 10 dager igjen!! Gleder meg veldig til å komme tilbake til ordentlige matrutiner, treningsrutiner og en normal hverdag. Selvom dette året uten tvil har vært spennende og lærerikt 🙂
      Blir ingen ferie på meg i år, jeg skal kjøpe meg valp (Staff) og skal være i mammapermisjon resten av ferien <3
      Håper du koser deg masse der nede! Du inspirerer mange hver eneste dag 🙂
      Klem Stine

    26. Stine Nordhagen: Kjenner jeg blir super misunnelig på deg når du skriver du skal få hund. Tenk så spennende det blir med en liten valp i huset. Masse lykke til med det og kos deg <3

    27. Mari: Åååå tante for første gang er så magisk. Jeg ble selv tante for andre gang nå i mars, og det er bare så vidnuderlig fint. Både niesen og nevøen min er ed på turen her nå, og det er bare så ubeskrivelig stas 🙂

    28. Siri: Så herlig, det høre utrolig gøy ut! God tur og kos dere masse 😀 Tusen takk for fine ord, nå fikk du frem smilet her på morgenkvisten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg