Sommerferien er booket

St.Tropez – can´t wait to go back

Jeg var bare 10 år gammel da jeg første gang besøkte den franske rivieraen, og siden den gangen har jeg vært der hele seks ganger. Jeg er helt forelsket i dette stedet, og for meg finnes det ikke noe bedre sted å feriere. Jeg har ikke vært med de siste to årene, da det ikke har passet for min del når familien har reist. Nå er årets sommerferie booket, og turen går tilbake til Rivieraen med fineste familien. Jeg gleder meg så, og det beste av alt er at det er virkelig ikke lenge til vi drar. Om to små uker er vi på vei, og skal ha en uke sammen med sol, sommer, nydelig mat, masse bading, shopping og kvalitetstid. Så er det rett hjem, og direkte på årets Palmesus i Kristiansand. Palmesus er uten tvil sommeren høydepunkt for min del, og jeg gleder meg noe helt vilt! Kanskje jeg ser noen av dere der? 

Bider lånt fra Pintrest

Vi starter ferien med et døgn i Nice, før vi kjører til huset til noen venner av familien i St.Raphael, mellom Nice og St.Tropez. Jeg har vært i dette huset flere ganger tidligere, og det finnes virkelig ikke noe vakrere sted. Jeg blir like forelsket hver eneste gang, og føler meg super heldig som får lov å komme på besøk år etter år. Huset ligger litt oppe i fjellet, og jeg har funnet meg en perfekt joggeløype i området. Jeg elsker å starte dagen med en liten løpetur før varmen blir for intens. Jeg gleder meg til å dele masse herlige ferietrenings-tips med dere fra denne turen. Jeg pakker med meg både strikker, og sklimatter i bagasjen. Alle øktene skal selvfølgelig dokumenteres og deles med dere her på bloggen. 

Har du ferieplanene klare? Blir det reise eller Norgesferie? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg leter etter sklimatter/cat slides til ferien min selv. Har du tips til hvor jeg kan kjøpe dette? 🙂

    2. Åå heldig 😀 jeg skal ned dit neste år og klarer nesten ikke vente altså 😀 da blir det min første tur, men mest sannsynlig ikke siste 😛

    3. Wow så herlig!! Jeg skal på klatreferie i Jotunheiemen og så til Cape Tow faktisk 😊
      Kos deg masse!

    4. Det høres helt fantastisk ut! Selv har jeg bare vært i Paris i Frankrike, men det er jo så mange som drar til Nice og andre steder, så det må jo være herlig 😀
      Jeg får først besøk av moren min her i São Paulo (Brasil) i en uke før vi drar sammen til Rio de Janeiro en liten uke 🙂 Blir veldig fint og koselig! Og deilig med varmere temperatur i Rio enn her. Og får vel starte minst én av dagene der med løpetur på Copacabana 😀 Can’t wait!

    5. Det hørtes helt fantastisk ut. Forhåpentligvis blir ferien en blanding av Norges og utenlands ferie. Hardangervidda og et sted i Kroatia håper jeg. Men dim ferie hørtes sykt bra ut.
      Tar litt ferie i helgen å nå. En skikkelig impuls tur til hytta til et vennepar av meg. Blir kanskje litt tredje hjulet,men vi får det sikkert gøy for det. Klem fra meg

    6. Skal også til Sør-Frankrike, nærmere bestemt St.Maxime 🙂 Er superherlig og helt enig med deg, må opp litt tidlig for å få inn en treningsøkt før det blir for varmt 🙂 Ha en fin kveld!

    7. FOR en magisk plass! Så heldig du er, kos deg masse! <3 Jeg skal på bilferie for første gang (utenlands iallfall) i år, til Tyskland og Italia bl.a., gleder meg såå mye!

    8. Filtkluter! SMART! Og ikke minst kostnadseffektivt. Takk! Et spørsmål til: Hittil kun brukt minibands på trening men nå på tur vil jeg også kjøpe en lengre strikk til ferietrening. Har du noen du vil anbefale hvis man er godt trent? Er så usikker på hvilket motstandsnivå som er greiest på disse lange strikkene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg