Flight mode Run

Jeg har en spennende person i livet mitt. Hun utfordrer meg, pusher meg og får meg til å se ting fra flere sider. Navnet hennes er Anneli Åsland Amodei, og er utdannet livsstils-coach. Hun er en del av Hverdagscoachene, som hun driver sammen med Eli Mørkedal. Coaching er så spennende. Jeg kan bare snakke for meg selv, men for min del handler coaching om utvikling. Jeg er litt den typen ” ja men det funker jo så greit, så hvorfor skal vi endre på det?” Jeg trives i komfortsonen, med trygge rammer og forutsigbare dager. Det er fint det, men ikke når jeg egentlig går med en drøm om å nå lenger, utvikle meg og skape drømmehverdagen hvor jeg får brukt hele meg. En hverdag hvor både bloggen, sykepleierutdanningen, PT-utdannelsen og instruktør utdannelsen, og min utdannelse fra NIH på kosthold og ernæring har en plass. Jeg vil så mye, men er ikke så tøff at jeg bare kaster meg ut og skaper min egen hverdag. Jeg kan nok bli litt tøffere i hode, og da er en coach et unikt verktøy. 

Jeg er flink til å være , jeg er alltid på, og noen ganger kan jeg nok glemme at det faktisk har en verdi å være litt av også innimellom. Anneli utfordret meg til å ta meg en løpetur med telefonen på flight-mode. Det betyr at ingen får tak i meg, før jeg selv bestemmer at det er ok. Jeg kan ikke løpe uten telefonen, fordi jeg liker å løpe langt inne i skogen, og hvis noe skulle skje må jeg ha mulighet til å kontakte omverden. I går tok jeg altså denne utfordringen, og det bar så befriende. Drøye 40 minutter i skogen, helt alene, uten noen forstyrrelser. Jeg skal innrømme at det faktisk ikke var så lett, jeg så jo så mye fint på veien, og hadde så lyst å ta bilder av det, snappe det, og dele det med dere lesere. Dette gikk over etterhvert, og jeg glemte bort hele telefonen. Jeg så alt det fine rundt meg, og koste meg med det uten å tenke på at det måtte dokumenteres. Bildene i dette innlegget der derfor fra en tidligere tur. Nå skal det også sies at jeg faktisk ikke synes sosiale medier et et mas, og stress. Jeg synes det er utrolig gøy, og en positiv del av min hverdag. Jeg ser likevel verdien av å logge av innimellom og kun fokusere på litt egentid. 

Det var en utrolig fin tur, og jeg takker Anneli for en kul utfordring. Dette skal jeg absolutt gjøre flere ganger. Flight-mode Run dere. Tar du utfordringen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Gjorde det i kveld. Kjempe lurt og veldig deilig å logge av. Og jeg er enig, jeg jogger også langt inni skogen og da er det viktig å ha med seg telefonen. Men heia flight mode. Lurt tips. Hilsen Anja

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg