Ferdig utdannet – hva skjer nå?

Helt siden jeg leverte bacheloren har jeg gått rundt i en slags boble. En ting at jeg rent fysisk følte jeg var i en tett boble av forkjølelse de første dagene, men etterhvert som feberen gav seg, og jeg ble frisk, så sprakk liksom ikke den bobla helt likevel. Jeg følte jeg bare suste rundt, uten mål og mening. Ferdig utdannet, javel, hva skjer nå da? Jeg hadde en million ting å ta tak i, men fikk ikke gjort noe. Jeg visste mailboksen min var full av spennende tilbud, morsomme forespørsler, og andre ting jeg virkelig burde få svart på. Leiligheten fløt over av rot, en kombinasjon av artikler fra bachelor, uferdige interiørprosjekter og generelt hverdagsrot som jeg bare ikke har orket å forholde meg til. 

Jeg er et ordensmenneske, og en ryddefreak. Jeg slapper ikke av, og koser meg ikke hvis jeg ikke har det hyggelig rundt meg, så det sier seg selv at dette ikke var optimale forhold. Så hvorfor i all verden ble det slik? Jeg vet ikke, jeg vet bare at jeg fikk tidenes merkeligste følelse når jeg plutselig stod der og var ferdig utdannet. Jeg stupte rett inn i en av de kraftigste forkjølelsene jeg noensinne har hatt, og ble liggende i flere dager. Etter det våknet jeg liksom ikke helt opp igjen før i går. I går var en revolusjonerende dag – på en fantastisk god måte. Det var som jeg plutselig åpnet øynene og bare, HEI, du er ferdig utdannet, det er jo NÅ det begynner. Jeg åpnet mailen, og startet fra toppen. Vips hadde jeg takket ja til flere eventer, flere prosjekter og flere spennende samarbeid. Plutselig har jeg mye gøy å se frem til, og endelig skal jeg få gjøre mer av de tingene jeg liker. Det jeg føler gjør meg til meg. Jeg skal jobbe som sykepleier – men ikke i sommer. I sommer skal jeg jobbe med bloggen, dra på treningsreiser, være sammen med kjæresten, venner og familie. Jeg skal lage mye gøy for leserne mine, og jeg skal på flere artige happenings. Jeg skal nyte sørlandssommer, være masse på sjøen, dra på Palmesus og masse ut på tur. 

I skrivende stund sitter jeg å spiser frokost, og drikker kaffe. Har dere smakt denne kombinasjonen? Havregrøt med sjokoladesmak, toppet med questbar. En helt nydelig smakskombinasjon, som virkelig bør testes ut. Skuldrene er senket, og jeg slapper helt av. Det føles godt å endelig ha landet.

 

Smiiiil Maren 

 

21 kommentarer
    1. Så spennende med så mye variasjon i hverdagen! Ser du skriver treningsreiser i flertall. Er det flere en den til Marbella? Den passer så dårlig tidsmessig for meg, men tar gjerne tips om andre reiser i sommer eller høst!

    2. Gratulerer så masse med å være ferdigutdannet! Virkelig fortjrnt<3 Selv sitter jeg å pugger og pugger til matte eksamen som jeg skal ha imorgen, øvd skikkelig mye denne siste uken! Håper det går bra på morgendagen!

    3. For et inspirerende og happy innlegg! Fikk skikkelig savn etter følelsen av å være ferdig med eksamen/ferdig utdannet og bare ha hele sommeren foran seg!!
      Nyt tiden og alle de fine mulighetene du får:)
      Du inspirerer!

    4. Du får sikkert spørsmål hver gang du legger ut bilde, men oppskrift på den grøten oog hvilken questbar?☺️ Maten din, og spesielt frokostene dine inspirerer meg sånn!

    5. Hei Maren!
      Først må jeg bare få sagt at jeg absolutt elsker å klikke meg inn på bloggen din! Du utstråler alltid så utrolig mye glede og det gir meg motivasjon til å gjøre det samme – spre gled, inspirasjon og engasjement til de rundt meg! Jeg har hatt det gankse tundt det siste året, og trening er det som har hjulpet meg til å fokusere på noe konstruktivt. De dagene jeg har manglet motivasjon har det ALLTID hjulpet meg å klikke meg inn på bloggen din!! Så tusen takk for den gode jobben du gjør!!
      Og så over til spørsmålet.. (Haha, føler nesten det er litt teit å spørre om, siden det kanskje er skikkelig dumt..) Men blir det ikke veldig mettende med både havregrøt og questbar? Det ser så utrolig godt ut, men jeg blir så mett av bare havregrøt, så tanken om å ha noe mer enn bare det virker litt overveldende! Haha…

    6. Sykt fortjent med frisommer!! Nyt nydelige sørlandet flotte deg <3
      Hvor mange kcal ca blir det med grøt + queatbar? 🙂

    7. Hei, eg har satt meg et mål for sommaren og det er å jobbe mot en trent rumpe, du har kanskje skrevet et innlegg om det før, men eg har hørt at det ikke holder med berre styrketrening, og at du må gå tur eller nåke for å kunne ha nåke effekt ut at styrketreninga iforhold til rumpa.. hadde satt pris på tips og råd og kanskje et eksempel på en treningsplan eg kan forholde meg til i sommar?
      Eg har satt målet for trent rumpe til 15.august.. eg skal trene fram til da og håper at eg får en litt mer trent rumpe.. føler det ser så dumt ut med trente lår og slapp rumpe..

    8. Hei Maren! Selv er jeg også ferdigutdannet sykepleier til sommeren, for en følelse! Gleder meg masse til å starte å jobbe i dette fantastiske yrket. MEN, interessen og hjertet mitt ligger i trening, og jeg vurderer å ta og utdanne meg til personlig trener, rett og slett på grunn av interessen. Drømmen er å kunne kombinere, og leve av begge deler, og her kommer spørsmålet mitt til deg; har du noen tanker om hvordan man kan gjøre dette? 🙂 Du er den eneste jeg vet om som også har begge yrkene, og lurte så veldig på dine tanker om dette!

    9. Hei, Maren!
      Pleier som regel ikke å kommentere på blogger, men nå er det på tide å legge igjen en liten melding. Vil bare si at jeg synes du fremmer et sunt, sporty og friskt treningsideale, i en treningsverden hvor det ofte er litt for mye fokus på kropp og utseende. Det er ikke mange treningsblogger jeg finner ekte inspirasjon fra, men det gjør jeg her! Både hva gjelder nye øvelser, oppskrifter og motivasjon. Lykke til videre med jobb og prosjekter – ønsker deg en fin sommer 🙂

    10. Kine: Kjære skjønne deg, tusen tusen takk 😀 Denne kommentaren tar jeg virkelig til meg. Takk for at du leser bloggen, og takk for at du valgte å legge igjen en kommentar 🙂 God klem til deg

    11. Birte: Tusen takk for fine ord 🙂 så god du er! Jo det ble ganske så mye mat, hehe. men jeg var ordentlig sulten, og da passet det fint. Du kan feks ta 1/2 questbar 🙂

    12. Mathilde: Oppskriften står i nesten hvert innlegg grøten er med. hehe. men det er altså 60g havregryn, kokt opp på melk og vann, tilsatt 4-6 dråper stevia vanilje, også rører jeg inn 30g vanilje eller sjokolade proteinpulver etterpå. Dette er cookies and cream questbar 🙂

    13. Gratulerer så mye med ferdig utdannelse! Jeg leverte selv bachelor for ca en mnd siden og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg var skikkelig utmattet etter levering og ble etter noen dager skikkelig syk. Sykdommen gikk jo etterhvert over, men jeg er ennå helt tom for energi. Jeg er i likhet me deg en jente som er glad i trening, og merker ofte at trening kan være løsningen på lite energi. Nå føler jeg likevel at treningen bare bidrar til enda mindre energi… Så jeg lurer på hva du gjorde for å få tilbake energien, er det er resultat at visse tiltak eller bare kom den tilbake av seg selv?
      Elsker bloggen din og all gleden du sprer. Stå på videre 🙂

    14. Grete: vet du, jeg forstår deg veldig godt og kjenner på litt av det samme. Jeg er enda ikke helt meg selv ift energinivå, men jeg tenker at løsningen er ikke å stresse med det. Det kommer når det kommer. Det har vært 3 heftige år, og det skulle bare mangle at det tar litt tid for kropp og hode å omstille seg til en helt ny hverdag 🙂 Senk kravene til deg selv, energien kommer tilbake, men ro ned, la kroppen få hente seg inn, og snart vil du føle deg som den energiske utgaven av deg selv igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg