Jeg klarte det – og det må feires!

Tenk at jeg er i mål. Jeg er ferdig utdannet sykepleier, og nå gjenstår kun en avslutningsfest med alle mine medstudenter, og deres familier i morgen, så er disse tre årene på Universitetet i Agder avsluttet. Det har gått så fort, og samtidig så fryktelig sent. Det har krevd mye, og jeg skal ikke legge skjul på at jeg hadde lyst å droppe ut flere ganger. Nå er alt av eksamenstress, utfordrende praksisperioder og våkenetter med oppgaveskriving glemt. Jeg sitter igjen med en haug av gode minner, pasientsituasjoner og møter som har rørt meg dypt og lært meg masse. Jeg har tilegnet meg så mye kunnskap, utfordret meg selv, skrevet en solid bacheloroppgave og utviklet meg noe helt enormt som menneske. Det høres kanskje ut som en klisjé, men det er så sant. Jeg har et helt nytt syn på ting nå, et annet perspektiv, litt andre verdier og et helt annet fokus nå enn når jeg startet denne utdannelsen for 3 år siden. Jeg er stolt av å kalle meg sykepleier, og i går feiret jeg meg selv med en skikkelig pannekakelunsj. 

Pannekakene er saftige og nydelige på smak. Uten sukker og proppfulle av proteiner. De lages på under fem minutter, og krever ingenting annet enn en shaker. Jeg tok 4 scoops med proteinpannekakemix fra Proteinfabrikken og 3 dl vann, ristet det godt i en shaker, og stekte dem i varm stekepanne. Dette gav hele 10 luftige pannekaker. Jeg toppet dem med cottage cheese søtet med stevia, friske bær og mandler. Jeg serverte med rød saft og druer. Så enkelt og så utrolig godt. Jeg drysset også litt sukrin og kanel over til slutt. Pannekakemiksen finner dere HER. (sponset produkt)

Det eneste som mangler nå er at formen kommer seg litt, for der er det dessverre lite positivt å melde. Kroppen har bare takket totalt for seg, og jeg er rett og slett skikkelig syk. Det er det bare å innse. Jeg er ekstremt dårlig på å være syk, og klarer ikke holde meg i ro. Jeg tenker på alle ting jeg burde fikset, alt som jeg nå endelig skulle ha tid til å gjøre nå som bacheloren er levert og ja i det hele tatt er det uutholdelig å være låst til seng og sofa. Jeg har sett alt av både Game of Thrones, Suits, White Collar, Black list, Skam, Unge lovende og en haug av flere serier. Jeg elsker jo seier, men akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde spart noen til slike sykedager som dette. 

Har du et filmtips eller serietips som du tenker kunne passe her jeg ligger, så vær så snill å legg igjen en kommentar. Kravene er ikke store, men gjerne lett underholdning, og gjerne typiske jenteserier. Nå er det jo bare meg her, og da trenger jeg ikke ta hensyn til at serien skal passe for oss begge. Jeg tenker det er den perfekte mulighet til å se noen skikkelige jentefilmer, og enkle overfladiske serier. 

 

Smiiiil Maren

 

44 kommentarer
    1. Gratulerer som ferdig utdannet og hurra for pull-ups🎉🎉🎉
      Kan virkelig virkelig VIRKELIG anbefale serier som blant annet limitless (se filmen limitless først) og entourage ! Helt knall!!! Da går sykedagene fortere:)

    2. Gratulerer så masse! Jeg er også stolt av deg! Du trenger ikkr å forsvare eller framlegge oppgaven din? Så deilig å slippe det da.
      Step up filmene er jo litt morsomme da, ligger på Netflix. og Younger som er på sumo er veldig morsom og søt, og jenteserie! Jeg er blitt fan av “the100”. Den ligger også på Netflix, og er spennende også. God bedring kjære deg. Klem fra meg

    3. Gratulerer så mye som ferdigutdannet! Nyt det! 🙂 Vil anbefale deg og se Younger.. Så søt serie.. De første episodene ligger på Tv2 sumo, men det har kommet ut to sesonger 🙂 God bedring!

    4. God bedring! Hver gang jeg blir skikkelig sengeliggende starter jeg hele Sex & The City fra sesong 1. Korte episoder som går unna i en fei og gir bare verdens beste nostalgiske good feeling! Eventuelt Friends. Keeping up with the kardashians – guilty pleasure – funker også. Til slutt: Masterchef Australia. Bare en gjeng helt herlige programledere og deltakere som lager den mest utrolige maten! Her kan du boltre deg i 8 sesonger og maaaange episoder. 🙂

    5. Vampire diaries, Pretty little liars, Gossip girl, Frikjent, the 100, Big bang theory 🙂 Det ble en del, håper det er noen du ikke har sett 🙂 God bedring!

    6. Gratulerer! Du må se på Grace & Frankie på Netflix – den serien er så herlig og morsom! Sesong 2 kom akkurat og den pløyde jeg gjennom på to dager 😀 Plottet hørtes litt rart ut for meg først, men den er kjempebra!

    7. Gratulerer som sykepleier, du e go! 😊
      Kan anbefale Younger på tv2sumo, Girls på HBO, og The Fosters er heilt fantastisk, virkelig en nydelig serie😊 God bedring til deg!

    8. Younger er en kjempemorsom serie! Korte episoder på 20-25 min også,så man kan sette på en her og der for litt kort avslapning 🙂

    9. Gratulerer så mye som utdannet sykepleier 🙂 Pasientene som får deg er heldig! Jeg har sett alle seriene du ramset opp over, men jeg ser også på Orphan Black som ligger på Netflix. Anbefales! 🙂 Nyt dagen idag!

    10. Du MÅ se revenge, den er helt seriøst avhengighetsskapende!!! Ellers så er how to get away with murder ganske bra:-)

    11. Gratulerer så mye!! 😀
      Jeg anbefaler en serie som heter Outlander på viaplay/netflix. Litt kjedelig første episode, men tar seg VELDIG opp etter det!!

    12. Gratulerer så mye med ferdig utdannelse!! Så deilig 🙂
      Jeg vil anbefale Devious Maids! Jeg er vanligvis ikke glad i typiske jenteserier, men kom tilfeldigvis over denne og synes den er herlig. Lett underholdning, samtidig som man gjerne vil se mer. 3 sesonger ute så langt (nr 4 kommer i juni), så du har litt du kan se 😉

    13. Gratulerer!!!
      “Jane The virgin” er utrolig morsom og veldig jenteserie 😀 ellers er “The fosters” ganske avhengighetsskapende!

    14. Gratulerer som utdannet sykepleier. Det er godt å høre at det ikke bare er meg som er dårlig med å være syk. Jeg er sykemeldt for første gang i livet, gud som jeg kjeder vettet av meg – selv om hvilen trenges.
      Har du sett Black Books eller Call the midwife? Anbefaler begge.

    15. Hvis du allerede har netflix, kan du laste ned “smartflix” – da får du tilgang til alle filmene på netflix i hele verden, og ikke bare Norge. Utrolig masse utvalg! Er dog en 7 dagers prøveperiode du får, men slipper å skrive inn kontonummer/informasjon, så etter de 7 dagene starter det ikke å trekke fra kontoen din, men slutter bare å virke.

    16. Gratulerer med vel overstått, Maren 🙂 Har selv avsluttet 4år på høgskolen nå, og det føles fantastisk og rart på en gang.
      Lurte på om du kan (når du blir frisk) lage en oversikt over sukrin og lignende. Hva er godt til hva og hvilken type burde man bruke til baking osv?
      Masse god bedring😊

    17. Gratulerer så masse Maren! Imponerende hvordan du har klart utdannelsen din i kombinasjon med bloggen, som bare har ekspandert de siste årene!! Jeg har fulgt deg i over fire år, hver dag, og kan med hånda på hjertet si at du er favoritt-bloggeren! 🙂 Har du ikke sett disse, har du virkelig gått glipp av noe;
      devious maids (!), misteresses (!), 90210 (!), revenge, kyle xy, Empire (!), the fosters (!), vampire diaries, entourage, og the killing.
      De med utropstegn bak er sånne typiske jenteserier, som jeg er sikker på at du blir å like. Utenom Empire, den er bare så bra at den måtte ha utropstegn likevel. Anbefales virkelig 🙂 Hadde vært supert om du ville dele dine tips også, både serier, filmer og musikk. Vet du ikke hører så mye på musikk når du trener, men kanskje du gjør det av og til? 🙂

    18. Eg kan anbefale Silicon Valley på HBO, veldig morsom serie, Daredevil, Brooklyn Nine-Nine, Agent Carter, Shameless og The Carrie Diares (skikkeleg fjortis serie). God bedring! 🙂

    19. FLotte Maren. Gratulerer så mye med sykepleier utdannelsen. Tenker du å jobbe som heltid sykepleier? Jeg vil virkelig også som over her annbefale Mastercheff Australia og selvfølgelig The Originals.

    20. Jeg har litt lyst ti å ta bachelor i sykepleien selv, men det høres voldsomt krevende ut! Gratulerer så mye og masse god bedring!!! 😀

    21. Gratulerer så masse! 🙂
      Serier du burde se: New girl på Netflix, friend, how I met your mother, carrie diaries. Du burde også se dumpa og One night stand på NRK! Garantert klein faktor og latter 🙂
      Ønsker deg god bedring! 🙂

    22. Gratulerer så mye, og god bedring! Gleder meg masse til jeg også er ferdig med min bachelor om et år.
      Vil du ha litt lett underholdning anbefaler jeg Solsidan, ligger fire sesonger på Sumo 🙂

    23. Gratulerer som ferdig utdannet sykepleier!!!! 🙂
      Kan tipse om
      The Mindy Project og en serie jeg så nylig, The unbreakable Kimmy Schmidt. Utrolig bra! Så begge sesongene på et par dager. Korte episoder noe jeg synes er veldig greit, og god og lett underholdning. Den bør du absolutt se! Du finner den på Netflix 🙂

    24. Har du ikke sett Greys??? det er jo serien som får ALLE seere til å ønske å jobbe innen helsevesenet 🙂

    25. Gratulerer så masse med ferdig utdanning!!:D Jeg har ca 2 uker igjen med oppgaveskriving til jeg er ferdig med 3 år og kan kalle meg økonom, gleder meg utrolig mye 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg