Målet er nådd – 8 uker før fristen!

Jeg kan nesten ikke tro det, men i dag klarte jeg noe jeg hadde satt meg som mål å klare innen sommeren var over. 15 august var datoen målet skulle være nådd, og i dag 16 mai klarte jeg det altså. Jeg bestemte meg for å prøve helt spontant, og helt uventet gikk det bare. Jeg ble så overrasket, så glad og følte på en helt enorm følelse av mestring. 

Målet var 10 pullups, og jeg har stått fast på 6 repetisjoner i en evighet. I dag hadde jeg tenkt å droppe trening siden formen var litt redusert, men min kjære skulle på trening og da klarte jeg ikke å bare sitte hjemme. Jeg bestemte meg derfor for å bli med på treningssenteret, og gå rolig på tredemøllen. Jeg gikk på mølla i 60 minutter på 6 km/t og 5% helling. A og en kompis trente styrke, og jeg ble supert inspirert av å se hvordan de kjørte på. Etter timen på mølla lusket jeg bort til pullups-stangen. Jeg hadde ingen plan om å prøve meg på målet, men plutselig fikk jeg en merkelig energi over meg og vips var jeg i gang. 2, 4, 6 rep gikk unna i en fei, 7, 8 og da forstod jeg at jeg søren meg kom til klare 10. På den tiende repetisjonen ble jeg så overrasket over meg selv at jeg rett og slett slapp taket, og havet på rumpa på gulvet. haha. Det må ha vært litt av et syn.

Fy flate så fantastisk gøy! Dette var en stor opptur, og det morsomste er at det skjer nå, i en periode hvor jeg er har trent så mye mindre grunnet bacheloroppgaven. Det er ikke første gang jeg opplever at et par dager hvile kan resultere i super resultater på trening, og her ser jeg igjen at litt roligere treningsperiode gav superkrefter. Jeg hadde pulsklokken på meg, og kom opp i 190 i puls på de siste repetisjonene, noe som er ekstremt nærme min makspuls. Så at jeg gav alt jeg hadde – det er det ingen tvil om. 

Har du et målbart og spesifikt mål med treningen din? 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Så flink du er! Målet her er å jogge en mil på under 60, ståt fast på 64 i en evighet nå :/ Men satser på at solen hjelper litt til på motivasjon og kondisjon. Lurte forresten også på hvor den fine genseren din på bildet over er fra?
      – maia

    2. Inspirerende og fin blogg du har! Har du noen gode forslag til hvordan i det hele tatt klare å ta en pull ups?

    3. Du er rå Maren! 😀 Din blogg er veldig inspirerende :D. Mitt mål er også å klare 10 pullups, men innen året er over. Takk for at du delte oppturen din. Det gir meg håp 🙂

    4. Så kult! Kan jo være at du er litt letta over å ha overstått utdannelse, og at kroppen og hodet liksom får et lite puff også! For meg er det hvertfall noen ganger sånn at kroppen blir piggere så snart hodet har kommet over ei stor kneik! Mitt mål er seks pullups og ettbeins knebøy med venstre fot (greier det kun på høyre hehe)det skal jeg få til innen fire uker!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg