På menyen: Tacobowl

La meg presentere noe av det aller beste jeg vet. Taco-flykræsj, eller det litt mer bloggvennlige navet tacobowl som jeg akkurat kom på at det også kunne hete.  Dette er en skål fyllt med alt du ville puttet i en tacolefse, også har jeg lefser, eller aller helst lomper ved siden av, som jeg fyller opp med godsaker fra denne skåla. Noen ganger varierer jeg det litt også, og knekker opp tacoskjell, eller tortilla chips som jeg drysser over. En fest i munnen, men dessverre ikke like visuelt pent. 

I går koste jeg meg med denne herlige skålen ute på verandaen, mens jeg tittet gjennom den nyeste katalogen fra Lexington. Er det lov å ønske seg alt? Det var herlig å sitte ute, men kanskje ikke så smart. Været har endret seg litt her i sør, og det er virkelig ikke full sommer lengre. Temperaturen er virkelig en helt annen nå, og med et skarpt drag i luften. Så jeg frøs nok mer i går enn jeg liker å innrømme. Det får jeg betale for i dag. Jeg våknet opp med en sår og hoven hals, og et dunkende hode. Det er ikke så stas dagen før 17 mai, og i absolutt siste timene av bachelorjobbingen. 

Jeg skal straks lage meg en stor kopp te, med honning, ingefær og alt annet som kan bli kvitt dette tullet. I dag gjelder det å ikke fryse, og ta vare på kroppen. Så satser jeg på at jeg dukker pent unna denne forkjølelsen. Er alt bra med dere? Er dere friske og raske, klare for full feiring i morgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

8 kommentarer
    1. God bedring! Håper du ikke blir veldig syk nå som det er 17 mai og innspurten. Pass på deg selv!!
      Her er det kaffe og Netflix foreløpig. Så er det igang med rydding og vasking av leiligheten, og pynte litt til 17 mai. Må på plantasjen en tur også, 17 mai er en god grunn til å handle inn litt ekstra blomster. Var på hyttetur i helgen, så jeg må prøve å handle inn ting til en pastasalat og en kake også, og selvfølgelig skal det trenes idag.
      Været er også sånn her, sol,men med en vind. Ha en god dag, og slapp av. Hilsen Anja

    2. Hvis du liker denne tacosalaten så godt, har jeg en oppskrift du må prøve: stek kjøttdeig/karbonadedeig med tacokrydder. Kjøl ner. Bland phiadelfiaost og rømme godt sammen. Legg blandingen i en passende form, når kjøttdeigen er avkjølt legger du den over phiadelfiaosten og rømmen. Deretter har du over en boks salsa. Etter det hakker du opp den salaten du liker: jeg bruker isbergsalat, agurk, paprika og mais, og legger det over kjøttdeigen, før du topper det hele me riflet ost. Dette skal spises kaldt og ikke varmes. Jo lengre det har ligget i kjøleskapet jo bedre! Serveres med tortillachips med ostesmak!! Foccaciabrød passer også.

    3. Digger å lage tacosalat til lunch 🙂 Har selv vært skikkelig forkjøla i 1,5 uke nå, det vil liksom ikke slippe taket… kjedelig! Håper du holder deg frisk:)

    4. Tacosalat er så nam! 😀 Her er det siste innspurt i eksamenslesing og pugging av over 200 forskjellige dyre- og plantearter 😛 Så blir ikke så mye feiring i morra. Jeg har bursdag på onsdag da så får helle feire litt da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg