Bentrening med rumpefokus

Vaniljegrøten er laget og spist, treningsklærne er på og jeg er straks på vei ut døren. Grøten er laget på akkurat samme måte som jeg viste dere i gårsdagens blogginnlegg, med 60g havregryn, 30g vaniljeprotein, melk, litt stevia vanilje og et dryss kanel. 

Dagen i dag går i ett fra morgen til kveld, og fylles med så mye bra. Jeg startet dagen med litt bachelorjobb, frokost, og nå straks trening. Etter trening drar jeg direkte til coaching med fantastiske Anneli fra hverdagscoachene. Etter dette er det videre for å møte min bachelorbuddy, og sammen har vi et håp om å fullføre oppgaven i dag. I ettermiddag venter grillings med familien, og i kveld får jeg besøk av en god venninne. Jeg skrev tidligere om det å utnytte alle timene i døgnet, og det føler jeg virkelig jeg gjør nå. Hei hvor det går, men det er jo slik jeg trives. 

Jeg har lyst å dele en av ukes få styrkeøkter. Jeg prioriterer å komme meg ut om dagen, og det blir færre styreøkter, men de få jeg har er heldigvis gode. På onsdag kjørte jeg en styrkeøkt på ben, med hovedfokus på rumpe. Jeg kjørte denne økten sammen med min kjære, og i dag går vi begge to som pensjonister med hofteprotese. Vi er søren så stive og støle. 

Her har dere økten. 

  • Dype knebøy til boks 65 kg
  • Hip thrust 50 kg
  • Gående utfall 14 kg i hver hånd
  • Kickback i kabel
  • Strakmark 50kg 

Repetisjonsantallet lå på 8-10, og vi kjørte 3 sett pr øvelse. Jeg har oppgitt de vektene jeg brukte på de ulike øvelsene. I kabel er ikke vits å oppgi, for det er ulikt fra alle apparater, men på det vi har der jeg trener satt jeg den på ca 15 tror jeg. Her økte jeg repetisjonsantallet til 15 pr ben. 

Nå skal jeg slutte å skravle, tømme kaffekoppen og komme meg ut døra her. Jeg håper så inderlig at vi kommer i mål med oppgaven i dag. Jeg har så lyst å nyte 17 mai med familie og gode venner, uten å måtte ha den bacheloren hengende over meg. Jeg har jo ikke rukket å tenke på 17 mai overhode. Jeg er veldig glad jeg har bunad, for ellers hadde jeg ikke hatt peiling på hva jeg skulle hatt på meg. 

Hva er dine helgeplaner, og hva er planene for 17 mai? Del mer enn gjerne litt 17 mai inspirasjon med meg, jeg har jo som sagt ikke rukket å tenke de tankene en gang. Hva er planene dine, hva skal du gå med, og hva står på menyen hos dere? 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Nå nå jeg bare legge igjen en kommentar for i går så jeg deg og kjæresten på rema 1000 og det var så utrolig gøy. Du virker så søt maren , sånn ordentlig god. Du smilte og lo, og deg og han tullet så mye med hverandre inne på butikken. Umulig å ikke legge merke til hvor fine dere var. Du stråler virkelig Maren. Dette høres så teit ut, men jeg skulle så ønske jeg var en av dine venninner.

    2. Så koselig!
      På 17-mai skal jeg faktisk ha champange frokost med veninner. Men lurte på om du kunne legge ut hva du spiser iløpet av en dag? Synes du er en stor inspirasjon, og føler jeg trenger littt motivasjon med kostholdet. Klem

    3. Hei Maren.
      Har du noen gode treningsråd for gravide? Vet jo at ikke du har barn selv, men tenkte med din utdannelse og enorme kunnskap at du kanskje hadde noen gode øvelser på lur?
      Håper du får en fantastisk pinse og 17 mai.

    4. Planen er å dra inn til Southampton på Ikea kjøpe litt nordisk pynt og gjerne pålegg. Studerer i england så er ikke så veldig høytidelig. Så det blir champagne frokost forhåpenligvis i hagen, så videre på fering på middag/brunsj med alle de andre norske i byen her jeg studerer rundt 100-80 stk. Så kake og kaffe/vin 🙂
      Må inrømme er litt ekstra koselig og være student i utlandet og feire 17 mai hvor alle baker norske kaker, setter på en måte ekstra pris på norsk kaffe kos når man ikke får det ved hver sosial sammenheng 😆 Og lage blomster krans er planen 😁

    5. Denne økten skal jeg prøve! Har du noen plan om å komme med dine erfaringer om V800 klokken? Jeg gleder meg isåfall veldig til det!:)

    6. Ida: Å herligfred for en skjønn kommentar <3 Ble nesten litt rørt her jeg, så god du er. Neste gang må du si hei - det hadde vært kjempe koselig.

    7. Mari: Takk for tilliten, men akkurat når det gjelder gravidtrening så liker jeg å henvise videre til trenere med spesialkompetanse på området. Det har ikke jeg , men det er absolutt et ønske å ta mer utdannelse på det feltet i fremtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg