Ta treningen i hagen

Med 25 varmegrader og strålende sol ute fristet det minimalt å trene inne på et varmt treningssenter, så i går ble løsningen å trene i hagen. Jeg fikk med meg mamma og sammen fikk vi unna en artig liten treningsøkt, kun ved hjelp av en mur. Du kan også bruke en benk, en stol eller hva enn du har tilgjengelig. 

Vi kjørte følgende øvelser: 

  • Pushups 
  • Dips 
  • Bulgarsk utfall 
  • Step-ups
  • Hopp

Vi kjørte 10 repetisjoner pr øvelse, totalt 5 runder. Det betyr at vi fikk 50 repetisjoner pr øvelse. Vi kjørte 10 pushups, 10 dips, 10 utfall osv gjennom alle øvelsene, så tok vi en liten pause, og kjørte på ny runde, totalt fem runder. Vi avsluttet med litt uttøyning. Perfekt hagetrening, unnagjort på under 30 minutter. 

Så enkelt og greit kan det gjøres. For meg er dette et perfekt alternativ når solen stråler og man ikke har lyst å lukke seg inne på gymmet. Dette blir garantert ikke  siste treningsøkt i hagen for min del. 

Det ble en grytidlig oppdatering fra meg i dag, men jeg tenker at det bare er fint. Spesielt siden jeg har fått tilbakemelding fra flere av dere at dere leser bloggen til frokosten og kaffekoppen på morgenen. Nå skal jeg avgårde for en super rask treningsøkt, før førstehjelps dag og bachelorjobbing på universitetet. I dag ignorerer jeg sol og fint vær, for nå er det fullt bachelorfokus på denne frøkna. 9 dager til innlevering, noe som forhåpentligvis betyr ferdig utdannet sykepleier. Herligfred for en fantastisk kul følelse!! 

Ha en super dag i solen, nyt den litt for meg også da! 

 

Smiiiil Maren 

 

4 kommentarer
    1. Er dette en fullverdig treningsøkt dersom man kun trener 2-3 ganger i uka? Eller bør man trene flere ganger dersom dette er treningsmengden per gang? Syns det ikke virka så tungt…

    2. Heii! Elsker bloggen din, får så mye inspirasjon og glede av å lese. Et lite lyspunkt i en ellers ganske kjedelig hverdag. Tror du at kunne skrevet et innlegg om sykepleierstudiet, hvordan UiA er, studentmiljø osv? Jeg vurderer sterkt å bli sykepleier, men usikker på hvor jeg skal søke… Igjen, takk for super blogg!! ☀️❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg