Så mye mer enn kaffe

Annonse

God morgen hjerter. Jeg sitter her å oppdaterer dere med en stor kopp ferskpresset kaffe foran meg. Jeg elsker kaffe, jeg drikker kaffe hver eneste dag, flere ganger om dagen. Når jeg er så glad i kaffe, og drikker så mye av det, så betyr det faktisk litt for meg at kaffen er av god kvalitet. For ca ett års tid siden ble jeg introdusert for Carlos coffee på en nydelig lite butikk ved navn Kaffe & Pasta i Kristiansand sentrum. Nå ett år senere drikker jeg fremdeles Carlos coffee på min fine lille to koppers presskanne. Husker dere den søte lille rosa presskannen min? Den bruker jeg enda, men jeg har fått en ny en også, i denne nydelige bronse fargen. 

Før visste jeg bare at jeg elsket smaken av denne kaffen, nå kjenner jeg hele historien bak den, jeg kjenner prosessen og jeg vet hvor kaffen kommer fra. Jeg vet at det er kvalitet i hvert eneste ledd av prosessen med å produsere kaffen, jeg vet at ting gjøres ordentlig hele veien fra Colombia til Norge. Jeg vet at alle som jobber med kaffen i Colombia blir behandlet bra, jeg vet at arbeidsforholdene er gode og jeg vet at den kaffen jeg nyter hver eneste morgen er laget med kjærlighet, fra mennesker som har et stort hjerte for god kaffe. Det føles ekstra godt å nyte den da! 

Carlos coffee er 100% colombiansk spesialkaffe. Den importeres fersk fra gårder i colmbia, og brennes av Håkon Carlos Søbye som selv er adoptert fra Colombia. Kaffen brennes i Tveit, like utenfor Kristiansand. Kaffen selges over hele Norge via nettsidene til Carlos Coffee, og på en rekke av spesialforretninger, bakerier, cafeer og restauranter over hele landet. 

Gir noe tilbake

Jeg synes det er ekstra fint å dele min favorittkaffe, og historien bak den akkurat på grunn av dette med Håkon og hans historie fra Colombia. Håkon ble som sagt selv adoptert fra Colombia. Han bodde på et barnehjem ved navn Casita de Belén, og i dag går 2 kr pr solgte kg kaffe direkte til dette barnehjemmet. Det synes jeg er så fint. 

Ulike typer kaffe

Jeg har tre ulike typer kaffe som jeg veksler mellom. Santa Barbra er den første kaffen jeg kjøpte, og den jeg jeg drikker desidert mest av. Den er dyrket 1700 moh på La Joyería gården i Antioquia, nord i Colombia. Nå har Carlos Coffee også kommet med en økologisk kaffe, og den måtte jeg selvfølgelig teste. Denne kaffen heter Cocondo, og er dyrket 1600moh på Concondo gården i Titiribi, Colombia. Bønnene er 100% økologiske. San Pascual har jeg enda tilgode å smake, den er helt ny for meg, men jeg fikk den sterkt anbefalt og gleder meg veldig til å teste den ut. Kaffen skal ha en tydelig bærsmak, og jeg synes den høres spennende ut. Det skal nok noe til å slå ut Santa Barbra for min del, men jeg lar San Pascual få en sjanse. 

Er du en kaffe-elsker som meg så anbefaler jeg deg virkelig å sjekke ut denne kaffen. Det er rett og slett en liten opplevelse.

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Heihei!
      Jeg syntes du er en flott jente og er ivrig følger av bloggen din!
      Syntes du har litt mange store annonse innlegg, som er pur annonse virkelig her om dagen. Skjønner at du og må tjene litt penger, men kanskje noe å tenke over? Får alt til å virke så falskt. Du sier jo at du elsker det du reklamerer for, men når du likevell får penger for det så er det ikke så troverdig desvere
      ta x

    2. kristine: Beklager hvis det oppfattes falskt. Jeg har veldig veldig lite annonser. I år har det vært minimalt, det er kun når det står annonse øverst at det faktisk er en annonse. Men er noen treningsklær eller noe man har fått en eller annen gang så må jeg skrive samarbeid, så derfor står det av og til. men annonser er det faktisk ekstremt lite av på denne bloggen. Jeg skriver aldri om noe jeg ikke virkelig liker eller bruke i virkeligheten. Det er utrolig mye jeg sier nei til hver eneste uke, av slankepiller, energipiller, kostilskudd osv osv. Så beklager om det har virket som mye annonser, det tar jeg til meg. Takk for tilbakemelding 🙂

    3. Hei jeg har prøvd Carlos kaffe – og den er bare så god. Og 2 kopps presskanne høres lurt ut – da trenger en ikke kaste så mye kaffe 🙂

    4. Måtte bare si det, jeg er fast leser av bloggen din og synes ikke du har mye annonser eller reklame i det hele tatt!!:) Du har mye mindre enn mange andre, og d synes jeg er positivt:) Så bra at hver kaffepose gir penger til et barnehjem, jeg elsker slikt<3 Men hvor har du kjøpt glassene?? De er så fine:D

    5. Hei Maren!
      Kommenterer aldri blogger, men nå ville jeg! 🙂
      Først av alt; jeg leser bloggen din fast, og jeg finner den utrolig inspirerende, ekte, fargerik, ærlig og bra! Jeg har tenkt på det flere ganger at du har så lite annonse/reklame anlegg enn mange andre. Og når du annonserer så oppfatter jeg innleggene som ekte fordi det kommer så godt frem at det er virkelig noe du brenner for og står inne for! 🙂
      Fortsett det gode arbeidet! Nyt sol, kaffe og søndagen. 🙂
      Hilsen Marita

    6. God kaffe er dagens lille høydepunkt 🙂 Synes ikke du har for mye annonser! Oppfatter bloggen din som ærlig og positiv, og heldigvis uten masse mas om kosttilskudd som gir deg slank midje, energi, brunfarge, sexlyst, stor pupper og hele pakka 😉

    7. Så flotte bilder – den presskanne har jeg lyst på og kaffen skal prøves neste gang jeg er i Kristiansand

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg