Tips til deg som ikke har matlyst på morgenen

I dag våknet jeg opp, og til en forandring hadde jeg faktisk ikke lyst på frokost. Jeg hadde i grunn ikke matlyst i det hele tatt. Løsningen ble da en enkel smoothie med blåbær, mango, litt appelsin juice og banan, sammen med en god håndfull valnøtter og friske jordbær. Eneste som mangler i dette lille måltidet er proteiner, men det spiser jeg så mye av i løpet av dagen så behovet blir uansett dekket, om det så ikke kom inn i frokosten.  Jeg gjør det enkelt å kjører alt i blenderen, vips ferdig på 2 minutter. Enklere blir det ikke.

Nå skal jeg straks avgårde til sentrum å fikse et par småting. Senere skal jeg møte skjønne Kristina, og etter det venter to møter. Begge relatert til bloggen, så det blir spennende. Jeg lover å oppdatere dere på hva dette handler om i løpet av helgen. 

 

Jeg må nesten le av været som er her på Sørlandet for tiden, det er jo rene sommeren. Alt blir så mye lettere, lysere og bedre i slikt vær. Det er som om alt og alle blir litt gladere. Jeg elsker virkelig våren, og nå kan det være jeg er litt miljøskadet etter mange år i med trening som jobb, men jeg føler faktisk at det frister mer å bevege seg og være fysisk aktiv når det er så lyst og fint ute. Jeg forstår at det frister mer for alle å trene i sol enn i regn, men det er en sånn spesiell energi, en ekstra piff og herlig lyst til å bruke kroppen og være i aktivitet. Noen som kjenner seg igjen? 

Ha en sprek fredag dere!

Smiiiil Maren 

 

13 kommentarer
    1. Karoline: Ååå så gøy at du spør. Jo jeg leter fremdeles etter den perfekte rase. Liten men ikke for liten, må kunne tåle løpetur på 1 time men ikke kreve 5 timers tur hver dag, ikke for gneldrete og godt lynne. Snill og familievennlig. Er så vanskelig! Har sett mye på collie ( sånn mini Lassie hund ) og Jack russel terrier og toller. Er virkelig bare veldig vanskelig 🙂

    2. Hei! Jeg er ganske skeptisk til ikke-naturlig mat, som f.eks. Protein barer. Hva tenker du om dette temaet??

    3. Hunderasen Cavalier King Charles er kanskje noe for deg da? De tåler langt mer løping enn de ser ut til ved første øyekast, og så er de ganske så greie å oppdra. Og ikke minst:så utrolig søte

    4. Jeg har egentlig samme spm som Lisa! Spiser en god del proteinbarer, men har alltid vært litt redd for om det på noen måte kan være “skadelig” for kroppen!
      Ellers må jeg jo bare si at denne bloggen virkelig inspirerer, og er min favoritt blogg å klikke inn på en trøtt morgen! Finner alltid litt motivasjon her inne, enten det er på skolefronten, trening, tur i flotte omgivelser eller rett og slett tips til hvordan en kan kose seg mest mulig en fredagskveld! Hehe 🙂
      Ønsker deg en god helg, håper du nyter den til det fulle!
      +ja, jeg har akkurat samme følelse som deg- været gjør oss gladere, uthvilt og ikke minst enda mer glad i å værelitt ekstra sporty:))

    5. Ikke miljøskadet i det hele tatt! Jeg hadde akkurat hatt en uke med litt dårlig motivasjon og god-været har absolutt hjulpet for meg. Masse påfyll med motivasjon og energi, så nå skal jeg klare 100kg i knebøy før 1.juli 😀

    6. Helt enig med deg!! Tips til proteinkilde man kunne tatt med i et måltid som dette? Jeg prøver å ha kokte egg i kjøleskapet, men på morgener med dårlig tid og lite matlyst blir det fort et måltid som dette!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg