M for Marenmat

Jeg smiler litt av frokosten min i dag. Jeg synes den ble så koselig, med både kaffe i M-koppen, friskt vann i M-flasken og yoghurt, cottage cheese, bær og nøtter i bokstavskålen. Jeg er så glad i denne serien, og synes den er utrolig dekorativ. Jeg har både tallerken, og koppehåndkle i samme serien. I går kveld sendt vi inn bacheloren til veileder vår og jeg våknet flere ganger i natt etter å ha drømt at oppgaven ble slaktet og vi måtte begynne på nytt – to uker før innlevering. Huff, det er ikke bare bare å skulle fullføre en utdannelse, det går hardt utover nervene på denne frøkna. Heldigvis så tror jeg vi ligger godt ann, og har en god oppgave, men det er likevel fryktelig spennende. 

I dag skal jeg bruke masse tid utendørs. Hodet mitt og stressnivået i kroppen trenger det. Ingenting roer meg så godt ned som en god tur i skogen. Så i dag skal jeg bruke første del av dagen ute på tur. Jeg gleder meg! Senere venter PTtime med min superduo som jeg trener to ganger i uken, etterfulgt av en egen styrkeøk. I dag står rygg på planen, og økten jobber jeg med i skrivende stund. Jeg ser for meg at jeg må ha noen pyramide-sett med pullups, ulike ro-varianter, og nedtrekk. Jeg deler gjerne den ferdige økten med dere senere.

Været i Kristiansand er helt magisk i dag. Solen stråler fra skyfri himmel, og det er ingen tvil om at våren er her for fullt. Nå er det bare å få bort macen, å komme seg ut å nyte! Jeg har fått litt nye turklær som jeg gleder meg veldig til å teste ut. Jeg har et mål om å se mer av Norge i vår og sommer, og har derfor skaffet meg litt ordentlig utstyr til den typen tur. Jeg gleder meg veldig til å dele mer turinspirasjon med dere i ukene som kommer. 

Hva er planene deres i dag? 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Hei Maren! 🙂
      Jeg legger sjelden igjen en kommentar, men er en fast leser og i dag føler jeg bare for å skrive noen ord til deg.
      Det og komme inn på bloggen din, skråle seg nedover og lese hver setning i hvert innlegg gjør meg opprinnelig glad. Du er utrolig flink med ord og variasjonen du har her på bloggen er virkelig god.
      Du viser at man har tid til trening selv i en hektisk hverdagen med alt som skjer og liker virkelig det innlegget du skrev om sommerkroppen litt lengre ned.
      Ordene i dette innlegget er så viktig og alle bør få et mere avslappet forhold til dette. (lettere sagt enn gjort, men) Her er du i alle fall et godt forbilde!
      Du viser kombinasjonen av et sunt liv med kombinasjonen av god mat og godteri/bakevarer. Dette håper jeg virkelig du fortsetter med! 🙂
      God onsdag til deg og kos deg i vårsolen! 🙂

    2. Hei, jeg har et spørsmål angående skolearbeid og slikt.. Jeg er student på første året nå, og eksamenstiden har så smått startet. Men problemer er at jeg er så sliten og lei og føler ikke at jeg øver nok i det hele tatt… Har du følt det slik i løpet av dine studieår? Tenker ikke bare at man er lei og sliten en dag, men konstant… Håper virkelig det kommer seg de neste dagene, for jeg har virkelig ikke tid til dette…. Du er forresten utrolig inspirerende og jeg elsker bloggen din <3

    3. Blir så glad og inspirert av å lese bloggen din! 🙂
      Lekker drikkeflaske. Er den helt tett? Er så lei av flasker som lekker i skolesekken …
      Ha en herlig dag <3

    4. Lisbeth: Åå kjære skjønne deg, om jeg har!!! Det er i grunn slik det føles å være student i eksamensperioden. Sliten, trøtt og med en konstant følelse av at du ikke gjør nok, ikke leser nok, ikke kan nok osv. Tro meg – alle kjenner på det der, og det er så grusomt ubehagelig. MEN det går over, og det blir bedre. Hold ut, hold hodet høyt og ikke gi deg. lag gode lese rutiner, sett av tid til å lese, og til til å koble av. ta gode pauser. Gjør noe hyggelig hver dag , lag ekstra gode lunsjer og middager, gå tur, lag tankekart over pensum, små lapper , finn din studieteknikk. Viktigst av alt – husk at skole og studier er ikke det viktigste i verden. Jorden går ikke under om du ikke får toppkarakter og livet handler ikke kun om skole. Så senk kravene litt, senke skuldrene, sørg for å spis nok, få nok frisk luft og sov nok. Så skal du se at du kommer deg gjennom dette 🙂 Jeg heier på deg <3

    5. Hei Maren! Først ville jeg bare si at å lese bloggen din er et klart høydepunkt i dagen min, du er utrolig inspirerende både når det gjelder trening og forhold til trening/kosthold/livsstil:)
      Jeg visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette, men jeg har et spørsmål angående trening og hvile/restitusjon og hvor man bør sette grenser.
      Hvis man plutselig føler seg sliten/nedbrutt i musklene på begynnelsen av en uke, burde man stoppe opp og vente til man føler seg energifull igjen (hvor lenge er det evt. lurt å vente?) eller kan man fortsette med de planlagte øktene i uka/kanskje ‘slitenheten’ bare er mental? Jeg driver mye med spinning, ofte etterfulgt av gruppetime og sliter med veldig dårlig samvittighet når jeg ikke får til de 4 (3 hard intensitet/1 langkjøring spinning + gruppetimer) øktene jeg har planlagt i en uke eller når jeg får flere hviledager etter hverandre.
      Har du noen tips? Det ville hjulpet all verden:)
      Mange klemmer fra en litt forvirret jente på 16:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg