Sunn take-away

Jeg elsker området jeg bor i, men noen ganger kan det være litt farlig også – alt er så tilgjengelig. Slik som i går da vi ikke orket å lage lunsj, så var det fryktelig enkelt å bare ringe inn en bestilling på Kjøkkenskapet og hente ferdig mat der et lite kvarter senere. Heldigvis er dette sunn og bra mat, med ferske gode kvalitets råvarer. Så selv om det er slapt å gjøre det slik, så blir det i det minste sunn og god mat. 

Dette er standard kyllingsalat med salatblader, agurk, tomat, mais, paprika, ananas, rød løk og revet kylling med krydder.  Som tilbehør følger det med rød og grønn pesto, aiole og ferskt grovbrød. Jeg ba om litt ekstra kylling på disse, og derfor er det såpass mye kylling på. Dette er ikke sponset mat på noe som helst måte, kun ment som en inspirasjon til å velge et sunt alternativ, selv på dager hvor tiden overhode ikke strekker til, og du har mest lyst å bare sluke en pose med boller eller slenge en frossenpizza i ovnen. Vi storkoste oss med disse salatene, og jeg synes det er fantastisk at man kan så så sunn og god mat som take away. 

Det fristet veldig å gjøre det samme i dag, men jeg sparer det heller til litt utover i uken. Jeg sitter ofte å jobber med bacheloren på Kjøkkenskapet, og da er matpausen virkelig det store høydepunktet. I kveld er det litt jobbing, etterfulgt av serier og avslapping i en god armkrok. Det er i mine øyne den beste måten å lade opp til en ny uke. Jeg har kjøleskapet fylt opp med både iskald Pepsi max, klementinjuice og masse pålegg, i frysen er det rundstykker som skal varmes og i skapet er det hele tre esker med questbarer. Noe sier meg at dette blir en fin kveld. 

Skal du gjøre noe koselig denne søndagskvelden? 

 

Smiiiil Maren 

 

6 kommentarer
    1. naam, hadde jeg bare hatt dette i nærheten her hvor jeg bor<'3 kos deg ikveld, Maren! ønsker deg en fin uke.

    2. Josefine Fevang: Dette er fra en herlig cafe i kristiansand ( det ligger en nede ved bystanda på Aquarama, og en i Lille markens i sentrum ) Cafeen heter Kjøkkenskapet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg