Når var sist gang du gjorde noe, for aller første gang?

I dag har jeg storkost meg, og gjort noe helt nytt. Jeg elsker å gå tur, det er overhode ingen nyhet, men i dag gikk jeg tur for å finne poster, og det var virkelig helt nytt for meg. Vi hadde med oss kart og valgte ut Vågsbygd som område for vår tur. Vi fulgte kartet, og trasket oss gjennom både skog, myr og vann for å finne de ulike postene. Herligfred så gøy det var! Jeg ble helt overrasket over min egen entusiasme og genuine glede over å finne en ny post. Hehe. 

Jeg er helt håpløs på å lese kart, og aldri i verden om jeg hadde funnet frem på egenhånd. Nå skal det sies at jeg faktisk ble litt bedre utover i turen. Mot slutten klarte jeg faktisk å finne frem ganske så greit. Jeg gleder meg til å lære masse mer om kart og kompass, og utforske nye steder i denne deilige byen vår. Jeg har kjøpt kart over poster i seks eller syv ulike områder, og betalte vel ca 200kr for det. Vel investerte penger spør du meg! Dette er både super bevegelse / aktivitet, turglede, frisk luft, sosialt og ikke minst en super lærings og utviklings situasjon. Det heter Skautrimmen – google it! Jeg er litt usikker på hva det kalles i andre byer, men at det finnes – det er jeg helt overbevist om. Søk litt på nettet, finn ut av hvor det finnes poster, skaff deg et kart og kom deg ut på tur. Det er bare så gøy. Selv ble jeg som et lite barn igjen der jeg løp rundt å jaktet poster. 

Har noen av dere testet dette? Kanskje noen av leserne mine til og med driver med orientering? 

 

Smiiiil Maren 

 

12 kommentarer
    1. Åå, dette så fantastisk ut! Så utrolig gøy å finne på noe sånt, tur er deilig i seg selv, men når du skal hente poster føler man jo virkelig at den har både mål og mening i tillegg! Morsom variasjon! Lurer på om du vet hva noe sånt kan hete i Oslo? Har prøvd å google orientering, men finner bare klubber som tilbyr orientering som fritidsaktiviteter for barn…
      Håper du koste deg masse i skogen med din kjære i dag! Du stråler for tiden, ser ut som at du har det rett og slett skikkelig bra, og det skinner gjennom innleggene dine! Fortsett å spre trening- og aktivitetsglede, det trenger vi alle sammen! <3

    2. I Oslo heter det turorientering. Anbefaler også Geocaching, google it; kjempemorsomt 🙂 Finnes overalt.

    3. Orientering er kjempegøy! Vi har også et lignende opplegg hver vår/sommer; Oddatrimmen (fordi det er navnet på hjembyen min), og da er det plassert ut poster rundt omkring – noen lette turer og andre mer krevende, slik at alle kan delta! Og klarer man minst 8 (bruker klippekort), så er man med i trekningen om premier. Familien min og jeg pleier å delta, det minner meg på at vi må hente deltakerkort snart, tenker det har begynt hjemme også! Ser frem til å bli ferdig med studiene, så jeg kan ta sommerferie og starte med fjellturene igjen.

    4. Åå det såg kjekt ut! 😁😁 til dere andre som lurer på hvor en finner aktiviteter, så er det en side som hetedittdistrikt.no der finner man mye info 😊
      Over på noe annet, trener fullkroppsprogram styrke 2-3 ganger uken, og føler jeg får resultater, men fremdeles ingen resultat på mindre lår. Har Googlet litt, og ser mange mener lav intensitet jogging er løsningen, hva mener du? 😊

    5. Du kan prøve geocatching også. Jeg har ikke prøvd det,men det er samme poeng bare med GPS på mobil. Elsker at du finner på sånne ting. Du er utrolig!
      Klem fra meg

    6. Kan ikke huske sist jeg gjorde noe nytt for første gang – det skal jeg tenke på og tar utfordringen din

    7. Her er vi masse ute i naturen, sommer som vinter. Bruker mye kart og kompass ettersom vi loffer oss over Hardangervidda, Rondane og slike steder med telt og sekk ei uke om gangen. Så gøy!

    8. Gammel orienteringsløper blir glad når jeg ser du har benyttet deg av klubben i mitt <3 tilbud! Er så bra måte å komme ut i naturen på.
      Til de som lurer på om det finnes "Skautrimmen" i andre byer, søk på turorientering og dere vil nok få opp et tilbud i de fleste byer (med litt størrelse).

    9. Driver veldig aktivt med orientering, og blir glad når eg ser at du liker det så godt! Kos deg:)))
      -Marie 18år

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg