Sporty hår på trening

Jeg synes det er så utrolig fresht og fint med høye stramme hestehaler, og ulike flettevarianter på trening. Jeg beundrer jentene som kommer med fletter i både luggen, og i hestehalen. Fletten i hestehalen er genial, den brukte jeg selv hver eneste dag i Thailand fordi det er en helt super måte å få håret bort i varmen. Jeg har liksom kun den ene varianten jeg kan, også slutter det der. Så nå gjør jeg som jeg alltid gjør nå jeg lurer på noe, og ikke helt finner svaret, da spør jeg mine fantastiske lesere. 

Hva gjør du med håret på trening for å få det bort, og samtidig se litt fresh ut? 

Det er ikke fordi jeg har behov for å se så voldsomt kul ut på trening, men jeg går i treningsklær store deler av dagen, og da hadde det vært så magisk å lære seg et par sporty frisyrer, annet enn kun alt bak i en hestehale. Jeg var hos min nydelige frisør Line på A-salong Hairconsept for noen uker siden, og hun lagde en flette på meg som jeg elsket.

Dessverre klarer jeg ikke lage denne selv, og etter utallige mislykkede forsøk gav jeg rett og slett opp. Er det noen av dere som kan den? Eller kanskje dere har et tips til en super tutorial på Youtube hvor det vises step by step?

Bilder hentet fra Minmote og KK

Jeg skal innrømme for dere at jeg aldri har sett en eneste hår eller sminke video på nettet før. Jeg er ikke helt den jenta som interesserer seg for sånn, men nå skjønner jeg jo at jeg må begynne med det hvis jeg noensinne skal få til disse sporty hårfrisyrene. Så jeg håper jeg har noen lesere som er gode på sånn her, og kan tipse meg om litt flette-frisyrer eller andre sporty treningsfrisyrer? 

 

Smiiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Så gøy med noe litt annet på bloggen 😀 Og her håper jeg også egentlig å få litt tips. Jeg har alltid bare hestehale, og skulle gjerne lært meg en sporty flette.

    2. Hva med at du får frisøren din til å ha et lite “mini kurs” i sporty fletter / frisyrer som du kan legge ut her på bloggen? Det kunne jo vært en gøy ide? Garantert mange av oss treningsjenter som hadde likt det 🙂

    3. Tonje: Det var en veldig gøy ide 😀 Takk for tips!! Skal høre med henne ved neste frisørtime om hun vil dele litt triks, så tar jeg med meg kameraet 😀

    4. Hodebunnsflette er alltid en vinner! Sitter godt og man får alt håret bort,
      Kan da litt tid å lære seg det på seg selv, men med litt øving og tålmodighet så blir det lett etterhvert 🙂

    5. Prøv flettemammas konto på instagram. Jeg har sett henne i aksjon og jeg vet at hun legger ut veldig informative videoer. Skrevet bok og 😀

    6. Ta med kameraet, så kan vi lage en liten bildeserie om hvordan være hårfresh på trening 🙂 Det er jo bare kjempegøy! Sikkert mange som låser seg fast på den vanlige hestehalen som syns det hadde vært gøy med litt inspirasjon!
      Klem frisøren din <3

    7. Vet det finnes et par flettebøker på bokhandelen! Ikke testet selv, men har noen venninner som liker de bøkene godt 🙂

    8. jeg bruker for det meste hestehale, men bruker også og lage hodebunnsflette over pannen for å få bort alle småhårene som lurer seg ut av en vanlig hestehale 🙂

    9. Hadde vært gøy med et slikt innlegg med hjelp fra frisøren din, ja 🙂 Det går nok kun i hestehale her selv, veldig enkelt, kjapt og praktisk.

    10. Noe helt annet: har du prøvd Chocorite-proteinbarene fra Iherb? De er knall gode. Har spist quest-barer i mange år, men disse er så mye bedre. Tenkte om du ville teste disse og si litt om innhold i forhold til questbar. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg