Lite tid til trening? Slik løser jeg det

God morgen hjerter. I dag står det mye på planen, og det blir derfor treningsfri på meg. Selv om jeg tar treningsfri, så betyr jo ikke det at jeg ikke kan spre litt treningsinspirasjon til dere likevel. Jeg tenkte å dele en utrolig gøy økt som jeg gjorde litt tidligere i uken. Jeg hadde lite tid, og valgte derfor å supersette øvelser for hele kroppen. Supersett betyr at man gjør to øvelser etter hverandre uten pause mellom. Jeg varierer på om jeg tar to øvelser for samme muskelgruppe for å virkelig tømme helt, eller to øvelser for ulike muskelgrupper. Denne økten satt jeg sammen med øvelser for ulike muskel grupper for å komme gjennom mest mulig – på kortest mulig tid. 

Treningsøkten så slik ut: 

  • Knebøy og Biceps curl med hantler
  • Stående roing og pushups 
  • Nedtrekk og brystpress med hantler 
  • Walking plank og goblet squat

En effektiv treningsøkt hvor jeg fikk kjørt gjennom hele kroppen på drøye 30 minutter. Jeg fikk trent ben, bryst, rygg, armer og mage. Det eneste som ikke fikk spesielt mye fokus var skuldrene, men det tar jeg igjen i en økt i morgen tenker jeg. Jeg synes denne typen økter er utrolig gode, og trives godt med høyt tempo og korte pauser. Jeg liker godt tung styrketrening også, men synes dette er en herlig variasjon og sa spesielt på dager hvor jeg ikke har så mye tid tilgjengelig. 

Nå skal jeg spise opp frokosten min her, og komme meg avgårde. Solen stråler ute og det er et perfekt utgangspunkt for en fin lørdag. Har dere noen spennende planer for helgen? 

 

Smiiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Hei Maren! 🙂
      Jeg har et lite ønske som du kanskje kan gjøre noe med. Når vi er inne på dette med treningsfri, kan det være et forslag å lage et innlegg om hviledager, og hvor viktig/uviktig du mener dette er. Selv er jeg utrolig dårlig på å lytte til kroppen, og jeg føler meg ikke bra på hviledager.. Vet dette er dumt, da jeg trener utrolig mye, jobber og er fulltidsstudent. Hadde vært fint å få vite dine synspunkter om dette temaet!
      Ha en herlig helg 🙂

    2. Du er utrolig inspirerende, Maren. Så mye flott innlegg om trening! Jeg liker også godt garderoben din, og tightsen du har er er kjempefin. Hvordan er den i størrelsen?

    3. Utrolig smart å supersette når man har dårlig tid. Gjør det av og til selv også, og det funker som bare det. Merker pulsen øker litt også, det er jo bare pluss!
      I helgen blir det trening og avslapping. Oslo har ikke mye finvær for tiden, dessverre, men satser på at det kanskje bedrer seg snart – vil ha sooool!
      Ha en strålende helg, Maren <3

    4. Har de siste ukene jobbet i 50-60 timer i snitt, og for en “ungvoksen” haha, en 20åring, så føler jeg dette tar på altså. Og liker å trene, men når jeg kommer hjem etter forskjellige turnuser og masete dager, så greier jeg ikke alltid å trene. Så gått fra 6-7 økter, til 4-5. Blir helt gal av tanken på hvor sløv jeg har blitt på treningsfronten selvom styrken min fortsatt er det samme.
      Noen tips til hvordan jeg bør trene for å faktisk ikke få dårligere kondisjon? kort og effektivt? Ellers var denne økten fin og! Ha en fin fin dag <3
      -Maia

    5. Så bra program. Jeg kjørte på med rompe programmet ditt fra shapeup. Jeg har lenge tenkt å prøve den glutebridge øvelsen, men har ikke tørt. Men nå tørte jeg å prøve den ut, og jeg ble fan. Syklet til og med til trening, 20 min nedover bakke til og bare oppover hjem. Deilig og hard økt!! Idag venter jobb på sykehuset til imorgen tidlig. Og så kjører jeg det samme programmet imorgen, men med litt styrke på overkroppen! Håper du har en fin helg. Handlet du på IKEA igår, synes det var en snap? Kult å se hva du handlet da!
      Klem fra meg til deg, hilsen Anja

    6. Hei Maren!
      Lurte på om du kunne komme med treningsøvelser som man kan gjøre hjemme, gjerne med kroppen som vekt. Hvilke øvelser ville du anbefalt for å få en kort men intens treningsøkt?
      Ville forresten også si at jeg elsker å lese bloggen din og at du er en stor inspirasjon i hverdagen!
      Mvh Ingrid

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg