Ferske rundstykker på 20 minutter

Jeg har spist disse rundstykkene så mye i det siste at nå var det virkelig på tide å dele oppskriften med dere. Disse rundstykkene er så raske å lage at du kan kjenne sulten komme snikende, sette i gang bakingen, også står det rykende ferske rundstykker på bordet innen 20 små minutter. 

Det er viktig med godt lesestoff, og i disse dager er nyeste ShapeUp ute i bladhyllene. Jeg er både stolt og takknemlig over å få lov å bidra med enda et treningsprogram. Denne gangen med fokus på rumpa. Jeg har delt 6 øvelser som jeg personlig liker veldig godt, og føler tar skikkelig godt. Jeg skal trekke ut mine tre favoritter, og skrive litt mer utfyllende om dem i et eget blogginnlegg senere i uken. 

Over til rundstykkene. Oppskriften består kun av fire små ingredienser: 

  • 100g store havregryn 
  • 1 egg
  • 1 ts bakepulver & et lite dryss salt
  • 100g cottage cheese

Ha alle ingrediensene i en bolle, og kjør dem sammen med en stavmikser. Jeg bruker en liten enkel hånd stavmikser, og det tar 1 minutt å vispe ingrediensene sammen. Så bruker du hendene og lager rundstykker av deigen, setter dem inn i forvarmet ovn på 225 grader i 15-20 minutter. Det kommer selvfølgelig litt ann på størrelsen på rundstykkene og hvilken type ovn du har. Denne oppskriften gir 3 rundstykker, og det er perfekt når man lager kun til seg selv. Så dobler du bare opp oppskfiten for å få flere. Test gjerne den lille oppskriften, og liker du dem er det jo bare å lage opp flere. De holder seg kjempe fint i kjøleskap, og er perfekte til lunsj eller frokost dagen etter. 

Håper dere liker både artikkelen og rundstykkene. Jeg hadde ost, skinke og kyllingost på tube på mine rundstykker. Jeg har også spist dem med brunost, bananskiver og syltetøy, og kan skrive under på at det funket meget bra det også. Det beste er å spise dem rett fra ovnen, slik at både smør og osten smelter litt. Mmmm. Små hverdagsgleder! 

Ha en super mandag, og en nydelig start på uken dere. Her er jeg i full gang med bachelorjobbing, og godt nede i kaffekopp nr 3 for dagen. Om et par timer skal jeg unne meg en liten pause og komme meg avgårde på trening. 

 

Smiiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Så det også i bladet, og disse skal lages i dag til lunsj etter restitusjons trening og litt shopping. Idag har jeg nemlig fri og det skal nytes. Så blir det søtpotet pizza til middag. Hilsen Anja

    2. Jeg har prøvd den oppskriften før. Lot de stå i 40 min på de gradene,men på varmluft. De ble ferdige utvendig men blaute og seige innvendig.. Skikkelig irriterende..Noen tips?

    3. Hei! Denne skal jeg prøve, kanskje t.o.m. i dag 😀 Takk for inspirerende oppskrift og ikke minst bilder 😉
      Lurer på om den svarte Adidas-tightsen på 3Tshop, er det angrerett/mulighet å få returnert varen og penger tilbake dersom den ikke skulle passe? Litt skeptisk til kleshandel på nett 😛 Hilsen en fast og glad leser!

    4. Nam! Disse må prøves! Tusen takk for inspirasjon og fristende matbilder 🙂
      Har et lite spørsmål jeg, som er rimelig urelevant til innlegget. Har også full forståelse for om du synes det er litt for privat til å svare på. Men jeg lurte på om du har noen gode tips til treningsundertøy? Tenker da særlig på truser.. Liker ikke å trene i boxer/hipster, da jeg føler de sitter så ekkelt på og sklir opp under trening. Samtidig som jeg også plages med å finne gode stringtruser som ikke gnager under løping.. Under styrketrening går det stort sett greit, men jeg skulle gjerne ha funnet noen truser som ikke gir ubehag og gnagsår. Har du noen gode anbefalinger? 🙂
      Håper du har hatt en fin start på den nye uken!

    5. Dette er de beste, og enkleste rundstykkene jeg noen sinne har smakt! Sykt digg, og tusen takk for oppskriften!😄👍🏻

    6. Skrev ned oppskriften i oppskriftsboken min med en gang. Takk for mattips:)
      Sjekk gjerne ut min nyoppstartede interiørblogg jeg skriver her i Nederland : homeinholland.blogg.no

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg