Min styrketrening for ryggen

Jeg fikk en tilbakemelding på om jeg kunne dele ryggtreningen min med dere, og ingenting er gøyere enn når dere kommer med den typen konkrete ønsker. Det er klart jeg kan dele den treningsøkten, det er min favorittøkt i løpet av uken, og jeg trener som regel alltid ryggen på mandager. Starter uken med det jeg liker best. 

Jeg trener ryggen sammen med triceps, og øvelsene er som følger: 

  • Pullups 7-6-5-4-3-2-1 repetisjoner med egen kroppsvekt 
  • Markløft 10 x 4 
  • Nedtrekk i supsersett med sittende roing 8 x 3 
  • Facepull i supsersett med latsdrag med stang 12 x 3 
  • Triceps pushdown i kabel 12 x 3
  • Dips mellom to benker med 10kg ekstra vekt 10 x 3

Sent i går kveld fikk jeg bakelysten over meg, og smallt sammen en rundstykkedeig helt på slumpen. Rundstykkene ble overraskende gode, og planen i dag er å bake dem igjen, og dele oppskriften med dere. Det er virkelig ingenting hokkus pokkus med oppskriften, men resultatet ble så sunt og godt at jeg har lyst å dele den likevel, selv om ikke den er spesielt revolusjonerende.

Ellers blir det en ny dag med analyse av forskningsartikler til bacheloroppgaven, en liten treningsøkt og en koselig lunsj med en god veninne jeg ikke har sett på evigheter. I kveld er det jentekveld med en annen venninne. Sosial og koselig torsdag med andre ord. 

Hva er deres planer for dagen? 

 

Smiiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Det er veldig gøy og motiverende med slike innlegg, Maren!
      Jeg lurte på om du kunne delt et program med mageøvelser? Hadde blitt glad for litt inspirasjon her 🙂

    2. Elsker å trene rygg selv, så takk for inspirasjon. Og ja takk til rundstykke oppskrift!
      Håper du har en fin dag med skolearbeid og venninner. Godt å blande litt sosialt hygge noen ganger, innimellom alt stresset <3

    3. Hvor er sportstoppen og singleten fra? For en fresh kombo!!! Ooog takk for masse god inspirasjon fra en så utrolig bra blogg!! Stå på <3

    4. Som alltid inspirerende! Digger bloggen din! …. og den lilla tightsen:) Lyst til å dele hvor den er fra? God helg til deg!

    5. Ønsker meg videoer med gjennomgang av øvelser *englesmilefjes*
      Takk for all inspirasjon du gir når det komme til mat, trening og hverdag 🙂
      Sitter også å jobber med bachelor oppgaven min, skal bli så deilig å lever den i mai 🙂

    6. Madicken: Hehe, skal virkelig forsøke å bli bedre på å filme. Målet for april er å få ut litt videoblogger. Takk for at du etterspør det du føler mangler på bloggen. Det er slik jeg blir bedre, og det er jeg takknemlig for 🙂 lykke til med oppgaven din, snart er vi i mål 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg