Mat er dagens høydepunkt

Flere av spørsmålene fra dere den siste tiden går på sykepleien og bacheloroppgaven. Det er jo utrolig koselig at dere engasjerer dere i det, det hadde jeg faktisk ikke trodd. Hehe. Dette er jo i all hovedsak en trening og kostholdsblogg, så jeg skal absolutt klare å flette inn litt mat her også. Mat er nemlig høydepunktet i studiehverdagen spør du meg. I går satt meg og min bachelorvenninne på cafe og jobbet, det var så koselig og vi fikk faktisk gjort overraskende mye mellom et par kaffe latte og to digre kyllingsalater. 

Det blir med ett litt mer motiverende å jobbe, når du vet at denne deiligheten av en salat venter på deg i pausen. Vi bestilte hver vår store kyllingsalat med pesto, aiole, og grovt nybakt brød. For en matfest!

Mange av dere har spurt hva vi skriver om, og jeg kan ikke gi dere en konkret problemstilling, for den endres konstant. Temaet vi skriver om er fysisk aktivitet relatert til brystkreft. Fysisk aktivitet som en del av behandlingen av kreftpaisenter, og ikke minst som en de av opptreningen etterpå. Vi gjør et litteraturstudie, som betyr at vi søker i og analyserer forskning gjort på emnet. Det er utfordrende, krevende og utrolig spennende. 

Så da vet dere litt hva jeg fyller dagene med. Nå er det siste innspurt, og jeg er super motivert for å få fullført denne bacheloroppgaven og endelig kunne kalle meg ferdigutdannet sykepleier. 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Vet fet rr en kosthold blogg, men synes det er misvisende og synd at du velger en slik overskrift og innhold, at mat er dagens høydepunkt. Dette fordi det kan trigge spiseforstyrrelser hos lesere, oppheng i mat og at mat ER det som skal skape mening og være høydepunktet. Savner mer balanse hos deg. Du har jo så stor makt og påvirkningskraft.

    2. Spennende tema dere skriver bachelor om, men utvilsomt utfordrende. Skjønner at mat er et høydepunkt innimellom undersøkelser, analysering og skriving – det smaker ekstra godt også! Supert at motivasjonen er på topp; kjenner jeg ble litt mer motivert til å skrive ferdig hjemmeeksamenen min i kunst og formkultur etter en titt innom her! Men gjett om det blir deilig å levere den i morgen.. Godt med alt som er unnagjort! 🙂 Stå på med innspurten!

    3. Hei Maren!
      Kunne tenke meg å jobbe med idrett i form av behandling og gjenopptrening av kreftpasienter, og lurer på om du vet hva slags utdanning som kreves til dette? Holder for øyeblikket på med bachelor i idrett, men usikker på om det kan brukes, eller om jeg heller må gå andre retninger.. Har du noen tanker?
      Lykke til med skriving! Du ruler!!

    4. Så inspirerende og lese om dine treningsprogram, får flere tips til nye øvelser jeg kan prøve! 🙂 Det hadde vært supert med flere innlegg om dine treningsprogram, gjerne med noen bilder! 🙂
      Ellers liker jeg veldig godt og både lese om å se på snap jobbingen med bachelor. Går selv sykepleien, og vil om et år sitte med siste innspurt av bachelor.

    5. Skriver du oppgaven på engelsk eller norsk?
      Det er bare å stå på videre, Maren! Tenk den herlige følelsen når du leverer oppgaven inn!! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg