Banana protein pancakes

Dere som følger meg på snapchat fikk med dere at et av innslagene på frokosten på treningscamp i Thailand var en saftig bananpannekake. Dette var uten tvil min frokostfavoritt, og når jeg kom hjem måtte jeg prøve å gjenskape magien. Jeg slumpet litt på ingreidensene, og måtte skynde meg å skrive det ned når jeg så hvor deilig resultatet ble. En stor, tykk, saftig og proteinrik pannekake med smak av vanilje og banan. Mmmmm

Du trenger: 

  • En 1/2 moden banan
  • 50g store havregryn
  • 20g vanilje protein ( kan sløyfes )
  • 1 egg
  • 1 ts kanel
  • 2 ss sukrin

Ha alle ingrediensene i en bolle, og kjør dem sammen til en jevn fin røre med en stavmikser. Tilsett litt vann, eller en skvett melk om nødvendig. Du kan velge om du vil ha proteinpulver i røren eller ikke. Jeg har laget både med og uten, og personlig synes jeg vaniljeprotein gir en nydelig smak, og med økt innhold av protein holder jeg meg mett lenger. Du får også proteiner fra egget, melken og litt fra havregryn, så strengt tatt er det ikke nødvendig. 

Hell røren i en varm, sprayet stekepanne. Ha klart 4-5 bananskiver og legg dem på toppen av pannekaken. Når den er stekt på en side, flipper du rundt og steker på andre siden. Voala – en smakfull og næringsrik pannekake. 

Topp pannekakene med det du ønsker. Enten en pannekakesirup, brunost, eller hva enn du liker. Jeg valgte et dryss med sukrin, mandler og blåbær. Enkelt, sunt og godt. 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Mmm! Bruker selv nesten samme røre til mine pannekaker, men neste gang skal jeg prøve med bananskiver i pannekaken 🙂

    2. Hei! Er dette beregnet til en eller to personer? Skal lage til meg og mamma:) Brukte du 1/2 banan i røra og så 1/2 banan som du skjærte opp? Eller er selve røra uten banan? Takk for svar 😀

    3. Linn: dette er til en person, det var min frokost 🙂 men det kommer vel ann på hvor mye du spiser, hvor sulten du er osv. Jeg brukte 1/2 banan most inn i røra, også kuttet jeg skiver av den andre halvdelen til å ha på pannekaken.

    4. Får du dårlig samvittighet noen gang dersom du tar deg noe dessert(questbar, frukt eller is) etter middagen dersom du er mett etter maten?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg