Så mye mer enn en treningscamp

Plutselig var 11 dager fordi, og Nordic Fitcamp Phuket er over. I skrivende stund sitter vi i resepsjonen og venter på transport til flyplassen. Det var vært noen magiske dager fyllt med trening, energi, glede, latter og masse masse sol. Nye vennskap har blitt skapt, og vi har fått minner for livet. Jeg har lyst å avslutte denne turen med å dele noen bilder fra gårsdagen. Da leide vi en long-tail boat og dro ut til en av øyene. Øyen het Freedom Beach og er noe av det vakreste jeg har sett. Virkelig helt fantastisk. Denne treningscampen har vært så mye mer enn en treningscamp, og jeg føler meg super heldig som har fått være en del av det. 

Vi badet, lekte i vannet, tok masse bilder, leste bok, og spiste nydelig lunsj under palmene. For en idyll! Jeg fikk faktisk jobbet litt også – utrolig nok. Min fantastisk flinke fotograf venninne Victoria Nevland er jo med på turen, og sammen fikk vi shootet et genialt treinsgprogram som kan gjennomføres hvor som helst når som helst. For eksempel på en strand i Thailand. Det komplette programmet kommer i ShapeUp litt nærmere sommeren. Disse bildene er helt råformat, og se hvor herlige fargene og lyset er. Jeg håper og tror det vil bli et sommerlig og fresht program. 

Nå må jeg lukke macen og løpe til bussen. Nå starter den lange reisen hjem. Jeg er ikke hjemme før rundt kl 10 i morgen, så det blir et heftig døgn med reise. Jeg gleder meg veldig til å komme hjem nå, som flere av dere allerede har skjønt så venter det noen der hjemme som jeg gleder meg veldig veldig veldig til å se igjen. Hehe. 

Håper alt står bra til, og at uken har startet på best mulig måte for dere alle sammen. Vi snakkes når jeg er tilbake på norsk jord. 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Når kommer svarene på de spørsmålene som ikke hadde med løping og gjøre, vil vel da si resten av spørsmålene xD

    2. Lotte: Hehe, det skal jeg nok etterhvert :):) men denne bloggen handler mest om treningsglede og kosthold, og mitt privatliv er i grunn ikke en del av det. Men det er vanskelig å skjule når man er så lykkelig og forelsket. Hehe :):)

    3. Vil først si at jeg liker bloggen din utrolig godt og at du er et fantastisk forbilde for mange der ute 🙂
      Jeg ville bare legge igjen et spørsmål her og håper på svar fra deg.
      Jeg er en jente på 18 år som trener fotball 2ganger i uken og løper og trener styrke minst 7 ganger i uken. Jeg prøver og få tid og ork til og trene hele tiden og de gangene jeg trener fotball trener jeg også hard løping og styrke før.
      5 ganger i uken løper jeg harde intervaller som 4*4 og en intervallform der jeg går inn på alt som 4min*2, 2min*2, 1min*4, 40sek*6 og 20sek*8 der jeg hviler halvparten av tiden jeg løper. Disse kjører jeg 2 ganger hver for jeg føler de to er de hardeste formene for intervall. også legger jeg inn en 1min med 30 sek pause*10 1 dag for restutisjon, selvom jeg alltid har høy puls.
      De to andre dagene kjører jeg 40 min med relativt høy frekvens.
      men spørsmålet mitt er at jeg ikke kjenner noe fremgang. hver gang jeg skal ta intervallene får jeg melkesyre med en gang og blir sliten. Jeg kjenner også smerte i leggen og hofte da jeg løper. Men dette er noe jeg bare løper av meg som jeg alltid tenker. Jeg venter på en operasjon i hofte. Men vet at jeg må ta det med ro etter den, så da tenker jeg at jeg må trene hardest mulig nå som jeg kan.
      Mange sier jeg kanskje skal ta det med ro og ta en dag fri. Men jeg klarer ikke, for om jeg tar meg fri føler jeg bare at jeg legger på meg og ikke får noe progresjon i treningen.
      Jeg har holdt på meg å trene sånn i 3 måneder nå og kan ikke huske sist jeg tok en dag fri. Det har ofte blitt sånn at jeg juger til foreldrene mine om at jeg skal et sted men heller drar og trener. Jeg har også mistet mange av vennene mine fordi de syns jeg trener for mye.
      På en god uke blir det kanskje opp til 10 økter i uken. Jeg kjenner meg veldig sliten og lei av og ikke få den progresjonen jeg vil ha.
      Trener jeg for mye eller er det vanlig?
      Jeg føler selv det er vanlig og at jeg helst skulle fått trent opp til 2 økter hver dag.
      Beklager for lang kommentar, men håper på et svar 🙂

    4. Hei!
      De treningshårbandene fra Reebok, holder de seg på plass under løping? Har erfaring fra Nike sine, da de uansett om de har gummilag under forsatt sklir av under løping? Hvilken erfaring har du med de?
      Noen å anbefale om ikke?
      Takk for svar!! 🙂
      Klem fast leser.

    5. Okei, supert!
      Kanskje jeg skal prøve meg på de da 🙂
      Har de sånn gummilag under de også?
      Tusen takk for svar!

    6. Du sier at “ditt privatliv ikke er en del av det”, men tidligere har du sagt at du aldri ville skjult for leserne dine om du hadde fått deg kjæreste. For all del, skjønner at du vil holde noen ting litt for deg selv altså. Men du får jo leserne dine til å lure veldig, også sier du ikke noe mer om saken. Så kanskje enten gjøre det ene eller det andre?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg