Nær døden på Crossfit

Nå har jeg satt meg ned for å endelig få oppdatert dere på Crossfit økten vi kjørte i går her på treningscamp med Nordic fitcamp. Det var en team-wod, som betyr at man jobber i par på to og to, og skal fullføre repetisjonene sammen. Økten vår bestod av 100 repetisjoner av ulike øvelser, og da gjaldt det å få unna disse 100 fordelt mellom oss på kortest mulig tid. Mens den ene parten jobbet, måtte den andre stå statisk å holde tunge kettlebells i hendenen. Kettlebellsene skulle aldri få være nær gulvet, dersom det skjedde, så ble det straffeøvelse med tung prowler run. Før vi startet repetisjonene måtte vi løpe opp en bakke utendørs, med kettlebellsene i hendene, og etter økten var gjennomført måtte vi løpe igjen. Dette var nærmest en nær døden opplevelse for meg, fytti katta så slitsomt.

Øvelsene var som følger: 

Farmers walk ( løpe med kettlebells i hendene opp og ned en bakke utendørs )

100 deadball slams

100 kettlebell swing

100 Box jumps 

100 Pushups

100 Utfall med vektstang

Farmers walk

Denne økten hadde en timecap på 30 min, noe som betydde at vi skulle være ferdige innen 30 minutter. Økten var brutal, men samtidig ufattelig gøy. Det er virkelig en helt spesiell stemning på slike crossfit boxer, og man blir så ekstremt engasjert og gira. Jeg gikk all in, og sammen med min super partner Mari jobbet vi beinhardt og dro i land en solid andre plass totalt av hele gruppen. Vi jaktet første plassen, men måtte gi tapt for et super sprekt politipar som knakk oss i oppoverbakken på siste løp. 

Alle var helt utslitt etter denne økten, men fy søren som vi koste oss. Har noen av dere testet noe lignende? Jeg føler det er mange spreke Crossfit jenter (og gutter ) her på bloggen, så dette var kanskje kjent for flere av dere? 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. åhhhh, kjenner jeg savner crossfit når jeg ser sånne ting!
      har vært med på noe lignende, der er helt sykt å være med på, men fyy så deilig det er når man er ferdig og føler at man har mestra noe stort!
      ( ser gjerne flere treningsopplegg)

    2. Oi!
      Har aldri testet det, men har kjempe lyst å prøve!
      Ser ut som du har en kjempe flott tur! For en opplevelse😊
      Jeg studerer sykepleien nå i Grimstad og stresser som en gal med bachelor oppgaven, hvordan klarer du å ta en slik tur midt i skrivingen? Er du ferdig med bacheloroppgaven allerede?

    3. OMG! igjen kommer du med en genial økt for hinderløp-mari! Jeg skal teste så fort jeg er ferdig med neste helgs konkurranse i nederland! Tusen takk – du er helt rå! KlemMari

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg