Bootcamp på stranda

I samarbeid med Nordic Fitcamp

Dagene flyr avgårde her i Thailand, og plutselig var dag 7 over. Nå har vi kun en hel dag igjen her i Phuket før vi starter den lange reisen hjem til Norge på mandag. Jeg har enda tilgode å dele gårsdagens crossfit økt med dere, men den var så vill og ble så heftig dokumentert at jeg må rett og slett ha litt mer tid til å sortere og finne ut av bilder og all informasjon om økten slik at det blir helt riktig for dere. Det var en partner-økt, og den var helt fatastisk gøy! Jeg lover å dele den med dere, så det er bare å smøre seg med bitte litt tålmodighet. 

I dag startet vi dagen med bootcamp på stranda, og til soloppgang, bølgeskvulp og palmer løp, krøp og hoppet vi rundt som galninger. Økten ble ledet av en utrolig dyktig trener som instruerte oss gjennom en god oppvarmning med strand-jogg, og diverse mobilitetsøvelser, etterfulgt av selve økten. Økten bestod av 4 stasjoner, og på hver stasjon skulle vi gjøre en øvelse, stasjonene var merket med orange kjegler. Mellom stasjonene skulle vi krype (bear crawl) , gå sideveis i planke possisjon og løpe. Mellom siste stasjon, og første stasjon igjen måtte vi løpe ut i vannet og krysse en liten elv. En super gøy, og utfordrende økt! Repetisjoene startet på 10, og for hver runde reduseres repetisjonene med en.

Økten ble da seende slik ut: 

Stasjon 1: Burpees

Bear crawl til neste stasjon 

Stasjon 2: Utfall

Gå sidelengs i plankepossisjon til neste stasjon 

Stasjon 3: Pushups

Løp til neste stasjon

Stsjon 4: Hoppende knebøy

Løp og kryss elven, og tilbake til stasjon 1. 

Første runde var det 10 rep, andre runde 9 rep, tredje runde 8 rep og helt ned til kun 1 rep på hver stasjon. En blytung økt, og med tidbegrensning på 30 min. Det betydde at vi skulle forsøke å bli ferdige på under 30 min. Vet dere hva eller – jeg gav absolutt alt jeg hadde, og fullførte aller først på denne økten. Det var litt stas, og selv om jeg så stjerner og planeter i et par minutter etter målstreken var krysset, så var det en ufattelig gøy opplevelse. 

Etter økten var fullført løp vi rett ut i vannet alle sammen, og det badet der var helt magisk. Vi badet med alle klærne på, og jeg tror i grunn ingen tenkte på å ta av seg noe som helst før vi stormet ut i vannet. 

I kveld har vi kost oss med deilig thaimat, og hjemmelaget banankake og frukt til dessert. Vi har sittet å skravlet og kost oss. Jeg koser meg så med denne gjengen, for en samling av nydelige mennesker! I morgen tidlig har vi bestemt oss, helt frivillig, for å gjenta The Big Buddah run. Vi er vel en 8-10 stykker av deltagerene som da skal gå/jogge denne heftige turen enda en gang, rett og slett bare fordi vi har lyst. Etterpå blir det båttur ut til Freedom Beach hvor vi skal kose oss og nyte siste dag med sol, palmer og bading. I morgen kveld blir det BBQ og avslutningskveld med gjengen. Tenk at campen snart er over – hvor ble disse 11 dagene av? 

 

Smiiiil Maren 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg