Kunsten å koble ut

Ja jeg kaller det faktisk en kunst. En kunst jeg aldri har mestret spesielt godt tidligere – før jeg fant ut hva jeg trengte for å få det til. Jeg jobber ekstremt godt under press, jo mer jeg har å gjøre, jo mer får jeg gjort. Jeg liker at det er hektisk, og at det går litt i ett. Jeg trives med flere baller i luften, og jobber gjerne med flere prosjekter samtidig. Dette går fint fordi jeg har knekt koden på å være på, og det å være av. Jeg har laget meg noen fri-soner. Seder jeg går når jeg trenger å bare være, et sted jeg ikke skal prestere, levere eller oppnå noe. Jeg skal bare være. Et av de stedene er Baneheia. Jeg koser meg så når jeg går tur der, og enten om jeg løper, går tur alene eller med noen jeg er glad i, så får jeg alltid den samme gode følelsen. Ut på tur går mye igjen på denne bloggen, og jeg har så lyst at flere skal oppdage hvor befriende og godt det er å komme seg ut. 

Jeg har det fint om dagen, veldig fint. Jeg har ikke for mye å gjøre og jeg er overhode ikke stresset. Likevel er det godt med en timeout i frisk luft, fylle på med energi og overskudd. I går hadde vi en helt fantastisk deilig tur på ettermiddagen, og akkurat det at det var på ettermiddagen er litt viktig for meg å få frem. Jeg løper ofte ute i skogen på formiddagen, og det er det ikke alle som har mulighet til grunnet jobb og skole. Disse bildene er knipset med mitt bitte lille, helt falleferdige kompakt kamera etter kl 16 på ettermiddagen. Se hvor vakkert det er!

Dagen er lengre nå, lysere, og solen belønner oss med sitt nærvær så mye lenger. Så har du mulighet til å dra ut på tur etter jobb en ettermiddag, så anbefaler jeg å gjøre det. Ikke la sofaen vinne hver eneste dag – det er så mye vakkert som venter på deg ute i naturen. Ta med deg mannen eller kona, samboer eller kjæreste, barna dine, en god venninne, eller bare nyt litt alene tid. 

Nå skal jeg straks komme meg avgårde på trening, etterfulgt av shopping og cafekos i byen med en god venninne. I kveld blir det ut med gode venner, konsert og god stemning.  Hva er deres planer for lørdagen? 

 

Smiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Du vet å gjøre oss nysgjerrige da Maren, på hvem den armkroken tilhører! 😉
      Veldig fint innlegg, det er så viktig å komme seg ut. Jeg skrev en gang en bachelor om naturglede og psykisk helse og fant masse dokumentasjon på hvordan naturen påvirker psyken vår på en positiv måte 🙂 Ha en flott dag!

    2. Det så helt fantastisk ut. Det å koble av er så viktig. Så vakkert sted, skulle ønske jeg hadde et sånt sted i nærheten.
      Her har jeg vært våken et par timer allerede. Netflix har surret og gått, frokosten er inntatt, bolledeigen er satt og bollene er nå rullet ut og er til heving. Solen skinner gjennom vinduene og jeg merker varmen. Idag skal jeg montere skap i leiligheten og henge opp knagger. Skal spille kamp imorgen, så passer perfekt med en liten tur senere idag. Kos deg, Maren!
      PS, du kommer sikkert til å få mange spørsmål om den karen der på bildet. Snakker vi litt kjærlighet?
      Hilsen Anja

    3. Ja, virkelig deilig ute nå i det fine været! Så ut som at dere hadde en fin tur! <3
      Jeg har nettopp løpt 11 km i finværet, og resten av lørdagen går nok med til skolearbeid, før litt kos i kveld 🙂

    4. Så utrolig fantastisk fint det var der! Elsker selv å gå ut på tur for å lufte kroppen og hodet en gang i blant. Det er noe helt eget ved det.
      Håper du får en utrolig fin lørdag <3

    5. Redigerer du bildet/bruker fargede kontaktlinser? Eller har du så blå øyne? 🙂 Nydelige uansett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg