En rolig start

Klokken er snart halv 11, og jeg sitter fremdeles i sofakroken, i joggebuksa, med en tutt på hode og et tårn av pannekaker forann meg. For en magisk start på en ny uke! Vanligvis så liker jeg å starte mandagsmorgen med en god treningsøkt og masse energi, men i dag var kroppen så ufattelig stiv og støl etter lørdagens styrkeøkt at jeg valgte en rolig og avslappende morgen istede. 

Det er evigheter siden jeg lagde pannekaker, og i dag var det virkelig det eneste jeg kunne tenke meg til frokost. Jeg hadde lite lyst å dra på butikken, så da ble det en miks av det jeg fant i skapene her hjemme. Oppskriften endte opp noe slik som dette: 

  • 2 egg
  • 4 håndfuller store havregryn
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss sukrin
  • 1 ts kanel
  • 1/2 ts kardemomme 
  • 3 dråper stevia vanilje 

Jeg gjorde det super enkelt, og la alle ingrediensene sammen i en bolle, og kjørte stavmikseren i et par minutter. Vips har du en tykk og deilig pannekakerøre. Toppingen lagde jeg av sukrin gold, og sjokoladeprotein mikset sammen med litt sukrinmelis. Så toppet jeg det hele med kokos og mandler. 

Håper uken deres starter på best mulig måte, og at mandagen behandler deg bra. 

 

Smiiiil Maren

 

15 kommentarer
    1. Nam – det så utrolig godt ut! Nyt en rolig morgen, du er så flink til å ta riktige avgjørelser i forhold til trening/restitusjon. Noen ganger når jeg har planlagt en treningsøkt men jeg føler at kroppen har fått nok trening/aktivitet og trenger hvile så er det ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre. Tåler kroppen ei økt til – hodet har jo så lyst! Eller burde jeg ta det rolig? Ikke lett for hverken en selv eller andre å svare på det, handler vel mye om å kjenne sin egen kropp og å ha kunnskapen om restitusjon 🙂 Virker som du er god på å kjenne hva som er best for deg og det er til stor inspirasjon for en “vinglepetter” som meg selv 😉

    2. Julie: Jeg har blitt flinkere med årene til å kjenne om jeg har vondt i viljen, eller fysisk vondt i kroppen. Så er det alltid en fordel å logge treningsøktene, da har du oversikt over total belastningen fra uken svart på hvitt foran deg, og da blir det lettere å se om det kanskje har vært litt mye. Jeg tenker at det der er en øvningssak, som man finner ut av etterhvert, man lærer å kjenne sin egen kropp. For min del så hjelper det å tenke prestasjon. Kommer jeg til å klare å prestere i dag? etter flere harde økter forrige uke, og en aktiv helg, og med kun 5 timer søvn i natt? Nei sannsynligvis ikke, så da ble min løsning å skru av vekkerklokken, og ikke stå opp de to timene før for å få trent før dagen startet. Jeg hater dårlige treningsøkter, helt uten energi og overskudd, og ønsker helst å unngå dem. Da må jeg faktisk være såpass streng og ærlig med meg selv, at jeg tar en pause når kroppen krever det – jeg får igjen for det nå neste trening 😀

    3. Hei Maren. Uff, det er godt og fælt på samme tid å være SÅ støl 😛 Godtvondt! Men er jo den andre dagen som er verst, så da er du nok bedre i kroppen i morgen vil jeg tro 🙂
      Pannekakene så utrolig digge ut, også så luftige da! Men utifra storyen din på snap, hadde du havregrøt til frokost 😛 Ble det begge deler istedet? 🙂

    4. Ida: Hehe, Neida. Som nevnt i en kommentar tidligere her så var ikke grøten til meg:) jeg spiste litt senere siden jeg bare skulle være hjemme og hadde tid til å bruke litt tid på frokosten :):)

    5. Aha, I see Maren! Ikke bare lager du digg mat til deg selv, men til andre og. Heeeeldig han/hun 🙂 Ha en fin mandagskveld videre. Her er det kveldsmat og tvtitting 🙂

    6. Testet pannekakene til frokost idag, kjempegode! Og så perfekt at jeg også hadde alle ingrediensene hjemme fra før 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg