Det føles så bra

Klærne er sponset

I går kjørte jeg en super styrkeøkt, og jeg må si jeg trives veldig godt med å dele opp øktene slik jeg gjør nå. Det føles ordentlig bra, og jeg har hatt flere gode styrkeøkter den siste tiden. Jeg fortalte dere om min treningssplitt i et innlegg tidligere i uken, men jeg gjentar den gjerne. Jeg deler treningsuken min opp slik: 

  • Ben & mage
  • Rygg & biceps
  • Bryst & triceps
  • Skuldre & mage 

Ryggøkten delte jeg i dette innlegget, og i dag har jeg lyst å dele bryst og triceps økten min med dere. Gårsdagens økt var ekstra god, og en av årsakene var uten tvil nye treningsklær. Jeg elsker den tiden vi går mot nå, med vår og lysere tider. Nye kolleksjoner fra alle treningsmerkene, og masse glade energiske farger. 

Tilbake til styrkeøkten. Jeg kjørte som sagt en økt med fokus på bryst og triceps, med følgende øvelser: 

  • Brystpress med hantler  8-10×3
  • Flies i kabel 8-10×3
  • Pushups med bredt grep 12×3
  • Benkpress 6-8×3
  • Triceps pushdown med stang 12×3
  • Triceps overhead extention med tau  12×3

I dag står det rolig langkjøring på planen, og det er siste løpeøkt på løpeprogrammet for denne uken. Jeg har gjennomføt en 45/15 intervll økt, og en helt ny intervll som jeg gleder meg til å dele med dere. Løpeuken min endres fra uke til uke for å sikre progresjon, og jeg gleder meg til å dele enda mer med dere. Jeg ble helt overveldet over alle spørsmlene som kom inn når jeg åpnet opp for at dere kunne spørre min løpeoach Melina og alt dere lurer på om løping og utholdenhets trening. Spørsmålene er som sagt nå sendt til henne, og hun er i full gang med svarene, så det er bare å glede seg til masse løpeinspirasjon den kommende uken. 

Nå er det på tide å komme seg opp og starte dagen her. Her i huset er det fremdeles pysjamas, kaffekos og serier på macen i senga. Jeg synes det er litt deilig å ha slike sløve rolige morgener, og spesielt i helgene. Alle trenger å skru ned tempoet litt innomellom, og kjenne på at det er forkjell på hverdag og helg. 

Ha en deilig lørdag dere, og tusen takk for alle Thailand pakke-tips i forrige innlegg. Aldri har jeg printscreenet så mange av bloggkommentrene mine før. hehe. Dere er supre! 

 

Smiiiil Maren 

14 kommentarer

Siste innlegg