Treningscamp i Thailand – hva må jeg ha med?

Jeg har ikke reist så mye i mitt liv, og når jeg først reiser så er det sjeldent lenger enn Europa. Nå skal jeg avgårde på langtur til Phuket Thailand, og jeg har så smått begynt å tenke på hva jeg må pakke med meg. Dette er en treningscamp, så det er uten tvil treningsklær i fokus. Treningsklærne har jeg full kontroll på, spesielt etter jeg var å hentet to svært innholdsrike pakker på posten i går. Det var tidenes fargefest, og en hel haug av freshe treningsklær som passer perfekt til Thailand. 

Når treningsklær, bikini, solkrem og solbriller er på plass, så stopper det litt opp for meg. Så da vender jeg meg til mine herlige lesere. Hva er viktig å ha med til en 11 dagers tur til Thailand? 

Bilder fra pinterest

Mitt håp er at noen av dere har vært der før, og kan dele litt av deres erfaringer, tips og råd med meg. Jeg har fått hjelp av dere til så mye forskjellig tidligere, så det vil sannelig ikke overraske meg om noen av dere kan klare å tipse meg om noe jeg overhode ikke har tenkt på selv. 

Ellers dere, har dere det fint? Jeg synes dere er litt stille for tiden. Jeg blir så uendelig glad når dere gir lyd fra dere, og aller helst bare på sånne små hverdagslige ting. Hvordan har dagen vært ? Hva skal du i helgen? Del med meg – jeg koser meg så med svarene deres. 

 

Smiiiil Maren 

 

31 kommentarer
    1. Kan du ha et innlegg eller ta videoer på snapchat av hva du fikk av reebook eller generelt av sponsorene dine?

    2. Hei
      Jeg var i Thailand i 2 uker for litt over en måned siden, fantastisk land så bare å glede seg:D Det kan være lurt å ha med en caps viss du skal trene ute i solen, hvertfall veldig nyttig for meg! Slippers til å gå rundt med utenom trening er også greit å ha med! Solkrem kan også være lurt å ta med da det mange av de stedene vi var ikke gikk ann å få tak i skikkelig solkrem… Ellers gikk det mye i lette og løse klær da det var veldig varmt og klamt når vi var der!
      God tur:)

    3. Skal du på en arrangert treningscamp? Hva koster det? Hvem reiser du med? God tur og god ferie 🙂
      – Siri

    4. Har dessverre aldri vært i Thailand.. men likevel ønsker jeg deg en super tur! :** gleder meg til oppdateringer og litt sol – glede <3

    5. Først og fremst, Thailand er helt fantastisk! Menneskene er så hyggelige og maten er såå god 😍
      Thailand har veldig høy luftfuktighet, så det er verdt å tenke på i forhold til klesvalg. Ta med deg deilig og romslige sommerkjoler. Du burde dessuten investere i en god myggspray! Jeg fikk gigantiske myggstikk når jeg var der sist, og slet med å få tak i noe som funket. Solen er svært sterk i Thailand, så jeg anbefaler en god aftersun med aloe vera. God tur!!

    6. Har aldri vært i Thailand, men har såå lyst til å dra dit! Nå om dagen tenker jeg bare på varmere strøk hele tida. Selvfølgelig fint i Norge på vinteren, nå som sola har kommet og det snart er påsketider, men litt varme i kroppen hadde vært utrolig godt!
      Drømmer om å leie bungalow i Thailand, og ha en slags detox for kroppen! Frister også å dra på yoga/meditasjons-tur, for å se om det kan være noe. Synes mindfulness og lignende virker spennende. Ønsker deg ei god helg! 🙂

    7. Uansett hvor jeg reiser pakker alltid mamma et slags ”miniapotek” til meg. Der legger hun alt som skulle være nødvendig av kremer,salver,vitaminer og tabletter dersom noe skulle skje 🙂 . Det synes jeg du også bør få med deg i kofferten,hehe.
      – God helg fine Maren <3
      Klem

    8. Åå, Thailand er fantastisk. Av erfaring, ta med minst mulig. Jeg tar alltid med for mye. Ta med solkrem, bikini, myggspray, solbriller, TRX (jeg har alltid med slyngene mine), kredittkort, lette kjoler, alovera og antibak 🙂 God tur!

    9. Aldri vært i Thailand, men kanskje myggspray og evt smertestillende skulle være greit å ha med! Evt nesespray om du fort merker aircondition. Ellers er vel gode sko bra å ha, kan jo være greit å ha med flere enn ett par joggesko siden man skal trene mye. sandaler og sko som er litt luftige! Bøker og blader, og gode høretelefoner til avkobling på flyreise og strandlivet!
      hilsen Anja

    10. Har vært i Thailand og det er høy luftfuktighet så tre deilige sommerkjoler, noen shorts og singlet så kommer du langt. En tynn genser eller en lett jakke kan være greit, men ble ikke mye brukt. Myggspray må med. Ellers er jo sandaler og solbriller et must. Kjenner jeg er skikkelig misunnelig på turen din.

    11. Heihei! Jeg kom hjem fra phuket idag og har masse tips! For det første er det FRYKTELIG varmt der nede nå. Klamt og en veldig veldig sterk sol. Så luftige og gode klær anbefales også 🙂 ser noen andre har skrevet at solkrem er greit å ha med, helt enig! Vi gikk tom rimelig fort og det eneste man får tak i der nede er Nivea solkrem, helt OK men ikke den beste. Med en gang solen går ned kommer det fryktelig mye mygg så mygglys, en god myggspray og eurax er absolutt å anbefale. Jeg tok drikkevaksine før jeg dro, men ble likevel litt uggen og dårlig, så imodium og idoform hjelper absolutt på! Ha med god lypsil og noe comfy på flyturen- den blir fort lang og luften er fryktelig tørr. Shampoo og balsam ol. Ville jeg tatt med hjemmefra selv, da utvalget der nede ikke er like bra. Vær obs på at mye kroppsprodukter inneholder kjemikaler som bleker både hud og hår. Solkrem, bodylotion osv.
      Ha en super fin tur! Thailand er nydelig 🙂 du får tak i det meste der nede til en billig penge, men kvaliteten er ikke alltid like god. God tur!!

    12. Ååå så heldig du er! Har drømt om slik treningstur i flere år. Satser ¨på at du oppdaterer masse når du er der nede.
      Om du bare tar med treningstøy, bikinier et par enkle strandkjoler og tynn jakke (det er iskaldt i de forskjellige senterene der nede! Da må du ha jakke) Da er du nok ganske bankers 🙂

    13. Åh, har aldri vært i thailand, men har så lyst til å dra dit! Du får sikkert en kjempetur 🙂 idag har jeg vært på tur i en lavvo med kjæresten også akte vi ned bakkene igjen haha. Også var jeg på besøk hos søsteren min og tantungen min på snart to år 🙂 i morgen skal jeg til frisøren, også trening! 🙂 God helg Maren!

    14. Hei😊
      Jeg skal dit sammen med meg og tar til meg tipsene du får! Hehe
      Har vært i Thailand før og er veldig enig med de som skriver lette klær. Det samme gjelder for litt “middagsklær”. Ettersittende og tunge klær blir for klamt.
      Thailand er herlig og vi kan glede oss😊
      Hyggelig folk, herlige strender, fint vær og masse trening!

    15. Hei:) var i Thailand for et år siden og vi reiste med hver vår koffert. Neste gang lar vi koffertene være igjen hjemme og pakker i bagger/sekker isteden. Om du skal innom flere øyer, bytte båt o.l. er det mye mer praktisk å slenge en bag på ryggen 🙂 tok også med for mye klær og sko.. Gikk bare i bikini og en veldig lett sommerkjole i to uker – alt annet ble for varmt. god tur! 🙂

    16. Noe til å dekke til hodet! og ta gjenre med solkrem hjemmefra, det du får der kan være juks og fanteri. Som med mye annet i thailand. og aldri stol hva hva de sier hvis du lurer på veien, klokka eller hvor lenge det er igjen. Min erfaring etter mange turer til thailand er at du får forskjellig svar fra alle du spør, og de svarer bare for å være høflige, ikke for å hjelpe deg med det du faktisk lurer på selv om det kan virke sånn. Ikke la deg lure! 😛
      Ellers er det lette og luftige klær som gjelder. Skal du gå på shopping i markedet flere kvelder på rad vil jeg anbefale gode sko, for det kan bli TUNGT å gå,stå, hele kvelden. Du kan nesten regne med å bli matforgiftet, så vi har alltid med oss litt piller som både kan stoppe og sette igang magen når den slår seg vrang.
      Ikke regn med at du kommer til å kjøpe masse tøy der nede, for det er veldig rare størelser, og fasongen er helt merkelig. Skreddere bør du også styre langt unna:P
      Jeg vil anbefale deg å smake på pannekakene med nutella som selges rett oppforbi stranden i phuket. De selges overalt, men dette er de beste synes jeg:)
      Og du. Hvis du har en fridag vil jeg anbefale deg på det sterkeste å besøke flyinghunaman. Helt fantastisk moro, og du får litt pause fra den sterke solen. nettiden er her: http://www.flyinghanuman.com/
      Dette er et proft firma, så du trenger ikke være redd for kvaliteten her.
      Noe som er veldig deilig er å bruke strandkjole til og fra stranda fremfor shorts, for det er mye lettere å kle på og av når du står midt i sanden og blandt folk. Mye lettere å bare tre over hue å gå:)
      Koooos deg masse!

    17. En ting til! Et headsett til å ha med på stranden. Jeg holder på å bli ko-ko av fuglene som oppholder seg ved stranden, det kan fort bli veldig intenst. Det er litt mer enn fuglekvitter for å si det sånn, men det er jo ikke sikker du hører det hvis du ligger ned mot vannet og hører på bølgesuset i stedenfor. Det er jo helt nydelig. Men det kan være fullt på stranden, så regn med at litt forskjellige dyr kan forstyrre det ellers avslappende livet hvis du må ligge litt langt oppe. PS de er helt uskyldige. Noen steder er det mange aper, andre steder er det hunder, fugler eller høner 😛 Mye rart og mye gøy! 🙂

    18. Thailand er virkelig et fantastisk land! Det er virkelig mitt andre hjem. Jeg pleier å ha med meg lette sommerklær, slipperser, caps, joggesko til trening, solkrem. Ting som jeg egentlig pleier å ha med til andre varme land. Men det er virkelig bare å glede seg – det er et helt fantastisk land!

    19. Solkrem, after-sun, en skikkelig god bok, idoform, håndprit av gel eller servietter, eurax ved innsektstikk, spray/krem mot småkryp, mastercard i tilfelle lommeboken din blir stjålet, veske med glidelås..
      Hmmm! Kommer ikke på stort mer – god tur! 🙂

    20. Lurt å ha med noe som “beroliger” magen, er så utrolig lett å bli dårlig av maten i Thailand, spesielt av frukt/grønnsaker. Tror man får kjøpt piller man kan ta for det på apoteket eller helsekost. Aldri bestill is i drikken på restauranter med mindre det er en veldig fin restaurant med høy standard, de lager ofte isbiter av vann fra springen, noe som inneholder mye bakterier. Ellers er det superviktig med antibac!

    21. Så utrolig gøy at du skal til Phuket! Det er en n-y-d-e-l-i-g plass, gled deg :))
      Jeg reiste rundt i Thailand for å dykke i en måned i 2013, og mitt største tips er å kjøpe myggspray når du er der nede. Thaiene vet hva som funker og ikke funker, og du får det gjerne for en billig penge også. I tillegg ville jeg tatt med løse og lette klær, solkrem med faktor over 25, idoform melkesyrebakterier og flipflopper. Thailand har mye å by på, og det er ikke rart at thaiene blir kalt for et smilende folkeslag!
      Gleder meg til å høre om turen din!

    22. Hei!
      Misunner deg masse som skal til Thailand!
      Gled deg masse. Så vakkert og så fantastisk god mat!
      Var det selv ifjor, vil bare anbefale deg og IKKE dra på no apeøy eller no lignende som jeg gjorde! Guiden sa de ikke var farlige, men faen heller – ble bitt jeg!
      Gikk heldigvis fint, men måtte ta
      9 sprøyter og en ukes antibiotika-kur! La en litt demper på resten av turen for å si det sånn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg