Styrkeøkt og kurs om fettforbrenning

I går kjørte jeg en god styrkeøkt som jeg har lyst å dele med dere. Økten bestod i hovedsak av overkroppsøvelser, men jeg lurte også med en liten benfavoritt. Jeg kjørte 6-8 repetisjoner pr øvelse, og 3 sett pr øvelse. 

  • Frontbøy 
  • Benkpress
  • Stående roing
  • Skulderpress
  • Pullups 







I dag er dagen endelig kommet, og det er tid for en lærerik og spennende fagkveld med dyktige Martin Norum. Tema for fagkvelden er Trening og ernæring for optimal fettforbrenning. Dette er et ekstremt omdiskutert og hyperaktuelt tema, og uten tvil det jeg får mest spørsmål om her på bloggen. Jeg gleder meg til å bli inspirert, og øke kunnskapen min på temaet, og ikke minst bli oppdatert på det nyeste. Jeg kjenner Martin godt fra før, og vet at er det en person som er oppdatert og kunnskapsrik på dette temaet så er det han.

Jeg har fått melding fra flere av dere lesere om at dere har meldt dere på, og jeg gleder meg til å være sammen med dere på kurs i kveld. Har du ikke meldt deg på, og har lyst å komme? Jeg mener at det er et par plasser igjen, så har du lyst og mulighet kan du klikke deg inn HER og følge henvisingen til påmelding for kurset på Scandic Bystranda kl 16 i dag. 



Etter kurset skal jeg rett videre på sushikveld med en god venninne. Dette blir uten tvil en dag fylt med hyggelige ting, og jeg kjenner at jeg virkelig gleder meg. I tillegg er det torsdag, og snart helg. En lang frihelg for min del, som skal fylles med masse sosialt med både venner og familie. Nå braker det snart løs med bachelorskriving, så det er bare å nyte fridagene nå. 

Hva er dine planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

 

14 kommentarer
    1. Hei 🙂 Jeg er nybegynner når det gjelder styrketrening, og lurer på hva som er forskjellen på å trene få repetisjoner med tunge vekter og flere repetisjoner med lettere vekter, hvis du skjønner. Hva er effekten av de to?
      Elsker bloggen din forresten! Du er så inspirerende og jeg heier på deg! <3

    2. Ååå, høres ut som en kjempemorsom økt! Den skal jeg prøve neste gang jeg er på trening. Og spennende med kurs!
      I helgen skal jeg flytte og forberede meg til studiestart som er på mandag her i Brasil 🙂
      Ha en fin helg, Maren!

    3. Kjøpte en pose med Søtpotetchips på 100 gram her I England også begynte jeg å spise på den også var den så god at jeg spiste hele posen😳😳 er sånn 540 kcal I den.. legger man på seg av det?

    4. Har glemt litt av bloggen din i skole og jobbstress, men kom over den i dag og ble så glad for det. Du er så vanvittig motiverende og virker utrolig dyktig i alt du foretar deg. Du er den beste bloggeren uten tvil. 🙂 god helg!

    5. Jeg driver og tar pullups på trening, meget fersk kan man si!
      Står på en stang og drar meg oppover med vekter på. Men vil prøve meg med strikk, men tør ikke gjøre det når jeg ikke vet hvordan. Kunne du ha laget et innlegg med dette? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg