Ny rekord og spennende fremtidsplaner

I går hadde jeg en herlig styrkeøkt på solsiden. Om det var treningspartneren, stemningen på senteret eller min nye pre-workout vites ikke. Noe gav meg super krefter og jeg klarte endelig en god gammel PR som har hengt over meg lenge. PR betyr personlig rekord, og rekorden jeg snakker om var pullups med 10kg ekstra hengende i beltet. Jeg har klart det før, flere ganger, men så skjedde det noe. Motivasjonen for pullups-treningen forsvant litt og jeg nedprioriterte å fokusere på det. Plutselig en dag slet jeg med å klare min egen kroppsvekt i pullups, og kunne se langt etter å kjøre dem med noe ekstra vekt. 

Nå er styrken på vei tilbake etter flere uker med gode styrkeøkter. Kroppsvekten er også blitt noe lavere igjen, og det er helt klart med å påvirke at pullupsen blir lettere. Det var utrolig deilig å kjenne at kroppen responderte i går, og at 10 ekstra kg føltes helt overkommelig. To solide reps gikk opp og mestringsfølelsen stod i taket. 

Jeg testet også ut en ny antirotasjonsøvelse for magen. Landmines kalles den, og glir rett inn på min liste over magefavoritter. Teknikken er relativt enkel, men det krever at du bevisst aktiverer core-muskulaturen, og jobber kontrollert fra side til side. 

Har noen av dere testet den? 


I dag er det søndag, og det betyr familie og kosedag. Om et par timer skal jeg hjem til familien på middag og bare slappe av. Denne helgen har vært så deilig, og jeg føler meg uthvilt og klar for en ny uke. På fredag gikk en stor avtale i boks, og om et par uker drar jeg til Oslo for fotoshoot, jobb og møter relatert til dette. Jeg gleder meg til å ta dere med på det.

Det blir mye sprell fremover med masse reiser, kurs, og opplevelser. Første kurs er allerede til tnå orsdag, 11 februar. Da kommer Martin Norum til Kristiansand for å snakke om hvordan man bør spise, og trene for optimal fettforbrenning. Kurset er nesten fullbooket, så har du lyst å være med er det bare å hive seg rundt. Informasjon om kurset i Kristiansand finner du HER. 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Hei, fine Maren! Hvilken PWO bruker du? Jeg har brukt den samme såpass lenge nå, kunne virkelig tenkt meg å prøve en ny en dersom du har noe forslag 🙂
      Ha en kjempefin dag videre!
      Klem fra Trøndelag

    2. Hei. Lurer på om du kan legge ut noen øvelser som er relatert til pullups. Har selv lyst til å klare det uten hjelp, men trenger noen tips til andre øvelser som kan hjelpe meg på veien😃

    3. Hei, flotte du! Du skrev et innlegg med tips til lunsj-steder i Oslo for en stund siden, men jeg finner det ikke igjen… Skulle veldig gjerne sett på det, så hadde blitt utrolig glad om du kunne finne linken eller svare på nytt:):)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg