Sirkeltrening: Armer & mage

Her kommer endelig en ny Kayla-sirkel til dere. Dette er en sirkel som fokuserer på armer og core. Økten fungerer slik at du setter en timer på 7 minutter. I løpet av disse 7 minuttene skal du gjøre så mange runder du klarer av sirkel 1. Denne sirkelen består av fire øvelser, med oppgitt repetisjons antall pr øvelse. Ta en 2-3 minutter pause, før du kjører på 7 nye minutter. I løpet av disse minuttene kjører du sirkel 2, med oppgitt repetisjons antall. Ny 2-3 minutters pause, etterfulgt av 7 min med sirkel en, pause og avslutt med 7 minutter sirkel to. Totalt skal du altså ha to runder med sirkel en, og to runder med sirkel to. Husk å varme godt opp med en generell oppvarming ved feks rask gange, sykkel eller rolig jogg i ca 10 min. 

SIRKEL 1: 

  • 15 rep Pushups
  • 15 rep Medicine ball squat & press
  • 15 rep Lay down push ups
  • 15 reps riceps press

 
 

SIRKEL 2: 

  • 40 rep Mountain climbers (20 pr leg)
  • 40 rep Ab bikes (20 pr leg)
  • 30 rep Sit ups with twist (30 each side)
  • 15 rep Straight leg sit ups 

Nest siste og siste sit up på sirkel to er så og si like, men på den første vrir du deg til siden, og på siste øvelsen er det bare rett opp og ned, med armene rett frem foran deg. Den fikk jeg dessverre ikke tatt bilde av. 

Kjør på, og fortell meg mer enn gjerne hvordan det gikk. Jeg anbefaler dere å enten bare sette på alarmen med telefonen, eller last ned en timer-app. Kjør gjerne økten sammen med en venninne, kompis eller kanskje kjæresten. Slike økter er alltid morsomst sammen, og jeg opplever selv at de blir mer effektive når man trener sammen. Kjør på og ha det gøy med treningen!

 

Smiiiil Maren 

10 kommentarer
    1. Elsker sånne innlegg! Liker spesielt godt at du tar med kor lange pauser en skal ha og 🙂 ha ei fin helg, flotting <3 klem

    2. Enig med Nina, du er så motiverende! Nå venter jeg spent på innlegg om kortintervallen på løpeprogrammet ditt 😀 Jeg heiv meg på langintervallen du la ut, og fy søøren det krevde viljestyrke! Etter den skal jeg aldri klage på 4×4 intervall igjen :p

    3. Tipp topp tommel opp for ett nytt styrkeprogram! Kjekt med flere varianter, og det gir i hvert fall meg ekstra motivasjon. Dette skal testes ut i neste uke, må bare ta det litt rolig så influensaen kan forsvinne helt! God helg 🙂

    4. Hei,
      Jeg leser egentlig ikke så mye blogg, men jeg har dumpet innom din fra tid til annen. Du har en fantastisk formidlingsevne og virker som ei jordnær og god jente.
      Fortsett med den gode jobben. Hilsen en sørlending som også har en forkjærlighet for Odderøya! 🙂 Ha en fin søndag!

    5. Elsker BBG! Vil bare si at man ikke har 2-3 mins pause mellom sirklene. Det er altfor lenge, man kjører heller pauser på 30 sek og 90 mellom første og andre runde. :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg