Lunsjtips: Kylling & søtpotet

Søtpoteten kom inn i livet mitt for et par år siden, men det er først nå jeg virkelig har fått øynene opp for den. Jeg har eksperimentert en god del, og kommet frem til at favoritten er uten tvil fries av søtpotet. Oppskriften på dem finner du i et et tidligere innlegg HER. 

I går lagde jeg meg lunsj med kylling, grønnsaker og søtpotet. Det ble en smaksbombe av en lunsj, i tillegg metter den godt, og er full av næring. Jeg gjorde det enkelt og kuttet en kyllingfilet i biter, krydret godt og stekte den. Så stekte jeg sopp, rødløk, paprika og brokkoli. Søtpoteten lagde seg selv i ovnen. 


Denne lunsjen var så god at det er fare for at det blir det samme til lunsj i dag. Kylling, grønnsaker og søtpotet er genial nistepakke-mat, og kan gjerne lages opp i litt større mengder og fordeles i matbokser. Da kan du enkelt varme lunsjboksen opp igjen på jobb eller skole, og vips har du nydelig varm lunsj.  Retten passer også supert som middag. Grønnsakene varierer du selvfølgelig bare etter hva du selv liker. 

Jeg håper dere har hatt en fin helg. Hva er planene for søndagen? 

 

Smiiiiil Maren

 

6 kommentarer
    1. Hhei – det så nydelig ut – i dag skal jeg en tur i skauen og så blir det sløv søndag på sofa – deilig

    2. Så nydelig det så ut – jeg har ikke noen planer for søndagen – kanskje jeg prøver lunchtipset ditt – og så blir det kanskje en tur på kino med venner i kveld 😋

    3. Søtpotet er herlig, og kan brukes til så mye!
      I dag er planen en tur på trening, før litt husvask står på planen. Så blir det bronsefinale med håndballgutta, det blir spennende! 🙂
      Ha en strålende søndag, du er en stor inspirasjon! 😀

    4. Salat med kylling, fetaost og søtpotet… Mmm 👌🏻 balsamico på toppen (masse grønnsaker selvfølgelig, og gjerne med brokkoli). Anbefales!

    5. Mmm, det så godt ut! Tror jeg skal prøve den varianten der til middag i neste uke, kanskje med fetaost på toppen. Hva krydret du kyllingen med?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg