Det var gøy så lenge det varte

Det var gøy å lenge det varte, men ikke overraskende har mildværet kommet til sørlandet og den hvite, fine snøen smelter bort. Jeg hadde en herlig tur rundt Odderøya i helgen, og det er litt trist å innse at det nok var den siste turen i kaldt og friskt vintervær, med tørr, kram snø. 


Det var en medstudent på Idrettshøgskolen som sa til meg en gang at hvis man alltid ventet på de rette forholdene, så ville man aldri få noe gjort. Det har jeg tatt med meg, og hver gang det er utfordrende vær eller forhold så tenker jeg på det han sa, og blir så motivert. Det er litt komisk, men jeg får alltid litt ekstra fightervilje og Rocky-feeling av utfordrende forhold. Maren mot naturen liksom. Haha. Noen som kjenner seg igjen? 

Når dere leser dette er jeg i full gang med muntlig eksamensfremlegg på sykepleien. I ettermiddag skal jeg virkelig bare kose meg, det må jeg alltid etter jeg har hatt en eksamen, levert en stor oppgave eller andre slike utfordringer. Jeg føler meg litt ekstra flink, og må liksom gjøre noe hyggelig for å “feire”. Dagens feiring blir en ekstra god middag, en god treningsøkt og en liten runde med nettshopping. Det er livsfarlige tider på diverse trenings-nettbutikker nå. Det er så mange nyheter på vei inn, og jeg har jo lyst på absolutt alt. Jeg har bestemt meg for å unne meg én ting etter denne muntlige fremføringen, og én ting etter en større skriftlig gruppeeksamen neste uke. Så da gjelder det bare å plukke ut to favoritter. En premie kan like så gjerne være en god middag, et langt varmt bad med gode produkter, en tur til frisøren, en ekstra god dessert, kino med gode venner osv. Det trenger ikke koste noe, eller kreve så mye, det viktigste er at du koser deg og gir deg selv et velfortjent klapp på skulderen. 

Noen fler som unner seg selv en liten premie etter eksamener, eller andre store utfordringer?

 

Smiiiil Maren

10 kommentarer
    1. Haha, kjenner meg igjen med rutinen din etter eksamen eller levert oppgave 🙂 God mat, treningsøkt men hos meg en STOR runde nettshopping.
      Krysser fingrene for deg idag 🙂

    2. Etter hver praksis på sykepleien unnet jeg meg en gave! Ofte var det noe jeg hadde gått og siklet på i lang tid. Har flere Kingslandgensere som har vært praksispremier, så hver gang jeg bruker dem minner det meg om hvor slitsomme de periodene var, men allikevel hvor glad jeg er for at jeg gjennomførte sykepleien 🙂
      Håper muntlig eksamen har gått strålende!! 😀

    3. Jaaa noen ganger kan det være jeg tar meg et ekstra langt og varmt bad:) Noen ganger tar jeg meg en tur ut i naturen, eller en questbar eller noe godt til middag:D

    4. Været får vi ikke styrt.. så vi må bare gjøre det beste ut av det været vi har. Jeg er så enig med deg:) Når det kommer til å unne seg litt ekstra så gjør jeg det.. Både i forhold til hverdagens utfordringer og når det er noen høydepunkter:) Jeg prøver også å sette pris på familien min når de har hatt noe utfordrende de har klart å gjennomføre

    5. Hei Maren 🙂 Jeg liker bloggen din kjempegodt og synes du sprer så mye glede og energi hver dag. Men må bare si at reklamen du har hatt på bloggen i den siste tiden er super irriterende. Måten alt beveger på seg rundt teksten gjør at jeg får vondt i hodet av å lese.

    6. Bodil: Åå unnskyld – jeg kan ikke styre akkurat det der selv dessverre 🙁 Men takk for at du sier i fra, skal ta det videre. Og tusen takk for fine ord <3

    7. Jeg leser bloggen din på IPad – da jeg leste kommentaren til Bodil skjønte jeg hvorfor jeg automatisk “utvider kantene” (med to fingre) i bloggen din, jeg tenkte det var for å få større tekst, men nå skjønner jeg st det litt ubevisst også er for å skyve reklamen ut av synsfeltet når jeg leser bloggen – 🙂

    8. Holder på med første kurset i statistikk, akkurat startet på arbeidet med min doktorgrad i sykepleie, og dette er så krevende at jeg har bestilt en massasje til etter eksamen er levert! Åh det blir deilig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg