Min nye favoritt frokost

Nå har jeg spist havregryn og meieriprodukter til frokost så lenge at det var på tide med en forandring. Jeg disket derfor opp med en enkel omelett, med frisk salat, bringebær og knekkebrød. Ja jeg innrømmer at omeletten ser ut som en solid flykrasj, men den smakte i det minste helt fantastisk godt. 


Omeletten består enkelt og greit av 3 egg, brokkoli, sopp, rødløk, kalkunskinke og ost. Knekk eggene i en bolle, og visp godt, tilsett 1 ss vann pr egg, og litt salt og pepper. Stek brokkoli, løk og sopp i en stekepanne i et par minutter, kutt skinken i biter og ha det i pannen. Så heller du de vispede eggene over, og skrur ned varmen. Rasp ost og strø det på toppen. Så lar du bare omeletten stå å lage seg selv. 


Nå skal jeg komme meg avgårde på skolen for obligatoriske forelesninger, og jobbing med gruppeeksamen. En litt traust torsdag her med andre ord, men man må da ha noen av de også for å sette ordentlig pris på fridagene. Hva er dine planer for dagen? 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Lykke til med oppgave skriving og all skole! Husk, du kommer en eller annen gang til å savne studietiden, så bare nyt litt innimellom!! Idag skal jeg fortsette pakking og flytting til ny leilighet. Før jeg endelig skal på trening i kveld igjen etter en ukes forkjølelse! Hilsen Anja

    2. Nam, den så kjempegod ut!! Men må i såfall bli til lunsj, ingenting slår “marenskåla” til frokost. Hver morgen i flere år nå, huff! Varierer litt med yoghurtene oppi da i det minste 😀

    3. Mari: Haha, kjenner meg godt igjen. Spist den i 6-7 år jeg nå 😛 hehe. Men av og til må kroppen få lov å bryne seg på litt andre ting enn bare meieriprodukter. Jeg spiste marenskåla til kvelds istede. Så den forsvinner aldri 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg